Creatieve manier van harde schijf formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Allereerst zullen jullie zeggen, heh wat een rare titel, zal wel weer een onzin topic zijn.
Nou nee.

Alleerst, zal ik het wat duidelijker gaan maken wat het probleem was.
Ik heb een hp computer gekocht met vista, die pc loopt voor geen meter en echt allerlei fouten erin, drivers die niet werken, etc.
Ik heb dus gister vista gerepareerd, maar dat mocht (uiteraard) niks baten. De hp service dienst kon mij ook niet helpen dusja, wat doe je doen.
Uiteraard heb ik eerst de hardware gecontroleerd, dat was allemaal puik in orde, zoals je mag verwachten met een nieuwe pc.
Maar omdat ik ook terug wou naar xp, en omdat vista echt gewoon bagger is, ben ik de cd gaan opzoeken en gaan installeren. Nou ja, het laden van de xp installatie ging wel, maar bij het opstarten van de installatie was er een stopfout wat te maken had met de drivers (natuurlijk) en/of kapotte hardware.
Dusja, xp installatie ging niet, en vista liep ook niet...
Ik schroef dus die hp kast open en zie al heel snel dat die harde schifj er no way uit te halen is.
Gelukkig heb ik daarnaast een servertje staan waarvan het moederbord sata ondersteuning heeft.
Wat doen we dan? Juist!
Men schroeft de 2 computers open, met koppelt de sata kabel van het hp moderbord los, men steekt dit in de andere computer op een sata connector. Men start alles op, en voila, men kan formateren.
Hij is dus nu op zen gemakkie via windows xp alles aan het formateren :)
Dus over zo'n goed uurtje zit meneer xp te installeren op een brakke hp computer die dan hopelijk weer goed gaat draaien.
Creatieve manier, mja, we zijn toch tweakers nietwaar? ;)

Dit zal wel een slotje worden maar ik vond het toch leuk om te vermelden, foto's komen zo :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15

Hail to the king baby!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Foto's ;)

Hier het kabeltje tussen de pc's
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/sep/11//img/5n8jkuhi968my1674snyuc9w9.jpg
Het kabeltje in de server:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/sep/11//img/euf5k25gsacic30uofsrqckas.jpg
Het kabeltje in de hp computer:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/sep/11//img/rsapfqmrmsdsp8iex008fb4n5.jpg

Kost wel mijn garantie als ik het zeg, maar ik weet van niks ;)
Hopelijk werkt deze stunt ook :P
Nouja, lijkt me leuk als jullie hier op reageren en jullie mening laten horen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 11-09-2007 13:25 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 20:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Maar het lijkt me vreemd dat je de harde schijf er niet uit kan halen. Lijkt me handig als je schijf crasht :>

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
Dus : Je hebt een schijf van je laptop aan je pc gehangen en je wilt hier een schouderklopje voor!?

Alé dan : _/-\o_ maar lijkt mij toch een beetje basis stuff...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:15:
Ik schroef dus die hp kast open en zie al heel snel dat die harde schifj er no way uit te halen is.

<knip andere manier>

Creatieve manier, mja, we zijn toch tweakers nietwaar? ;)
Een beetje tweakers krijgt zo'n schijf er juist wèl uit 8)7 :+

Tweakertool:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Vorschlaghammer.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door EMP op 11-09-2007 13:31 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Is dit zo nieuw dan? Heb dit ook wel eens vaker gedaan :?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
tc982 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:26:
Dus : Je hebt een schijf van je laptop aan je pc gehangen en je wilt hier een schouderklopje voor!?

Alé dan : _/-\o_ maar lijkt mij toch een beetje basis stuff...
Niks laptop, gewone destkop pc ;)

Mja, de harde schijf zit gekanteld ingebouwd wat zonder het strippen van de kast niet eruit te halen was ;)
En via deze manier was de enigste manier om hem te formateren, via dos, via de xp cd, niks ging, de xp installatie kapte na het laden zelfs met een stopfout...

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26
Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:31:
En via deze manier was de enigste manier om hem te formateren, via dos, via de xp cd, niks ging, de xp installatie kapte na het laden zelfs met een stopfout...
Het zal vast wel voor elkaar te krijgen zijn met een willekeurig Linux live cd'tje.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:31:
[...]

