sitecom +@home + Vista = no-no?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:35
Ik dacht eventjes makkelijk een draadloos netwerkje aan te leggen bij mijn broer zn nieuwe appartement. Niet dus… Na een paar dagen vechten met het netwerk wend ik mezelf toch tot jullie voor hulp.

Zodra ik alles netjes aan sluit van @home, en de laptop aan de modem aansluit, is er geen probleem. Er is dan gewoon internet en alles werkt naar behoren. Zodra ik de router er tussen zet (Sitecom MiMo XR) en dan een netwerk wil maken, dan kan ik alleen maar lokaal verbinding maken. Dit is zowel als ik het draadloos als met draadje doe.. Bij IPv4 staat dan lokaal bij IPv6 staat dan beperkt

De cd van sitecom geeft alleen een manual in pdf.. maar daar heb ik verder niets aan. Na meerdere mensen met dit probleem te hebben gevonden heb ik t IPv6 uitgeschakeld (draai op vista home premium) en de firmware van mn route geupdate.. Beide hebben geen succes gehad.

Alle IP instellingen (zowel laptop als router) staan op automatisch..

Wat doe ik verkeerd, en hoe komt t dat ik dit *** netwerk niet aan de praat krijg? :)

Details bedraad internet
Afbeeldingslocatie: http://getlogged.com/Siem/draadje.jpg

Details draadloos internet
Afbeeldingslocatie: http://getlogged.com/Siem/draadloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Probeer alles eens vast in te stellen (incl. je DNS-servers).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Wie deelt het IP adres uit? De @Home router of die Sitecom router? Doen ze dit beide, dan krijg je zoals verwacht een conflict. Je IP adres is namelijk een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
pinockio schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:49:
Probeer alles eens vast in te stellen (incl. je DNS-servers).
dat heb ik al een keer geprobeerd.. maar toen ik de gegevens in de router in wilde geven kreeg ik een fout melding dat het dns / subnet masker en/of t ip adres niet met elkaar konden ofzo.. Kan dit kloppen, of heb ik dan gewoon een tikfout gemaakt?

[ Voor 26% gewijzigd door siem123 op 11-09-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
the-edge schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:52:
Wie deelt het IP adres uit? De @Home router of die Sitecom router? Doen ze dit beide, dan krijg je zoals verwacht een conflict. Je IP adres is namelijk een beetje vreemd.
hoe kan ik zien wie hem uitdeelt? Onder de @home modem werkt alles goed, maar zodra ik de router er tussen zet, weigert hij verbinding met internet te maken

PS. ik ben niet erg goed thuis in de wereld der netwerken, gaarne jip-en-janneke taal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

the-edge schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:52:
Volgens mij moeten ze wel beiden op DHCP staan. Omdat de Sitecom een ROUTER is, hebben we het over verschillende netwerkranges en komt dat gewoon goed.

Het heeft ook niks met Vista te maken, daar deze wel gewoon kan verbinden met de router.

Je moet het probleem dus zoeken in hoe de router verbindt met het internet, dus met het ADSL modem.

Post anders de link hier eens naar die gebruiksaanwijzing van die Sitecom, dan kunnen wij er ook naar kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 11-09-2007 12:57 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Heb je je router uberhaupt wel geconfigureerd?

Ohja, als je een router aan je kabelmodem hangt moet je eerst het kabelmodem even 5 minuten van de stroom af hebben. Je modem maakt namelijk een koppeling met het eerste apparaat wat je er aan hangt. Dan moet je de stroom eraf halen om het modem te resetten, en dan de router eraan hangen.
Router instellen (cm/cp/cc nummer invoeren, al schijnt dat tegenwoordig niet altijd meer te hoeven). en gaan maar.

[ Voor 92% gewijzigd door job op 11-09-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
http://sitecom.com/manual...Broadband%20Router&WL-153
hier is meer info te vinden van de router.

