livebox orange en dect telefoons

Pagina: 1
Acties:

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-10 11:08
Goedendag, ik ben pas op kamers gegaan en woon in bij een oude vrouw. Na veel moeite heb ik toestemming gekregen om een livebox te plaatsen van orange. Alles goed en wel, aangesloten op het hoofdteleffoncontact en internet werkt allemaal goed. De betreffende telefoonlijn werkt ook goed, alleen op een ander teleffoncontact in het huis ontstaat heel veel ruis. Ik heb in de handleiding van orange gelezen dat je het contact moet openen en een paar draden verwisselen aansluiten. Feit is, het is een erg oud huis en het contact is in de muur verwerkt. Er is heel erg mee geknoeid en ik kan met geen mogelijkheid het contact openen. De vrouw MOET echt het contact kunnen gebruiken aangezien haar alarm ook erop is aangesloten. Nu dacht ik zelf als oplossing aan een dect telefoon. Het hoofdstation op de hoofdcontact doos en het 2e extra toestel op haar slaapkamer. Zou dit helpen of ondervind ze dan nog steeds ruis aangezien je 2 telefoons gebruikt? Eventuele andere oplossing zouden ook fijn zijn. Greetz, schuimp

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[offtopic]
Een alarminstallatie op een livebox?
Niet echt aan te raden :)
Kan ik de Livebox en Telefonie gebruiken in combinatie met een KPN telefoonlijn en een alarminstallatie of ander noodoproep systeem?

Technisch gezien is het geen probleem om de Livebox te gebruiken in combinatie met een alarminstallatie of ander noodoproep systeem. Je dient de Livebox dan aan te sluiten achter de alarminstallatie of het noodoproep systeem.

De alarminstallatie of het noodoproep systeem moet ten alle tijden direct en als eerste apparaat op het binnenkomende telefoniepunt worden aangesloten. De Livebox sluit je dan aan op de uitgaande telefoonaansluiting van de alarmcentrale of het noodoproep systeem.

Je verbinding kan soms worden onderbroken
Het is mogelijk dat de alarminstallatie of het noodoproep systeem eenmaal per dag (meestal 's nachts) een testverbinding maakt met de ontvangstcentrale. Tijdens zo’n testverbinding kan je internetverbinding tijdelijk worden verbroken.

Gebruik je Telefonie van Orange?
Dan is het belangrijk om te weten dat je alarminstallatie of het noodoproep systeem in een noodsituatie gebruik maakt van je KPN telefoonlijn. Je kunt je huidige KPN telefoonabonnement dus niet opzeggen en je KPN telefoonnummer daarom ook niet meenemen (over laten zetten) naar Telefonie van Orange.

Indien uw alarminstallatie goed werkt icm Telefonie van Orange en u een inbraakverzekering heeft, dan adviseren wij u om de polisvoorwaarden goed te controleren. Nog niet alle verzekeringsmaatschappijen staan het gebruik van een ADSL-modem toe in combinatie met een alarminstallatie.

[ Voor 11% gewijzigd door arjants op 11-09-2007 16:22 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
En een alarminstallatie kan toch niet via dect worden aangesloten? Ik neem aan dat het zo'n alarm-knopje is voor medische hulp? Dat ding heeft dan toch zijn eigen telco-stekker?

https://twitch.tv/magus77nl