Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Dat is een probleem dat ik in SQL Server 2000 ook al tegen kwam.
Kijk ook eens even of de foreign key constraints meekomen. Ook daar vrees ik voor...
Vziw is er geen manier om er voor te zorgen dat deze ook gewoon meekomen.
Kijk ook eens even of de foreign key constraints meekomen. Ook daar vrees ik voor...
Vziw is er geen manier om er voor te zorgen dat deze ook gewoon meekomen.
https://fgheysels.github.io/
Wat bedoel je precies met importeren? letterlijk de tabel van access naar mssql kopieren of de records uit een access tabel toevoegen aan een bestaande mssql tabel. Daarin zit nogal een verschil.
Bij het kopieren van alleen de records (dus niet de meta data van de tabel) kun je 'SET IDENTITY_INSERT' gebruiken. Deze zet voor de mssql tabel de autonumering uit waardoor de id's uit access behouden blijven (ivm met relaties).
Maar pas op! MSSQL past de autonumering zelf ook aan als een toegevoegd ID hoger is dan het ID wat op dat moment gebruikt had moeten worden. Stel MSSQL is zelf bij ID 12 gebleven. En jij voegt zelf ID 16, 19 en 24 toe, dan wordt 25 het eerstvolgende autonumering ID.
Bij het kopieren van alleen de records (dus niet de meta data van de tabel) kun je 'SET IDENTITY_INSERT' gebruiken. Deze zet voor de mssql tabel de autonumering uit waardoor de id's uit access behouden blijven (ivm met relaties).
SQL:
1
2
3
| SET IDENTITY_INSERT tblOrder ON -- copy tblOrder from access to mssql SET IDENTITY INSERT tblOrder OFF |
Maar pas op! MSSQL past de autonumering zelf ook aan als een toegevoegd ID hoger is dan het ID wat op dat moment gebruikt had moeten worden. Stel MSSQL is zelf bij ID 12 gebleven. En jij voegt zelf ID 16, 19 en 24 toe, dan wordt 25 het eerstvolgende autonumering ID.
If it isn't broken, fix it until it is..
Je kan het ook andersom doen: vanuit Access de 'upsize wizard' aanroepen om je database te exporteren naar SQL server. vziw wordt dan wel alles goed meegenomen, tot aan relaties toe als je wilt.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.