Niks laptop, gewone destkop pc ;)

Mja, de harde schijf zit gekanteld ingebouwd wat zonder het strippen van de kast niet eruit te halen was ;)
Stopfouten tijdens de installatie van XP duiden vaak ok brak geheugen of iets dergelijks. Heb je dat ook gecontroleerd?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Uiteraard heb ik eerst de hardware gecontroleerd, dat was allemaal puik in orde, zoals je mag verwachten met een nieuwe pc.
Hetzelfde mag je verwachten van de software op een nieuwe PC...

Ontopic: ik vind het een vaag verhaal, dat je niet kan formatteren op de PC zelf... Komt nogal n00b-achtig over (net als dit hele topic).
Als je een Knoppix-CDtje had gehad, was een simpele `echo "Hello World" > /dev/sda` voldoende geweest om elk OS te laten denken dat er geen partitietabel op die harddisk stond ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Noob achtig?
Hallo, ik werk al vanaf mijn 12e met computers en ik droom dos en windows ongeveer, en als ik zeg dat ik alles heb geprobeerd is dat ook zo.
Ik ben niet voor niets toevallig 2 weken bezig geweest?

En nee, ik ben niet op mijn teentjes getrapt ;)

En ik heb memtest voor het geheugen laten draaien zo'n 8 uur, hd tune en nog wat programma's de harde schijf laten testen, cpu laten testen, etc... Maar alles werkt gewoon...
En dat ik al fouten door drivers had was voor mij eigenlijk al een antwoord.

[ Voor 32% gewijzigd door Joopieboy op 11-09-2007 13:41 ]

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 09:15
Een HP OEM met een brakke Vista-installatie? Die hoort out-of-the-box te werken, als dat niet het geval is had je 'm imo beter naar de winkel terug gebracht. Grote kans dat er toch een hardwarematige fout is waardoor zowel Vista als XP niet wilden...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Kan misschien aan mij liggen, maar ben dan ook geen ict-er, dus zal niet zo moeilijk nadenken over dit soort zaken. Dit zou ook echt het eerste zijn wat in mijn gedachte op zou komen en heb eht zelf ook al een aantal malen gedaan door bijv. even een andere schijf erbij te hangen met een wel werkende windows. Oude kapotte schijf als slave instellen en gaan :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm ok, mja, er is geen plek voor een andere schijf en deze moet eigenlijk gewoon werken....
HellPunk schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:44:
Een HP OEM met een brakke Vista-installatie? Die hoort out-of-the-box te werken, als dat niet het geval is had je 'm imo beter naar de winkel terug gebracht. Grote kans dat er toch een hardwarematige fout is waardoor zowel Vista als XP niet wilden...
Nja hij werkt opzich wel, alleen de windows verkenner knalt elke keer weg bij een rechtermuisknop, de internetverbinding gaf problemen met de standaard driver, die viel de hele tijd weg en de nieuwe videokaart installeren gaf problemen met installeren. Verder werkte hij wel..

[ Voor 78% gewijzigd door Joopieboy op 11-09-2007 13:55 ]

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 08:07
Nu zal ik wel als een noob klinken, maar je zegt constant driver problemen etc...
Heb je niet gewoon een niet door de windows xp installatie ondersteunde sata controller, zodat je nog een diskette moet invoeren?

Maar wat is de foutmelding dan die je krijgt?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De fout is een stopfout met de volgende code:
STOP: 0x0000007B (0xF7CAE524, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)
Dit heeft dus te maken met kapotte hardware (wat niet het geval is) of met rotte drivers.

En maak je niet druk, ik noem niemand noob, of scheld iemand uit met noob, ik heb zelf nml een hekel aan dat woord ;)

Mja, deze stopfout gebeurd elke keer bij het laden van de windows setup. maar ongeacht welke versie ik gebruik, gebeurt dit. Dus een sata driver die mist zal waars niet (iig dnek ik niet) want met een recente 2007 sp2 editie van xp geeft hij die foutmeldingen maar ook met een xp sp1 geeft hij deze foutmelding. Maar als hij dat nog doet dan is het iid de sata driver die ontbreekt op de xp cd's, alleen hoe je die erin zet? Geen idee...
Ik dacht iig aan nlite en dan de driver van asus voor de sata erin te bakken, mja, het is een hp moederbord van asus dus ik weet niet precies hoe of wat. De p5pl-le vind ik iig niet op de site :(

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Is het niet de p5lp-le, want die bestaat wel.

