Toon posts:

Router en access point connection probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een deel van mijn netwerk wireless maken ivm vermijden van te veel gaten door beton, lange draden overal, enz.

Mijn configuratie ziet er als volgt uit:

phone line <->
ADSL & Router & Wifi Speedtouch780 ( (
) ) wi-fi laptop;

) ) Acesss-point Wisecom (54Mbps)<->
<-> switch <->
<-> comp.1;
<-> comp.2;
<-> comp.3.

(( )) = wireless
<-> = (UTP) kabel

In woorden: de ADSL/router/wifi (een SpeedTouch 780) maakt wireless verbinding met een laptop.
Daarnaast wil ik dat ook mijn computers op afstand (#1,2,3) verbonden worden met UTP kabels aan een switch en daarmee aan een Acess-point (Wisecom) op internet kunnen via de wireless verbinding naar de Speedtouch kast.
Volgens mij moet de Access-point nu via wireless een IP krijgen ipv via kabel (zoals het standaard het geval is bji een Access-Point).

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Moet ik iets instellen in de zin van een gateway (als zijnde de speedtouch) of zo in de AcessPoint?

Dank,
Joe

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-03 13:41
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:51:

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Moet ik iets instellen in de zin van een gateway (als zijnde de speedtouch) of zo in de AcessPoint?
Welk probleem ? Het zou inderdaad op deze manier moeten werken, maar je moet je router en AP wel met elkaar laten babbelen, dus de AP moet in client-mode kunnen werken

edit:
Vraag me wel af of de snelheid nog een beetje te genieten is :?

[ Voor 13% gewijzigd door jee-weetje op 11-09-2007 16:03 ]

Jan-Willem

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hier zijn ondertussen 5 topics per week over. Stel je access point in op Client Mode, of controleer anders of 'ie WDS ondersteunt. Schematische voorstelling:
Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07372/wds.png

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...