Bij het instellen van de router wordt aangegeven dat je de ip instellingen goed moet zetten, maar die staan nu op de instellingen van @home.. (zie draadje.jpg in startpost)

Maar nu kan ik de router niet meer benaderen (met het ip van @home) alleen met een harde reset van de router kan ik er weer instellingen in veranderen..

[ Voor 18% gewijzigd door siem123 op 11-09-2007 13:20 . Reden: router niet benaderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je moet de router ook benaderen via 192.168.0.1. :)
En nee, ga niet zomaar wat ip adressen inkloppen... Je router heeft een ander mac adres, en zal dus een ander ip adres van @home krijgen.

Probeer eens het volgende:
trek de stroom van je modem eraf.
Reset je router (met reset knop waarschijnlijk).
Sluit je router aan op je modem.
Sluit je router aan (met draad) op je pc.
Ga met je browser naar 192.168.0.1
Vul in je router bij de hostnaam je cc/cp/cm nummer in.
Steek de stekker van je modem er weer in.

En kijk dan of je internet weer werkt.

[ Voor 83% gewijzigd door job op 11-09-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
job schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:37:
maar nadat ik de ip instellingen heb veranderd, doet hij dat dus niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zie bovenstaande post.. blijf van de ip instellingen af.
Alles moet op automatisch ip verkrijgen (dhcp) staan.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 11-09-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 10-09 20:56
siem123 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:11:

Bij het instellen van de router wordt aangegeven dat je de ip instellingen goed moet zetten, maar die staan nu op de instellingen van @home.. (zie draadje.jpg in startpost)
Haal je niet het instellen van de router en instellen van je netwerkkaart door elkaar ???

Router configureer je waarsch. door een webinterface.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
job schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:37:
En nee, ga niet zomaar wat ip adressen inkloppen... Je router heeft een ander mac adres, en zal dus een ander ip adres van @home krijgen.

Probeer eens het volgende:
trek de stroom van je modem eraf.
Reset je router (met reset knop waarschijnlijk).
Sluit je router aan op je modem.
Sluit je router aan (met draad) op je pc.
Ga met je browser naar 192.168.0.1
Vul in je router bij de hostnaam je cc/cp/cm nummer in.
Steek de stekker van je modem er weer in.

En kijk dan of je internet weer werkt.
momenteel ben ik niet meer bij mn broer, maar zal het asap eens proberen..

Wat bedoel je precies met cc/cp/cm nummer? bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Met vast instellen bedoel ik natuurlijk de PC (aangezien daar de screenshots van zijn). Je router moet zijn ip-adres via DHCP krijgen.

Vroeger was het bij @Home nodig dat je de router de juiste naam gaf net zoals je PC, zoals CP98769-A; volgens een helpdeskmedewerker (onlangs) hoeft dat nu niet meer. Soms gaf ik de PC dan voor de zekerheid een andere naam dan de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

siem123 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:03:
momenteel ben ik niet meer bij mn broer, maar zal het asap eens proberen..

Wat bedoel je precies met cc/cp/cm nummer? bvd!
Voorheen kregen alle @home abonnees een pc nummer. In groningen begint deze met cc, in twente cp, in maastricht cm.
Een voorbeeld nummer is: cc1234567-a
Je had dit nummer nodig om op het internet te komen. De pc die je nu aan het modem hebt hangen zal ditzelfde nummer waarschijnlijk als hostnaam hebben.

Tegenwoordig zou je ook zonder zo'n cc/cm/cp nummer internet moeten krijgen, maar ik heb het uit luiheid eigenlijk nog niet getest. Het nummer invullen kan in elkgeval geen kwaad, dus probeer dat eens. Dat nummer staat geschreven in de welkomstbrief van @home.

En ga alsjeblieft niet aan de gang met vaste ip adressen, daar verpest je de boel mee.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 11-09-2007 14:32 ]

• pinockio
job schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:16:
[...]

(...)

