Toon posts:

Twee pc's plotseling geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik zit met een beetje vreemd probleem. (ik plaats het maar hier, omdat ik zelf een sterk vermoeden heb dat het aan het moederbord ligt)
Het is namelijk zo dat sinds een paar dagen hier twee computers plotseling geen beeld meer geven. De pc's lijken wel gewoon op te starten, maar het beeld blijft op standby staan. Wanneer ze aanstaan, staan ze nog wel op inactive via logmein en modempagina (dus, even een subvraagje, is het hierdoor niet mogelijk om remote in te loggen, toch? De 1 zit wel in het domein, de andere niet).
Qua hardware zijn ze totaal verschillend, de enige overeenkomst is dat het allebei om tftschermen gaat.

Wat heb ik al geprobeerd?
Een ander (tft)scherm erop aangesloten;; doet het ook niet. Het scherm van de pc op een andere pc aangesloten, daar geeft ie wel gewoon beeld. Verder de batterij op het moederbord vervangen en moederbord hardwarematig gereset;; geen resultaat..

Het meest vreemde is dus dat het bij allebei de computers vanaf hetzelfde ogenblik is. In eerste instantie het vermoeden dat het door een update ofzo kwam, maar nu neig ik toch meer naar een hardwarematige oorzaak. Maar ik kom er verder niet meer uit..

Ik hoop dat iemand hier een idee heeft! Laat me horen :)

Groetjes, Elza

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:44
Als er 2 verschillende PC's allebei op hetzelfde moment er mee ophouden zou ik eerder zeggen dat ze een stroomtik hebben gehad. Toevallig blikseminslag of stroomstoring gehad waardoor ze allebei met piekspanning te maken hebben gehad? Je kunt proberen ze te strippen en zo kaal mogelijk te testen en kijken waar het misgaat. Probeer ook een andere voeding (als het een opdonder van de electriciteit was is of de voeding of het moederbord hoogstwaarschijnlijk het probleem).

[ Voor 33% gewijzigd door UTwizard op 11-09-2007 16:21 ]

Verwijderd

Je kan ook de videokaart eens vervangen om te testen. Voeding en moederbord zouden ook wel defect kunnen zijn na een stroomstoot.

Verwijderd

Topicstarter
tnxx.. Ja, was idd ook nog de bedoeling om de voeding te vervangen. Weinig tijd, dus moet nog gebeuren.. Verder heb ik al kaal opgestart; geeft zelfde resultaat. Ik zal laten weten zodra ik met andere voeding getest heb. Tnxx voor de reply :)