☻/
/▌
/ \

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dusja, xp installatie ging niet, en vista liep ook niet...
Waarom moet de schijf eruit als een installatie mislukt is? Gewoon de schijf formateren via een cd/floppy/usb-stick is dan toch het enige wat je hoeft te doen om helemaal opnieuw te beginnen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ewoudalexander
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:40:
Noob achtig?
Hallo, ik werk al vanaf mijn 12e met computers en ik droom dos en windows ongeveer, en als ik zeg dat ik alles heb geprobeerd is dat ook zo.
Ik ben niet voor niets toevallig 2 weken bezig geweest?

En nee, ik ben niet op mijn teentjes getrapt ;)

En ik heb memtest voor het geheugen laten draaien zo'n 8 uur, hd tune en nog wat programma's de harde schijf laten testen, cpu laten testen, etc... Maar alles werkt gewoon...
En dat ik al fouten door drivers had was voor mij eigenlijk al een antwoord.
Had je beter die 8 uur kunnen steken in het bestellen van losse onderdelen bij de computerboer, als je vanaf je 12de al met computers werkt en daarna nog nog een HP koopt 8)7 :P

certified prutser

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Niet bijzonder, sorry :P

• Remcor2000
Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:01:
Dit heeft dus te maken met kapotte hardware (wat niet het geval is) of met rotte drivers.

En maak je niet druk, ik noem niemand noob, of scheld iemand uit met noob, ik heb zelf nml een hekel aan dat woord ;)

Mja, deze stopfout gebeurd elke keer bij het laden van de windows setup. maar ongeacht welke versie ik gebruik, gebeurt dit. Dus een sata driver die mist zal waars niet (iig dnek ik niet) want met een recente 2007 sp2 editie van xp geeft hij die foutmeldingen maar ook met een xp sp1 geeft hij deze foutmelding. Maar als hij dat nog doet dan is het iid de sata driver die ontbreekt op de xp cd's, alleen hoe je die erin zet? Geen idee...
Ik dacht iig aan nlite en dan de driver van asus voor de sata erin te bakken, mja, het is een hp moederbord van asus dus ik weet niet precies hoe of wat. De p5pl-le vind ik iig niet op de site :(
Hmm als ik die STOP code in google plak krijg ik allerlei oplossingen.
Probeer eens de bootflop te downloaden van de SATA controller, daarna XP installeren en voor de installatie F6 te drukken. Laad de diskette in de installatie en kijk of hij dan verder gaat...

Namelijk als ik het zo begrijp zit er mogelijk een brakke driver in de Windows XP setup.

• the-edge
ewoudalexander schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:11:
[...]

Had je beter die 8 uur kunnen steken in het bestellen van losse onderdelen bij de computerboer, als je vanaf je 12de al met computers werkt en daarna nog nog een HP koopt 8)7 :P
:+ _/-\o_

Achja, sommige kiezen voor support :+

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:40:
Noob achtig?
Hallo, ik werk al vanaf mijn 12e met computers en ik droom dos en windows ongeveer, en als ik zeg dat ik alles heb geprobeerd is dat ook zo.mij eigenlijk al een antwoord.
En hoe oud ben je dan al wel?
Ik ben als kind met de ZX-81 (inclusief uitbreidingspack van 16K) begonnen. We spreken dan over ongeveer 1980!

• ftaels
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11-2022
Just FYI, de schijf krijg je er WEL uit. Het voorpaneel loshalen, en dan krijg je de schijf eruit. Ze zit vast met schroefjes in een clicksysteem (dus je hoeft de schroefjes niet eens los te halen).

• the-edge
ftaels schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:13:
Just FYI, de schijf krijg je er WEL uit. Het voorpaneel loshalen, en dan krijg je de schijf eruit. Ze zit vast met schroefjes in een clicksysteem (dus je hoeft de schroefjes niet eens los te halen).
Zijn van zo'n bracket's toch? De schijf zit op zo'n bracket geschroefd en dat bracket schuif je vanaf de voorkant in de sleuf van het systeem, done!

Verwijderd

Ik ben er een groot voorstander van om mensen te complimenteren op het doen van kleine stapjes die voor hen groot zijn. Zo ook dit. Chapeau. Goed dat je creatief denkt. Maar anderszins kan ik niet anders doen dan het eens zijn met de bovenstaande commentaren: whoop-tee-f-doo. Dit is basic. Dit heb ik zelf al verschillende malen gedaan. En hoewel het zeker leerzaam is en het je een leuke kick geeft in de zin van "kijk mij eens ghetto-style bezig zijn" zie ik niet wat de meerwaarde van het topic nou precies is. Dit is een procedure die op elke TD wekelijks wel eens voorkomt. Niet lullig bedoeld maar hier is niks speciaals aan. Maar goed om te weten toch, dat je het wiel opnieuw hebt uitgevonden, en dat het dus een proven techniek is onder de tweakerpopulatie.

