Ik zit met een klein probleempje , wat ik niet echt opgelost kan krijgen.
Op mijn formulier maak ik gebruik van 2 image buttons.
1 button moet de orginele submit button vervangen , en de andere moet een soort "ga terug" button worden.
Hiermee word door de formulieren heen genavigeerd.
Dat stukje ziet er zo uit
Echter word de submit opgevangen door PHP en dat gaat zo(action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" , dus staat op dezelfde pagina)
Het probleem is dus dat als ik 1 van beide knoppen indruk het formulier gepost word.
Dus als ik een stap terug wil , ziet het formulier toch dat er gesubmit word(en gaat dus een pagina verder dan een pagina terug)
Maar aan de image buttons worden geen waardes gehangen.
Daarmee bedoel ik dus dat ik dmv PHP niet kan controleren of er op Ga terug of op Submit is geklikt.
Want als ik
Doe , dan is die leeg.
Weet iemand hoe ik dit met image buttons wel zo op kan lossen?
Dmv een waarde aan de image buttons te geven o.i.d?
Op mijn formulier maak ik gebruik van 2 image buttons.
1 button moet de orginele submit button vervangen , en de andere moet een soort "ga terug" button worden.
Hiermee word door de formulieren heen genavigeerd.
Dat stukje ziet er zo uit
HTML:
1
2
| <TD><input type="image" name="previous" onClick="javascript:history.back()" src="../gfx/btn_aanpassen.gif"></TD> <TD><input type="image" name="next" value="Volgende Stap" src="../gfx/btn_verder.gif"></TD> |
Echter word de submit opgevangen door PHP en dat gaat zo(action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" , dus staat op dezelfde pagina)
PHP:
1
| if($_POST) |
Het probleem is dus dat als ik 1 van beide knoppen indruk het formulier gepost word.
Dus als ik een stap terug wil , ziet het formulier toch dat er gesubmit word(en gaat dus een pagina verder dan een pagina terug)
Maar aan de image buttons worden geen waardes gehangen.
Daarmee bedoel ik dus dat ik dmv PHP niet kan controleren of er op Ga terug of op Submit is geklikt.
Want als ik
PHP:
1
| print_r($_POST) |
Doe , dan is die leeg.
Weet iemand hoe ik dit met image buttons wel zo op kan lossen?
Dmv een waarde aan de image buttons te geven o.i.d?
www.degroot-it.nl