Printer op draadloos netwerk aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• sc00p
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Hallo,

Ik heb een Hp 1200n inkjet printer gekocht, maar als ik de netwerkkabel van de printer in 1 van de netwerk poorten van mijn router (belkin 125) doe, vindt geen van mijn 2 laptops de printer (allebei draadloos).
Ik heb geen idee hoe het allemaal werkt, ik kan ook nergens een nuttige tutorial vinden..
thx

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets meer info over IP-adressering, printer-sharing en dergelijke in jouw situatie zou misschien handig zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sc00p
hmz, hoe bedoel je dat?
Maar als ik de printer in de netwerkpoort van de router doe, gaat het lichtje ook niet branden.. hoort dat?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-03 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Die printer zal een IP adres moeten krijgen. Je zal daarna op alle PC's een printerpoort (TCP/IP) aan moeten maken, waarna je de printer zelf kan installeren op die poort.

Dit is echter wel erg basic. Er zit zeker weten een CD rom bij die printer, dus steek die eerst maar eens in de PC.
sc00p schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:11:
hmz, hoe bedoel je dat?
Maar als ik de printer in de netwerkpoort van de router doe, gaat het lichtje ook niet branden.. hoort dat?
Weet je zeker dat het een goede kabel is, dus geen crosscable..

Nogmaals, kijk naar de documentatie op de CDrom..

[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 11-09-2007 13:15 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sc00p schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:11:
hmz, hoe bedoel je dat?
Het lichtje?
De netwerkpoort?

Sorry, maar het is de bedoeling dat je minimaal iets meer info geeft. Welke poort zit welk apparaat op aangesloten? Wat gebeurt er als je de printer aansluit i.p.v. een laptop?

*edit*
We zijn hier op GoT. Dat betekent niet dat we niet willen antwoorden maar zonder eigen troubleshooting, wordt het een verhaaltje glazen-bol-kijken en daar zijn we wel slecht in, helaas...

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 11-09-2007 13:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sc00p
De 2 laptops zijn gewoon draadloos, ik heb de printer in de eerste poort gedaan(er zijn er 4), printer aangezet. Maar het lichtje blijft uit en als ik dan de cd in 1 van de laptops doe, vindt hij de printer niet op het netwerk. Het is gewoon een netwerkkabel. Lijkt me toch dat dat moet werken?

• sc00p
Equator schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:12:
Die printer zal een IP adres moeten krijgen. Je zal daarna op alle PC's een printerpoort (TCP/IP) aan moeten maken, waarna je de printer zelf kan installeren op die poort.
Ok, maar ehm, hoe werkt dat dan?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

sc00p schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:44:
De 2 laptops zijn gewoon draadloos, ik heb de printer in de eerste poort gedaan(er zijn er 4), printer aangezet. Maar het lichtje blijft uit en als ik dan de cd in 1 van de laptops doe, vindt hij de printer niet op het netwerk. Het is gewoon een netwerkkabel. Lijkt me toch dat dat moet werken?
Zit de stekker in het stopcontact? :) (geen lampje)
Er zijn 2 verschillende netwerkkabels, namelijk straight en crossed, dus daaraan kan het liggen als de router of printer geen auto-sensing heeft.

☻/
/▌
/ \

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je al eens in de manual gekeken? Daar staat het toch duidelijk uitgelegd hoe je dit moet doen.

edit:

toch maar wat links voor je:
HP 1200n: Setup, install and configure
HP 1200n: Manuals

Gewoon via de site van HP. Staat allemaal in geuren en kleuren uitgelegd.

Daarnaast kan het zeer makkelijk een beveiligingsinstelling kunnen zijn op je router dat de printer geen IP adres krijgt.

[ Voor 83% gewijzigd door Kurios op 11-09-2007 14:13 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-03 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

ZIe hierboven.. ik heb niet het idee dat je veel zin hebt om er zelf tijd in te steken. Probeer eerst de handleiding maar eens te volgen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.