Ghetto style is leuk :)
Maar niet bijzonder ;)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:46

Dido

heforshe

offtopic:
Staat gewoon in zijn profiel, hoor. Hij heeft toch al gauw 5 jaar computerervaring!
Dat je in 2002 een DOS-bak weet te vinden om mee te beginenn is prijzenswaardig, trowuens :)

Wat betekent mijn avatar?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Als je een STOP-fout krijgt bij de installatie van XP kun je er van uitgaan dat je hardware-problemen hebt :X

Dus als je XP straks draaiend heb, is het waarschijnlijk alsnog instabiel of niet voor uit te branden.

• the-edge
frickY schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:34:
Als je een STOP-fout krijgt bij de installatie van XP kun je er van uitgaan dat je hardware-problemen hebt :X

Dus als je XP straks draaiend heb, is het waarschijnlijk alsnog instabiel of niet voor uit te branden.
Dat komt gewoon omdat het inderdaad een hardware conflict is. Je moet gewoon een SATA diskette tool downloaden voor desbetreffende moederbord/systeem en dan in Setup F6 inrammen en tool installeren, dan ziet hij de goede HDD, formatje erover en dan Windows erop blazen ;) :+

• Remcor2000
the-edge schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:41:
[...]

Dat komt gewoon omdat het inderdaad een hardware conflict is. Je moet gewoon een SATA diskette tool downloaden voor desbetreffende moederbord/systeem en dan in Setup F6 inrammen en tool installeren, dan ziet hij de goede HDD, formatje erover en dan Windows erop blazen ;) :+
Precies dat zei ik dus...

• the-edge
Remcor2000 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:50:
[...]

Hmm als ik die STOP code in google plak krijg ik allerlei oplossingen.
Probeer eens de bootflop te downloaden van de SATA controller, daarna XP installeren en voor de installatie F6 te drukken. Laad de diskette in de installatie en kijk of hij dan verder gaat...

Namelijk als ik het zo begrijp zit er mogelijk een brakke driver in de Windows XP setup.
Lees het nu, sorry.. Ging even te snel..

[ Voor 13% gewijzigd door the-edge op 11-09-2007 15:45 . Reden: ik kwoot, wij kwooten, ik heb gekwoot.. ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Leuk dat je lekker ghetoo bezig bent. Ik herken het wel :+
Hoewel ik dit soort operaties eigenlijk niet meer uitvoer omdat ik in een geval als deze, zoals wel meer lui hier blijkbaar, er gewoon even een bootable Linux cdtje in stop en zo'n disk dan op die manier een fatsoenlijke format geef of hem een reeks nullen door strot duw. Maar dit is ook zeker een oplossing als je daar niet bekend mee bent. :)
En verder geldt gewoon "Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert"

Maar wel zie ik iets wat gewoon echt niet kan:
Server? Zie ik daar nou de achterkant van een NICje waarvan ik gelijk aan Realtek 8139 chip moet denken? Als ik gelijk heb vervang dat NICje dan eens door een degelijk Intel/3Com NICje, zul je merken dat het nog wat vlotter wordt ook nog. Ghetto is niets mis mee, maar er zijn grenzen natuurlijk. Zelfs op je 17de :P

Ik vind dit toch een klein pareltje.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:08:
[...]

En hoe oud ben je dan al wel?
Ik ben als kind met de ZX-81 (inclusief uitbreidingspack van 16K) begonnen. We spreken dan over ongeveer 1980!
Hij is 17 volgens zijn profiel. Dit is nu niet echt waardig om een topic erover te openen. Je had beter een topic over het probleem geopend waarom je steeds die foutmelding kreeg en hoe dit op te lossen. Nu ga je toch nog geen stap verder zijn waarschijnlijk want er is een grote kans dat wanneer je nu opnieuw xp of vista gaat installeren het nog niet zal gaan.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Net even de reacties terug gelezen en ik schaam me toch wel dat ik zo dit topic heb geopent...

Mja, om op het verhaal terug te komen.
De pc draait idd nog steeds niet, ik ben weer vista aan het erop zetten omdat xp echt niet draaiend te krijgen is. Omdat er geen diskette station is, en omdat het met een cd aanpassen niet gelukt is, krijg ik dus die xp niet draaiend. Nu hoop ik wel dat vista fatsoenlijk gaat werken...

@cybersteef: voor mij is het een server ;)
Ok, het is geen "echte" in jullie ogen, maar ik gebruik hem wel alsof.

Dus kort gezecht, het formateren werkte :+ xp weigert, vista gaat er weer terug op.

Nu een oplossing zien te zoeken om toch binnen nu en heel snel xp erop te kunnen zetten...
Ik heb iig nu een nieuwe verse xp pro sp2. Nu de stappen volgen van de mensen hierboven om de sata drivers op de xp cd te zetten. Zal dat het probleem verhelpen?

Dat ik 5 jaar terug met computers ben begonnen klopt jah, ik heb toen een oude dos computer gekregen die pap nog had staan. Daar heb ik mijn 1e ervaring mee opgedaan, vrij snel naar een pentium 2 overgestapt en weer snel daarna naar een pentium 3 gestapt. Mja genoeg offtopic

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 11-09-2007 18:00 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
Weet je wat je doe : Download de drivers voor de Windows XP SATA AHCPI en slipstream deze in de installatie cd. Dan kan je deze gaan gebruiken om te installeren.

Anders, als het een bussiness pc is bel je even met HP en vraagt de recovery cd's voor windows xp ( zeg dat je een downgrade doe ). Als deze zijn aangekomen kan je gewoon recoveren met alles erop en eraan. + het is een legale windows xp + je kan nog upgraden naar xp wanneer je wil. In België bel je dan 078/600600

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja het is een personal pc, dus dat word de drivers in de xp cd zetten.
Nja, ga ik dat eens uitvogelen hoe dat werkt :)

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
al doende leert men. :)

• Ultraman
  • Laatst online: 15:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:59:
@cybersteef: voor mij is het een server ;)
Ok, het is geen "echte" in jullie ogen, maar ik gebruik hem wel alsof.
Dat snap ik ook wel. Ik heb hier ook desktop machientjes lopen die de server uit hangen. Maar ook die doe je geen plezier met een 8139 :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Neeh?

Trouwens, net even nageken op de asus site, maar de P5LP-LE is niet vindbaar(deze klopt zeker want staat op het moederbord)
Dusja, hoe komen we dan aan de sata drivers... 8)7

Mja, nlite is een mooi programma :)
Strakjes als ik de sata drivers heb alles eens op een cd fikken en dan hopelijk werkt ie...

[ Voor 56% gewijzigd door Joopieboy op 11-09-2007 19:09 ]

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:26
Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:03:
Neeh?

Trouwens, net even nageken op de asus site, maar de P5LP-LE is niet vindbaar(deze klopt zeker want staat op het moederbord)
Dusja, hoe komen we dan aan de sata drivers... 8)7

Mja, nlite is een mooi programma :)
Strakjes als ik de sata drivers heb alles eens op een cd fikken en dan hopelijk werkt ie...
http://vip.asus.com/forum...del=P5PL2&page=1&count=18

Asus forum over jouw bordje en sata drivers.. misschien heb je er iets aan

• Tomfish
  • Laatst online: 18-10-2025
the-edge schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:57:
[...]

:+ _/-\o_

Achja, sommige kiezen voor support :+
Het is gewoon dat je me voor was. Een echte tweaker stelt zijn computer zelf samen... Overigens lijkt het mij nog steeds stug dat een HDD er niet uit kan worden gehaald. Alles wat er in kan, kan er ook weer uit. Foto's miss van de 'niet-uit-krijgende' disk?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Edit: schiet niet op zo.

Ik kom erachter dat je met dit oem moederbord geen andere drivers kan krijgen die hp aanbied.
maar omdat dit een intel 945g moederbord is. maar het bestand voor de sata zooi is alleen via intel te downloaden... En dat is een gewone installatie...

[ Voor 146% gewijzigd door Joopieboy op 11-09-2007 19:49 ]

• Remcor2000
Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:18:
Edit: schiet niet op zo.

Ik kom erachter dat je met dit oem moederbord geen andere drivers kan krijgen die hp aanbied.
maar omdat dit een intel 945g moederbord is. maar het bestand voor de sata zooi is alleen via intel te downloaden... En dat is een gewone installatie...
Ze zouden van lezen weer een vak moeten maken op de scholen...

Dit haal ik net van dat forum van hierboven:
[F6FLPY32.ZIP]. Download it, unzip the executable file and run it - it asks you to insert a blank floppy and hit a key (do so!) - it will then format and write out the F6 driver disk needed to install the SATA drivers when loading the various versions of windows. When you hit F6 and load the driver during the windows install it lists a lot of different versions... for us it was the top one - if you are using AHCI you would need to select the right version.
En dat je geen diskettestation hebt vind ik raar, als je 'al' 5 jaar computer ervaring hebt met dos en al dat soort dingen heb je vast nog wel ergens een station liggen. Of je hebt ze te vaak weggegooid net als ik...

