3com adsl officeconnect rommel

Pagina: 1
Acties:

• Bill_E
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-10-2025
3C number 3CRWE754G72-B die dus.

Deze wil ik graag vanaf buiten af benaderen. En Zijn config aan passen, Nu heb ik de volgende optie aangezet :

Remote Administration
Remote management allows you to manage the Router from anywhere on the internet. Before you enable remote management, 3Com advise you to change the Administrator password. To remotely manage the Router, the remote user should type into their browser. http://<Router WAN IP address>: 8000

Any IP address can remotely manage the router.

En als ik zijn ip nummer in type : http://81.***.***.***:8000 krijg ik een time out.

In de router zelf zie ik in de log wel het volgende :

2007.09.11 02:29:37 **LAND** 81.***.***.***, 1424->> 81.***.***.***, 8000 (from ATM Inbound)

MAar ik krijg dus geen verbinding..
Wat doe ik fout?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-03 13:20

Maartenvs

For Sale

Ik heb even snel naar de gebruiksaanwijzing gekeken op de 3com site. Ik neem aan dat je geen ip ingevuld hebt onder dat aanvink hokje en dat je niet vanuit je eigen netwerk dit probeerd te doen. Verder staat in de gebruiksaanwijzing en in de screenshot van die configpage niks vermeld over poort 8000. Weet je zeker dat die poort dus juist is?

• Bill_E
nope dat ip nummer is leeg
deze tekst:
Remote Administration
Remote management allows you to manage the Router from anywhere on the internet. Before you enable remote management, 3Com advise you to change the Administrator password. To remotely manage the Router, the remote user should type into their browser. http://<Router WAN IP address>: 8000

Staat er letterlijk
dus tja hoe kan ik dat controleren?

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:15
Het modem wat ervoor hangt (ik neem aan dat dit zo is), houdt wellicht de boel tegen? Misschien moet je daar een poort forwarden oid....

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-03 13:20

Maartenvs

For Sale

Maar de 3com ziet de binnenkomende verbinding wel? Maar idd zoals hierboven is omschreven moet je uiteraard wel je port forwarden op alle apparaten die voor je 3com hangen, dat spreekt voor zich.

Linksys gebruikt poort 8080 weet ik. Maar misschien een keer een reset geven en dan opnieuw proberen. (laatste firmware staat erop?) Zou het anders niet weten. Als hij de binnenkomende verbinding wel ziet zou het moeten werken lijkt me. Kun je niet ergens die poort wijzigen van 8000 naar ...?

[ Voor 25% gewijzigd door Maartenvs op 11-09-2007 13:43 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Dit verhaal is waarschijnlijk de oorzaak: FAQ - Netwerken
Komt niet helemaal overeen met jou situatie, maar het probleem is het zelfde.

Je probeert waarschijnlijk je externe ip adres te bereiken vanuit je eigen netwerk, dat kan vaak niet.
Laat het door een kennis testen, of probeer het eens vanaf school/werk.

• Bill_E
A_A_R schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:40:
Het modem wat ervoor hangt (ik neem aan dat dit zo is), houdt wellicht de boel tegen? Misschien moet je daar een poort forwarden oid....
het is een modem/router ineen

• Bill_E
job schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:46:
Dit verhaal is waarschijnlijk de oorzaak: FAQ - Netwerken
Komt niet helemaal overeen met jou situatie, maar het probleem is het zelfde.

Je probeert waarschijnlijk je externe ip adres te bereiken vanuit je eigen netwerk, dat kan vaak niet.
Laat het door een kennis testen, of probeer het eens vanaf school/werk.
zou goed kunnen :S

edit:
idd is het probleem vanuit thuis lukt het prima

[ Voor 5% gewijzigd door Bill_E op 11-09-2007 17:36 ]

Pagina: 1