Toon posts:

geheugen problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu memtest86 3 uren laten lopen geen enkele error, maar als ik nu memtest onder windows draai vind hij fouten 8)7.

Iemand enig idee hoe dit kan? geheugen nu wel of niet stuk.

het geheugen kingston hyperx khx6400d2ll/2g loopt op stock speeds en met de correcte timings.
Voltage op 2.0 gezet in de bios aangezet( op auto staat hij op 2.17) terwijl volgens kingstonsproductspecificaties het toch 2.0 volt moet zijn.

Overige belangrijke specs zijn.

E4300 @ 3.2
p5n32-e sli plus
2900 xt

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Heb je verder problemen dan in windows of is dat alles?

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
Orthos met de stress test loop na onbepaalde random tijd vast.

Verders net nieuwe pc dus nog weinig kunnen doen. Wou weten of mijn e4300 op 3.2 stabiel is.

Heb nu de e4300 op stock gezet en weer errors met windows memtest.

Zal nu orthos draaien op stock ben benieuwd hoelang hij het deze keer volhoud.

edit na 11 minuten gaaf orthos weer een warning zelf denk ik dat het door het geheugen komt, maar waarom memtest86 geen fouten geeft 8)7 naja zal hem vannacht de hele nacht laten draaien. Weet iemand toevallig snel een manier om het moederbord uit te sluiten?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 16:50 ]

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 08:56
kijk eens of het geheugen staat op de QLV lijst staat van je mobo..
volgens mij heet dat de QLV list..
de fabrikant geeft een lijst vrij met types geheugen die positief getest zijn op dit mobo.

denk wel dat het er bij staat maar toch prettig om ff zeker te weten..

flash je bios anders weer eens opnieuw.
pak ff een andere memtest. (download ff de zelfde opnieuw en gebruik die nieuwe)
mischien help dat..

Verwijderd

Topicstarter
murky123 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:21:
de fabrikant geeft een lijst vrij met types geheugen die positief getest zijn op dit mobo.

denk wel dat het er bij staat maar toch prettig om ff zeker te weten..

flash je bios anders weer eens opnieuw.
pak ff een andere memtest. (download ff de zelfde opnieuw en gebruik die nieuwe)
mischien help dat..
de memtest86 heb ik 3 uren laten draaien geen errors windows memory tool gaf na 1 pass geen errors.

Vraag me nu af of de cpu of geheugen of het moederbord brak is.

Alleen memtest voor windows geeft memory errors en als ik orthos draai bij stress blend test krijg ik een hardware failure. Dit op standaard clock

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
murky123 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:21:

Het is 'QVL' (Qualified Vendors List) en deze modules staan erop. Zie P5N32-E SLI Plus QVL (pdf).
Ze worden ondersteund in dual channel-configuratie in beide gelijkgekleurde DIMM-sloten en in single channel-configuratie met één module.

Ik moet het vragen: Heb je de modules in gelijkgekleurde DIMM-sloten gedaan? Dus allebei in de blauwe óf allebei in de witte sloten?

Je zou inderdaad eens een BIOS-update uit kunnen voeren. Ondervind je naast de gevonden errors ook andere problemen als gevolg van het geheugen?

Ook zou je het even kunnen proberen met slechts één module in het systeem. Daarna wisselen met de andere. Als niets een oplossing biedt en het geheugen errors blijft geven kun je overgaan tot RMA.

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 11-09-2007 20:36 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:31:
[...]

Het is 'QVL' (Qualified Vendors List) en deze modules staan erop. Zie P5N32-E SLI Plus QVL (pdf).
Ze worden ondersteund in dual channel-configuratie in beide gelijkgekleurde DIMM-sloten en in single channel-configuratie met één module.

Ik moet het vragen: Heb je de modules in gelijkgekleurde DIMM-sloten gedaan? Dus allebei in de blauwe óf allebei in de witte sloten?

Je zou inderdaad eens een BIOS-update uit kunnen voeren. Ondervind je naast de gevonden errors ook andere problemen als gevolg van het geheugen?

Ook zou je het even kunnen proberen met slechts één module in het systeem. Daarna wisselen met de andere. Als niets een oplossing biedt en het geheugen errors blijft geven kun je overgaan tot RMA.
Beide in blauwe slot niet overgeclock op sli settings 4-4-4-12 2.0v, maar dit hoort te werken.

Heb de 801 bios versie erop gezet was niet tevreden over de laatste.

Toen ik in de bios de voltsetting van het geheugen op auto had heeft dit ook geleid tot errors in memtest64, toen volgens de kingston site dit handmatige op 2.0v gezet, en nu alleen met memtest voor windows nog errors.

Als laatste loopt orthos ook na onbepaalde tijd vast, daarom zit ik te twijvelen of het geheugen, cpu of zelfs het moederbord stuk is

Orthos geeft alleen een warning. Games zoals stalker draait onder patch 1.3 perfect.

Voor mijn gevoel wil ik het gewoon goed hebben die benchmarken zoals Orthos hoor je minimaal 8 uur te kunnen draaien zonder foutmelding dan ook.

Voor rma zou ik het liefst alle 3 onderdelen retour doen, maar goed het bedrijf zal wel weer niks vinden en wat dan? :/

Het bedrijf wil tot nu toe niet meewerken vorige mobo is nog niet vergoed en wel ontvangen :(
Pagina: 1