• Jiffy
  • Laatst online: 18-02 17:24

Jiffy

God, you're ugly!

Remcor2000 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:29:
[...]
En dat je geen diskettestation hebt vind ik raar, als je 'al' 5 jaar computer ervaring hebt met dos en al dat soort dingen heb je vast nog wel ergens een station liggen. Of je hebt ze te vaak weggegooid net als ik...
Ik heb de afgelopen jaren meermalen pogingen ondernomen de bij mij thuis in gebruik zijnde computers niet langer te voorzien van diskdrives. En dan tóch na enige tijd weer de noodzaak tegenkomen om, met geopende behuizing, even snel een diskdrive aan te moeten sluiten. Voorlopig heb ik de pogingen tot afschaffen maar opgegeven, al is het uiterst sporadisch dat ik ze nog gebruik. Bijna alle computers thuis zijn dan ook weer braaf voorzien van een diskettestation...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Remcor2000
Jiffy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:56:
[...]

Ik heb de afgelopen jaren meermalen pogingen ondernomen de bij mij thuis in gebruik zijnde computers niet langer te voorzien van diskdrives. En dan tóch na enige tijd weer de noodzaak tegenkomen om, met geopende behuizing, even snel een diskdrive aan te moeten sluiten. Voorlopig heb ik de pogingen tot afschaffen maar opgegeven, al is het uiterst sporadisch dat ik ze nog gebruik. Bijna alle computers thuis zijn dan ook weer braaf voorzien van een diskettestation...
Precies en dat is dus de reden waarom ik nog een heb liggen... En vermoedelijk meer Tweakers

• Wombat13
  • Laatst online: 02-02 22:26
Remcor2000 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:04:
[...]

Precies en dat is dus de reden waarom ik nog een heb liggen... En vermoedelijk meer Tweakers
Jazeker.... ;)
En ik gebruik m ook nog wel eens :P

[ Voor 7% gewijzigd door Wombat13 op 12-09-2007 09:11 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Juist, 0x0..7B Stop-foutmelding is ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO bekend...
msi en raid ICH8R, welke driver/blauw scherm
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
[RAID0] BSOD bij Installatie Windows
En dat zijn er nog maar een paar van GoT, nog niet eens geGoogled.

Harde schijf zonder demontage op andere computer aansluiten?
Die oplossing is ook ZOOOOOOOOOOOOOOOO bekend.

Maar los van dat is het altijd leuk als je zelf een oplossing weet te vinden.
Alleen... Google eerst effe om er zeker van te zijn dat niemand anders je voor is geweest met iets 'nieuws' ;)

[ Voor 45% gewijzigd door ByteDelight op 12-09-2007 09:19 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Bwah, inderdaad niet erg bijzonder, heb het zelf ook al een keer gedaan, ik was toen maar liefst 15 jaar... Natuurlijk al erg veel ervaring :+

Dat aansluiten leek me toen de snelste oplossing, had echt geen zin om de harde schijf er helemaal uit te halen... In jouw geval lijkt me echter handiger als je inderdaad wat SATA-drivers download :)

[ Voor 63% gewijzigd door Padschild op 08-11-2007 14:17 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Wat een lang verhaal voor een onzinnige post. Apart dat hij zo lang open blijft overigens...

I'm not as think as you stoned I am

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 11:41
WooK schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:30:
Wat een lang verhaal voor een onzinnige post. Apart dat hij zo lang open blijft overigens...
ja dit bericht is natuurlijk niet onzinnig 8)7

//ontopic

Succes met het fixen van je pc (al doende leert men), maar je had toch echt beter terug kunnen gaan naar je reseller ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Nimoleda op 12-09-2007 09:39 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Leuk dat het gelukt is maar wel omslachtig. :)

Voor dit soort zaken gebruik ik altijd bootcdtjes met tools zoals partition magic of acronis.
Of anders een linux bootcd of één van de harddisk fabrikant.

