Toon posts:

[Exchange2003]Out of office responses aan groepen toewijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel maken wij niet gebruik van de functie "Allow out of office responses". Dit houdt in dat als de afwezigheids assistent aangezet wordt op een client, de responses alleen intern gestuurd kunnen worden.
Nu is er een vraag gerezen of het mogelijk is om externe mail via de afwezigheids assistent voor bepaalde personen mogelijk is.

Als ik de "allow out of office responses" aanzet op de exchange server. Is het op enige manier mogelijk om bepaalde Active Directory users/groepen wel of niet toe te staan om externe mail te versturen door middel van de afwezigheids assistent? Of als de functie aanstaat staat het voor het hele bedrijf open.

Verwijderd

Topicstarter
Van betrouwbare bronnen heb ik inmiddels vernomen, dat out of office responses alleen voor de hele exchange server aan of uit gezet kan worden, en niet per persoon of groep. Helaas.
Maar hopen dat dit in de toekomstige exchange pakketten wel tot de mogelijkheden behoort.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:43:
Van betrouwbare bronnen heb ik inmiddels vernomen, dat out of office responses alleen voor de hele exchange server aan of uit gezet kan worden, en niet per persoon of groep. Helaas.
Maar hopen dat dit in de toekomstige exchange pakketten wel tot de mogelijkheden behoort.
Dit klopt inderdaad. Het is niet mogelijk om dit per user of groep in te stellen.

De vraagzou ook zijn, waarom zou je niet iedereen de rechten willen geven?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jup inderdaad niet mogelijk. Met Exchange 2007 worden die opties wel wat uitgebreider.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters