Beeld valt weg na paar minuten

Pagina: 1
Acties:

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:29
Hallo,

Mijn ouders hebben een probleem met hun pc.. sinds een tijdje (maand ofzo) Valt op vrij random tijden...(laatste tijd steeds vaker.. ongeveer na een paar minuten) het beeld weg. Er komt dan "no signal" op het scherm te staan. De pc reboot dan niet.. hij blijft wel gewoon draaien. Wel valt op dat als het beeld wegvalt, er een fan opeens veel harder gaat draaien.. ik denk die van de grafische kaart.
Ik heb zelf het idee dat hij misschien te heet ofzo wordt.... ik dacht eerst aan een los contact, maar hij valt echt random uit...

Specs:

xfx 6800xt
winxp
amd 3200+

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Voel eens of je vga warm wordt, kijk (als dit kan) naar de temps van de kaart.
Eventueel kun je ook eens testen met een andere, maar het lijkt me dat je videokaart de boosdoener is, want er komt namelijk een "no signal" op je scherm terwijl de rest vd pc gewoon blijft doordraaien.

[ Voor 66% gewijzigd door MuisM4t op 11-09-2007 17:25 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kaart kan te warm worden, maar bijv. ook te weinig sap krijgen van de voeding. Om het uit te sluiten (überhaupt of het aan je kaart ligt), moet je een andere kaart proberen he...

• dbzfan
Ik heb op dit moment geen andere kaart in huis... Met welk programma kan ik de temps van mijn kaart lezen?

Ik denk zelf niet dat het aan de voeding ligt, omdat die kaart er al 2 jaar ofzo inzit...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dbzfan schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:39:
Ik heb op dit moment geen andere kaart in huis... Met welk programma kan ik de temps van mijn kaart lezen?

Ik denk zelf niet dat het aan de voeding ligt, omdat die kaart er al 2 jaar ofzo inzit...
Spullen gaan kapot hé, niet alles heeft het eeuwige leven. Kan dus goed zijn dat (bijv.) je voeding defect is geraakt in de tussentijd. Dit kan bijv. ook resulteren in een te laag amperage waardoor je kaart af en toe uitvalt.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

http://www.lavalys.com/pr...ownload.php?ps=CE&lang=en
1ste download nemen en ff instaleren, dan progje draaien en kijken naar temps van gpu

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• dbzfan
De temps kan ik met dat proggie niet uitlezen.. ik kon wel zien dat de fan van de GPU op 53% draaide net voordat ie weer uitviel....

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
Omdat je met een GeForce kaart zit kan je de temps uitlezen in het Control Panel van Nvidia zelf (Beeldschermeigenschappen > Instellingen > Geadvanceerd > GeForce 6800 XT), vanaf de GeForce 6xxx ondersteunen ze temp metingen dus dat hoort er bij deze ook in te zitten als het goed is. Je kunt ook proberen het programma nTune te gebruiken: http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.47.00.html

[ Voor 5% gewijzigd door UTwizard op 12-09-2007 08:37 ]

Pagina: 1