Maar goed beter zelf tot een oplossing komen dan alles voorgekauwd krijgen ;)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

WooK schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:30:
Het topic is gewoon ZO irritant dat we er dwangmatig op reageren haha!!!! _O-

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

lvisser87 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:33:
[...]
ja dit bericht is natuurlijk niet onzinnig 8)7
jezus, hoe simpel kan je zijn dat je mijn posthistorie erop na gaat lezen en helemaal terug gaat tot 2002 om dit te kunnen melden :X 8)7 |:(

I'm not as think as you stoned I am

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja, valt me idd mee dat er zo veel reacties op komen en dat dit topic nog niet op slot zit :P

Maar om terug te komen van een paar reacties terug, ik heb een aantal diskette stations liggen, maar mijn moederbord heeft geen ide slotenfloppy drive kabel aansluiting meer. Dus dat gaat helaas niet lukken...

Mja, ik heb nu weer vista erop draaien omdat xp nog steeds geen sjoegem gaf. maar op een een of andere manier blijft hij tot nu toe redelijk goed werken (vingers gekruist).
Maar het draadloze netwerk valt heel af en toe weg ondanks dat ie maximaal verbinding heeft.
Maar verder geen foutmeldingen enzo, hij start nu wel goed en af en loopt lekker snel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 12-09-2007 19:50 . Reden: was niet wakker (ide - floppy....) ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Joopieboy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:51:
Maar om terug te komen van een paar reacties terug, ik heb een aantal diskette stations liggen, maar mijn moederbord heeft geen ide sloten meer
Het leuke is dat je voor een floppydrive helemaal geen PATA aansluiting op je moederbord nodig hebt :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sorry mijn fout, floppy drive kabel :P
Het lijkt er wel op maar is het net niet... :+

Verwijderd

Ik had die PC gewoon onmiddellijk terug naar de winkel gebracht hoor. Ik bedoel het is toch gewoon onmogelijk dat je een splinter nieuwe PC koopt en dat hij dan niet werkt 8)7
Ik bedoel zo kun je ook een splinternieuwe auto kopen waarvan de batterij niet goed werkt en waarvoor je startkabels nodig hebt en een andere auto om hem gestart te krijgen ... |:(

Zelfs ALS het zou werken en je windows geïnstalleerd geraakt, gaat hij wss toch weer fouten geven een keer als je op de HP PC in windows komt, want mij lijkt het meer een hardware probleem als je zelfs niet in de installatie van windows XP geraakt.

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-02 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:53:
Ik had die PC gewoon onmiddellijk terug naar de winkel gebracht hoor.
Gelukkig heeft onze TS'er z'n kast open gehaald en daarmee ook zo'n garantie over de balk gesmeten. }:O

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Verwijderd

Ik wilde na een extreme eigen zoektocht toch even reageren op deze topic, omdat er een oplossing is voor het probleem met XP op een HP Pavilion. In het kort:

Vista moet van het systeem af, formatteren kan zoals in de topic is beschreven, maar op het P5LP-LE MoBo zit een IDE én floppy connector, dus gewoon tijdelijk een floppy-drive aansluiten, een OS erin (bv. bootflop van WIN98SE) en FDISK draaien. Partities wegmikken en bye bye Vista!

TIP: voordat je Vista eraf mikt wellicht handig om op de HP in Vista eerst via de Recovery manager de Systeem recovery DVD's te maken, dan heb je alles nog om eventueel ooit terug te gaan naar de fabrieksconfiguratie én heb je alle drivers beschikbaar om mogelijk in XP te gebruiken. Zullen niet allemaal met XP werken, maar een aantal zeker wel.

Vervolgens via deze link:

http://downloadcenter.int...OSs=&OSFullName=&lang=eng

de Intel Matrix Storage manager downloaden en een floppy aanmaken daarmee, deze zet de juiste drivers voor dat motherboard op de flop. Vervolgens XP CD in de CD/DVD drive, booten van CD en voor F6 kiezen aan het begin om aan te geven dat je een externe driver voor de SATA controler wilt installeren. Op het moment dat Setup daarom vraagt de flop die je hebt gemaakt in de floppydrive die er nog steeds aanhangt, 'E' kiezen en de eerste keuze kiezen in het lijstje van SATA-drivers.

Voilá, setup gaat door zonder STOP-schermen en 10 minuten later is XP op de Pavilion een feit!

