Toon posts:

[Win2k3 Server] Globale contact lijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand hoe ik een globale( en centrale ) contactenlijst ( groepen voor e-mail ) kan opstellen en doorvoeren ?

Het is nu namelijk zo dat iedereen een contactlijst/groep zelf moet maken door personen uit de algemene adres lijst 1 voor 1 te selecteren en toe te voegen etc . Ik zou het daarom handiger vinden als het mogelijk zou zijn om maar 1 lijst te maken op de server met contactpersonen ( bijvoorbeeld een groep "Iedereen van het hoofdkantoor" etc ) en deze door te voeren naar alle gebruikers. Zou ook een stuk handiger zijn als je kijkt naar het updaten van de lijst. En de mensen hoeven niet allemaal een eigen lijst te maken wat bij veel mensen enorme irritatie opwekt.

Kan iemand mij hiermee verder helpen ?

Vriendelijk bedankt!

Gr

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In AD (weet niet of je dat gebruikt want dat vermeld je niet) een Distributie lijst maken? Deze is dan in Outlook te zien en te gebruiken voor iedereen.

Aanpassingen doe je ook via AD. Of denk ik te simpel?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 21:38

sjaak

un giorno credi

Gunner schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:37:
In AD (weet niet of je dat gebruikt want dat vermeld je niet) een Distributie lijst maken? Deze is dan in Outlook te zien en te gebruiken voor iedereen.

Aanpassingen doe je ook via AD. Of denk ik te simpel?
Je kan er dan zelfs nog een beheerder aan toekennen die mensen kan toevoegen en verwijderen, handig bij de dynamische afdelingen.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

draai je exchange? dan zou dit eigenlijk al automatisch moeten gaan, zo niet, wellicht dat je wat met LDAP kunt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Goh, draai je Thunderbird op Suse 10?

Misschien zou je wat info willen geven over de configuratie die draait op kantoor, de mogelijkheden die je zelf al hebt onderzocht en geprobeerd (en waar je faalt).

Ik zou trouwens dit anders aanvliegen onder Exchange namelijk door AD-distribution-groups te maken en hier mensen via groupmembership lid van maken. Hierdoor voorkom je dat je moet gaan scavengen in "jouw opzet" als je users verwijdert uit AD.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 11-09-2007 16:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Hartelijk bedankt voor deze replies ! Ik ben er uit dmv distributie lijsten.

Gr

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

niet alleen distrilijsten. ook security groups hebben deze functionaliteit. ;)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1