Toon posts:

Instelling in router voor knijpen bittorrent verkeer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik software binnenhaal met utorrent 1.61 en mijn zoon speelt tegelijkertijd via het thuisnetwerk 'return to castle wolfenstein', dan klaagt ie altijd dat zijn 'ping' omhoogvliegt van 5 naar boven de 100 msec.
kan ik iets instellen in mijn router (sitecon 202v6) of in het os (vista op mijn en xp op zijn computer?) zodat hij een lage ping houdt en ik toch mijn files binnenkrijg?
ik forward utorrent verkeer in de router naar mijn vaste ip adres in de router, verder staat alles in windows en utorrent standaard.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Aantal verbindingen en maximale upload beperken in uTorrent.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-03 16:34
er zijn wel programma's voor die er voor zorgen dat je download snelheid word geknepen.in deze programma's kan je gewoon per programma instellen wat de snelheid is die hij mag gebruiken.bekende van mij gebruiken dit ook en het ideaal.

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
psycomania schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:09:
er zijn wel programma's voor die er voor zorgen dat je download snelheid word geknepen.in deze programma's kan je gewoon per programma instellen wat de snelheid is die hij mag gebruiken.bekende van mij gebruiken dit ook en het ideaal.
Het ligt niet aan je snelheid waarmee je download maar wel aan het aantal verbindingen (zoals hierboven al vermeld) veel routers hebben daar immers problemen mee!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:03
psycomania schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:09:
Een van de bekendere programma's op dit te doen is NetLimiter. Werkt niet zo heel intuitief, maar is prima te doen. Werkt verder gewoon zoals het zou moeten.

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:07:
Aantal verbindingen en maximale upload beperken in uTorrent.
wat CodeCaster zegt
en ook maximum download beperken

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
waarom een heel programma als je dit gewoon in utorrent kan instellen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Zie je internetlijn als een snelweg... als er veel dingen tegelijk (bytes) over de lijn vliegen schiet de lijn vol, waardoor er vertraging ontstaat.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips, maar hoeveel verbindingen kun je dan toewijzen aan de torrents? ik heb dit al eens geknepen tot 200 verbindingen per torrent (bij 3 openstaande torrents) en maar 70% van de beschikbare uploadbandbreedte voor utorrent en de rest vrij voor alle resterende pc's. ik had niet 't idee dat dit de ping verlaagde.

gegevens: @home regelmatig overdag 510 kilobyte/sec download en 105 tot 115 kilobyte/sec upload, 'savonds een fractie minder. alle pc's uitgerust met legit XP of Vista os. de IP adressen liggen vast, dhcp server staat uit. utorrent wordt geforward door de router naar mijn zolder pc waar utorrent 24/7 loopt. ik vind in de router (sitecom 202v6 met de laatste firmware) het dataverkeer mee kan regelen in het voordeel van en lage ping voor mijn 'wolfenstein' zoon.
Pagina: 1