Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fopen line PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, sorry dat het op deze manier moet maar ik heb zelf geen verstand van php en ik moet het toch fixen.
het gaat om de volgende regels:
<?php
$regel = "";
$bestand = fopen ("../../txt/hetweer.txt", "r");
if (!$bestand) {
echo "<p>Kon remote bestand niet openen.\n";
exit;
} else {
while (!feof ($bestand)) {
$regel = fgets($bestand, 40096);
?>

Als iemand iets de oplossing zou weten hoe dit scripje daadwerkelijk het bestand open kan krijgen zou ik het graag horen.

BVD! }:O

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En nu moeten we gaan gokken wát er exact mis gaat ofzo? En zet je code sowieso eens tussen [php] en [/php], dat leest makkelijker.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nu nog de omschrijving van je probleem en wat je al hebt geprobeerd en we kunnen je misschien helpen.
Verder: kijk effe in de php documentatie over fopen();

Edit: spuit11 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 11-09-2007 15:10 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:09:
En nu moeten we gaan gokken wát er exact mis gaat ofzo? En zet je code sowieso eens tussen [php] en [/php], dat leest makkelijker.
Zoals ik al zei heb ik hier geen ervaring mee, dus als jullie te obvious fouten zien zou dat al relaxed zijn om te melden.

en wat er hoort te gebeuren is dat de gebruiker een makkelijk txt bestandje maakt via een ander scriptje ook door mijn collega geschreven, die word op de website gedonderd en daarna word door het stukje hier boven de boel automatisch ge-update op de hoofdpagina.

@Skit: dat is nou juist het vreemde alles gaat goed hij laat alleen geen ene reet zien op de site, verder geeft ie dus niet aan dat het niet werkt ofzo.

soz voor de onduidelijke omschrijving en wat niet maar ik snap er zelf echt de ballen van.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 15:17 ]

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:39
PHP:
1
2
$regel = file_get_contents("../../txt/hetweer.txt");
echo $regel;

Zoiets?

Edit: Als je steeds te zien krijgt dat het bestand niet geopend kon worden, zit de fout dus in de pad náár het bestand.

[ Voor 41% gewijzigd door Skit3000 op 11-09-2007 15:14 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:35

curry684

left part of the evil twins

Als het goed is staat in de error die je krijgt welk bestand hij niet kan openen, en met zekerheid grenzende waarschijnlijk komt dat omdat er op die plaats geen bestand staat.

Professionele website nodig?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:12:
[...]
...
@Skit: dat is nou juist het vreemde alles gaat goed hij laat alleen geen ene reet zien op de site, verder geeft ie dus niet aan dat het niet werkt ofzo.

soz voor de onduidelijke omschrijving en wat niet maar ik snap er zelf echt de ballen van.
Volgende keer mag je wel wat duidelijker zijn imo.

Enneh, echo $regel in de while lus zou wel handig zijn.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Humm het gaat niet werken, die gast zoekt het maar lekker uit!

super bedankt voor de hulp alsnog!!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

:w

Inhet vervolg graag niet op deze manier een scriptrequest plaatsen. Het is hier de bedoeling dat je moeite doet alvorens je een post doet.

[ Voor 97% gewijzigd door André op 11-09-2007 16:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.