En ga alsjeblieft niet aan de gang met vaste ip adressen, daar verpest je de boel mee.
Ha, jij weet het.
De reden dat ik vaste ip-adressen voorstel VOOR DE PC (niet voor de router) is dat als dat wel werkt, het in ieder geval werkt, EN dat je er dan achter kunt komen waar de oorzaak van het probleem ligt. Bijvoorbeeld in het feit dat de router niet voor dns-server kan spelen. Hij deelt nl. automatisch zijn eigen ip-adres als dns-server uit, maar ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat de clients dan toch geen dns-gegevens krijgen. Dan kun je dus beter de dns-servers van de provider vast instellen op de PC.

Is het nog gelukt trouwens?

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:26
Wat je sowieso even moet doen, zoals al eerder hierboven is vermeld is stroom van je modem afhalen en dan er weer op. Aangezien het wel werkt als je zonder router probeert, lijkt het erop dat je modem nog het MAC adres van je laptop geregistreerd heeft staan. Nadat je stroom er weer op hebt gezet "onthoudt" het modem het eerste apparaat wat je dan weer aankoppelt, dus koppel direct je router aan. Vul even het CP/CM oid nummer in (te vinden op je @home brief) in de router bij Hostname. Weet zelf niet of het zonder CP/CM nummer werkt, heb ik zelf namelijk ook nog niet geprobeerd :P Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Gewoon het zekere voor het onzekere nemen:

stap 1: modem van het stroom
stap 2: router terug zetten naar fabrieks instellingen
stap 3: bij hostname de computernaam invullen van @home (just to be sure)
stap 4: bij domain name "Home" invullen, waarom dit soms werkt weet ik ook niet
stap 5: het mac-adres van het systeem wat in het verleden direct met kabel was verbonden clonen, mocht dit systeem ook een draadloze kaart hebben let dan op dat je het mac-adres van de gewone lan verbinding kopieerd en niet die van je wlan.
stap 6:router uit het stroom, stroom er weer op
stap 7:modem weer terug op het stroom aansluiten
stap 8:maken dat je wegkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben het met densoN eens, volgens mij heb je het mac-adres van de netwerkkaart waar oorspronkelijk kabelinternet binnenkwam niet gecloond. Deze dient meestal ingevoerd te worden in de router. om dit te testen kun je een andere desktop/laptop rechtstreeks aan het kabelmodem hangen, deze zouden dan ook geen verbinding mogen kunnen maken. maar dit is iig wel de situatie zoals die bij upc is........
succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:33:
ben het met densoN eens, volgens mij heb je het mac-adres van de netwerkkaart waar oorspronkelijk kabelinternet binnenkwam niet gecloond. Deze dient meestal ingevoerd te worden in de router. om dit te testen kun je een andere desktop/laptop rechtstreeks aan het kabelmodem hangen, deze zouden dan ook geen verbinding mogen kunnen maken. maar dit is iig wel de situatie zoals die bij upc is........
succes iig!
Ook niet meer. Als je nu met UPC een ander mac adres aan de modem hangt, krijg je een keurige pagina die dit aangeeft, en daar heb je zelfs de keuze om het nieuwe macadres te koppelen en het oude te laten vervallen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:36:
[...]

Ook niet meer. Als je nu met UPC een ander mac adres aan de modem hangt, krijg je een keurige pagina die dit aangeeft, en daar heb je zelfs de keuze om het nieuwe macadres te koppelen en het oude te laten vervallen.
En toch zijn er nog genoeg gevallen waar dit niet werkt zoals het hoord te werken.
Het emuleren van de client die oorspronkelijk aan de modem zat is daarom de beste optie.

• pinockio
SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:36:
[...]

Sja... @Home heeft altijd met een hostname gewerkt; de TS heeft het over @Home
Zodra ik alles netjes aan sluit van @home
dus ik neem aan dat het geen UPC is.

Maar het kan goed zijn dat de TS niet meer te vinden is hier omdat het probleem opgelost is... zou handig zijn als hij dat even meldt.

Pagina: 1