Printen via Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Topicstarter
Ik zit met het volgende dilemma. Ik wil een aantal printers die op een netwerk staan aangesloten kunnen gebruiken op afstand.

Dit is geen probleem aangezien de volgende poorten open moeten staan in de Firewall:
9100, 515 en 631

Vervolgens in de Nat entry de poort 9100 naar de desbetreffende printer.

Het probleem
Wat nu als je 2 printers wilt benaderen?

Simpel de poort 9101 doorverwijzen d.m.v. nat naar de andere printer en bij printer eigenschappen de RAW poort op 9101 zetten is niet voldoende, aangezien ik het nu zo heb ingesteld en het niet werkt.

Iemand ervaringen / ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een VPN opzetten en de printers als het ware gewoon via LAN-via-internet gebruiken?

En wanneer je de poorten verandert op de printers en correct doorvoert in je router (port forwarding verhaal) zou het gewoon moeten werken, welke types printers gaat het trouwens om?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

werkt het wel als je het lokaal probeert op het LAN op een andere poort. Sowieso lijkt het me riskant om een printer direct aan het internet te hangen. Voor je het weet heeft een of andere idioot in het weekend je toner leeggeprint mbv zwarte pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:23:
Een VPN opzetten en de printers als het ware gewoon via LAN-via-internet gebruiken?

En wanneer je de poorten verandert op de printers en correct doorvoert in je router (port forwarding verhaal) zou het gewoon moeten werken, welke types printers gaat het trouwens om?
HP ColorLaserjet, maar heb het probleem al opgelost. De HP ColorLaserjet P3005 series ondersteund meerdere Dynamic Raw Port. Voor toekomstige tweakers moet deze poort tussen de 3000 - 9000 zitten. Zo kun je dus meerdere printers via internet aansturen.
TrailBlazer schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:27:
werkt het wel als je het lokaal probeert op het LAN op een andere poort. Sowieso lijkt het me riskant om een printer direct aan het internet te hangen. Voor je het weet heeft een of andere idioot in het weekend je toner leeggeprint mbv zwarte pagina's
Riskant om via internet te gaan afdrukken? Ik zie het probleem niet als je maar goed overweg gaat met Firewall aanpassingen etc. Zo kun je van elke mug een olifant maken. Wie zegt dat de VPN verbinding niet gekraakt word na verloop van tijd?

Ben het met je eens als je alle poorten gewoon open laat staan voor iedereen. Uiteraard als je merkt dat iemand poort 9100 open heeft staan. Tjah dan wordt het nog wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-06 19:33
Anoniem: 25735 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:05:
[...]

HP ColorLaserjet, maar heb het probleem al opgelost. De HP ColorLaserjet P3005 series ondersteund meerdere Dynamic Raw Port. Voor toekomstige tweakers moet deze poort tussen de 3000 - 9000 zitten. Zo kun je dus meerdere printers via internet aansturen.

[...]

Riskant om via internet te gaan afdrukken? Ik zie het probleem niet als je maar goed overweg gaat met Firewall aanpassingen etc. Zo kun je van elke mug een olifant maken. Wie zegt dat de VPN verbinding niet gekraakt word na verloop van tijd?

Ben het met je eens als je alle poorten gewoon open laat staan voor iedereen. Uiteraard als je merkt dat iemand poort 9100 open heeft staan. Tjah dan wordt het nog wel leuk.
toon volledige bericht
uhhm VPN is een van de veiligste manieren om verbinding over internet te maken, zelfs instellen is zwaar moeilijk volgens mijn vader! En gewoon uitprinten via een open poort is veel makkelijker dan te kraken. En de gemiddelde grapjas heeft nou geen zin om VPN verbindingen te kraken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 25735 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:05:

Als je inderdaad van een select aantal ip adressen het afdrukken toestaat prima. Als je dat voor iedereen toestaat kan je er op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bliz schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:12:
[...]

uhhm VPN is een van de veiligste manieren om verbinding over internet te maken, zelfs instellen is zwaar moeilijk volgens mijn vader! En gewoon uitprinten via een open poort is veel makkelijker dan te kraken. En de gemiddelde grapjas heeft nou geen zin om VPN verbindingen te kraken..
VPN instellen en beveiligen is niet zo moeilijk als je het eenmaail weet.
Ligt eraan wat je verstaat onder VPN. Windows 2003 Server een VPN server rol toevoegen met PPTP beveiliging wat ik persoonlijk niet voldoende vind is 5 min werk.
TrailBlazer schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:35:
[...]

Als je inderdaad van een select aantal ip adressen het afdrukken toestaat prima. Als je dat voor iedereen toestaat kan je er op wachten.
Als je het ip adres van de ene kant alleen toelaat om die poorten toe te laten lijkt mij al knap om daar mee te kunnen gaan rommellen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 17:50
Simpel de poort 9101 doorverwijzen d.m.v. nat naar de andere printer en bij printer eigenschappen de RAW poort op 9101 zetten is niet voldoende, aangezien ik het nu zo heb ingesteld en het niet werkt.
Je kan natuurlijk ook je poort 9101 door laten routeren naar de printer, maar dan op poort 9100.
Dan hoef je niks op de printer te wijzigen.
Er wel vanuitgaand dat je op je Lan 2 verschillende ip adressen gebruikt.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Topicstarter
Remco schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:55:
[...]

Je kan natuurlijk ook je poort 9101 door laten routeren naar de printer, maar dan op poort 9100.
Dan hoef je niks op de printer te wijzigen.
Er wel vanuitgaand dat je op je Lan 2 verschillende ip adressen gebruikt.
Dan moet er wel een apparaat in je netwerk beschikbaar zien die port redirection ondersteund.
Dit is niet altijd het geval in veel netwerken.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 23:38

sanzut

It's always christmas time

Anoniem: 25735 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:02:
[...]

Dan moet er wel een apparaat in je netwerk beschikbaar zien die port redirection ondersteund.
Dit is niet altijd het geval in veel netwerken.
Euhm... De router zelf??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows heeft ook HTTP printing, misschien ook in zo'n situatie nog het overwegen waard.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1