Suc6 er mee allemaal,

Frank Westerhout

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
alle nieuwe pc's zitten met een kliksysteem idd.
als ik het me goed kan herrineren zit het systeem achter het frontje van de kast.

en als ik me ook niet vergis staat dit gewoon in de manual (misschien zelfs op het zijschot van de kast)

rtfm

you had me at EHLO

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:01:

Hier dan:
Ik wilde na een extreme eigen zoektocht toch even reageren op deze topic, omdat er een oplossing is voor het probleem met XP op een HP Pavilion. In het kort:

Vista moet van het systeem af, formatteren kan zoals in de topic is beschreven, maar op het P5LP-LE MoBo zit een IDE én floppy connector, dus gewoon tijdelijk een floppy-drive aansluiten, een OS erin (bv. bootflop van WIN98SE) en FDISK draaien. Partities wegmikken en bye bye Vista!

TIP: voordat je Vista eraf mikt wellicht handig om op de HP in Vista eerst via de Recovery manager de Systeem recovery DVD's te maken, dan heb je alles nog om eventueel ooit terug te gaan naar de fabrieksconfiguratie én heb je alle drivers beschikbaar om mogelijk in XP te gebruiken. Zullen niet allemaal met XP werken, maar een aantal zeker wel.

de Intel Matrix Storage manager downloaden en een floppy aanmaken daarmee, deze zet de juiste drivers voor dat motherboard op de flop. Vervolgens XP CD in de CD/DVD drive, booten van CD en voor F6 kiezen aan het begin om aan te geven dat je een externe driver voor de SATA controler wilt installeren. Op het moment dat Setup daarom vraagt de flop die je hebt gemaakt in de floppydrive die er nog steeds aanhangt, 'E' kiezen en de eerste keuze kiezen in het lijstje van SATA-drivers.

Voilá, setup gaat door zonder STOP-schermen en 10 minuten later is XP op de Pavilion een feit!

Suc6 er mee allemaal,

Frank Westerhout
frank@classbase.nl

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:47:

Suc6 er mee allemaal,

Frank Westerhout
Heej harstikke bedankt voor je reactie :)

Edit: daarstraks een manual gedownload hoe je de kast uit elkaar kan krijgen. En idd, achter de plek waar de harde schijf zit ergens achet en verstopt de floppy disk aansluiting :)
Nu de recovery dvd's branden, en de diskette station aan de praat zien te krijgen. Hij zit ingestoken maar doet niks, dus ik denk een bios instelling oid.

Mja, komt goed :)

Edit2: na, floppy disk werkt, bios instelling aangepast, deed niks, floppy kabel omgedraaid om mobo, nog niks, floppy kabel in diskette station omgedraaid, ja hij doet het...
Alleen vista herkent hem als een onbekent apparaat, stomme zooi, het is een diskette station, jees...

Nu eens kijken welke van de oude diskettes nog werken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 13-09-2007 17:04 ]

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:44:
[...]

Heej harstikke bedankt voor je reactie :)

Edit: daarstraks een manual gedownload hoe je de kast uit elkaar kan krijgen. En idd, achter de plek waar de harde schijf zit ergens achet en verstopt de floppy disk aansluiting :)
Nu de recovery dvd's branden, en de diskette station aan de praat zien te krijgen. Hij zit ingestoken maar doet niks, dus ik denk een bios instelling oid.

Mja, komt goed :)

Edit2: na, floppy disk werkt, bios instelling aangepast, deed niks, floppy kabel omgedraaid om mobo, nog niks, floppy kabel in diskette station omgedraaid, ja hij doet het...
Alleen vista herkent hem als een onbekent apparaat, stomme zooi, het is een diskette station, jees...

Nu eens kijken welke van de oude diskettes nog werken :P
Hey Joopieboy,

Als je de floppydrive aan de praat hebt (idd, kabels er goed op/aan en ff in de bios bij de bootsequence de floppydrive enable'n) gewoon booten van de XP cdrom en niet vergeten om aan het begin van die boot op F6 te drukken, dat geeft hij ook heel even aan. Het booten van flop is ALLEEN maar om die SATA drivers toe te voegen, de XP-CDROM herkent anders de harddisk van die HP niet. Zodra dat is gelukt kun je in de setup van XP de partitie(s) wegmikken en normaal XP installeren. Xtra tip: als je na de installatie van XP een basisconfiguratie opzet met de door jou gewenste basisinstellingen, activaties etc. en dan van die mooie schone basisinstallatie een diskimage trekt (gaat heel mooi en goed met Driveclone Pro, daar kun je een boot-image mee bakken en je data daarna van bv. een externe disk trekken) dan heb je altijd een complete image voor herinstallatie van jouw machine die overigens ook werkt/boot op andere PC ware het niet dat dan niet alle drivers kloppen omdat het een andere PC is, maar ja, what the hack... 8)7 )

Suc6 O-)

Frank
Pagina: 1