Ik heb sinds kort een Presonus Firebox Firewire geluidskaart aangeschaft.
Om op te kunnen nemen, virtual instruments te spelen (MIDI), muziek te luisteren. Superding, precies wat ik nodig heb.
Alleen het geluid hapert af en toe. Als ik muziek luister dan is er soms een kleine kraak/hapering. En als ik een virtual instrument (maakt niet uit welke) bespeel zit er soms een langere hapering in de weg om lekker te kunnen spelen.
Ik heb een HP dv2116 laptop. 1.6ghz dualcore, 2gb, Windows XP Media Center Edition.
Ik heb de Presonus aangesloten via 4-punts FireWire in laptop en 6-punts in kaart.
Wat kan de oorzaak zijn?
- Ik heb gelezen dat sommige geluidskaarten niet werken met WXPMCE.
- Kan het aan de kabel liggen?
- Kan het aan de latency liggen?
- Of aan de Sample Rate?
Ik hoop dat ik geholpen kan worden.
BVD!
Om op te kunnen nemen, virtual instruments te spelen (MIDI), muziek te luisteren. Superding, precies wat ik nodig heb.
Alleen het geluid hapert af en toe. Als ik muziek luister dan is er soms een kleine kraak/hapering. En als ik een virtual instrument (maakt niet uit welke) bespeel zit er soms een langere hapering in de weg om lekker te kunnen spelen.
Ik heb een HP dv2116 laptop. 1.6ghz dualcore, 2gb, Windows XP Media Center Edition.
Ik heb de Presonus aangesloten via 4-punts FireWire in laptop en 6-punts in kaart.
Wat kan de oorzaak zijn?
- Ik heb gelezen dat sommige geluidskaarten niet werken met WXPMCE.
- Kan het aan de kabel liggen?
- Kan het aan de latency liggen?
- Of aan de Sample Rate?
Ik hoop dat ik geholpen kan worden.
BVD!