Toon posts:

Dual Xeon, welk MoBo?!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Halle allemaal,
Ik ben bezig een Dual Xeon systeempje samen te stellen. Heb inmiddels 2x Xeon 5080 matched pair liggen, maar ben er nog niet uit welk mobo ik zal aanschaffen. Hopenlijk kan ik hier wat objectieve meningen verzamelen.
De keuze moet gemaakt worden uit een:
Asus DSGC-DW I771A I5000X E-ATX
of
Intel S5000PSLSATA

Een klein verschil in chipset (5000X vs. 5000P), maar het volgende is al dan niet van belang. De PCIe X16 aansluitingen schijnen te verschillen. Over de Intel wordt geschreven dat deze aansluiting met 8 Lines is aangesloten (derhalve zou het een PCIe X8 zijn). De Asus zou wel een full PCIe x16 zijn.

Wat is wijsheid??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Wat wil je er mee doen is de grote vraag. Aangezien je dat niet aangeeft kan niemand hier wat zinnigs over roepen. De X versie v.d. chipset is beter geschikt voor 3D werk vanwege de, inderdaad, PCIe x16 mogelijkheid. Kijk verder naar de features op de borden en kijk ook naar de afmetingen: E-ATX heb je geschikte kast voor nodig maar er bestaan ook ATX formaat borden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt een home-pc voornamelijk om te gamen, IIS te draaien en multimedia de huiskamer in te spugen.
Beide borden zijn E-ATX/SSI-EEB. Ik overweeg een Antex Titan650 of een CoolerMaster Cosmos, welke beide geschikt zijn.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
mag ik dan vragen (uit nieuwsgierigheid) waarom je hebt gekozen voor 2 Xeons (daar dit in principe processors zijn bedoelt voor server doeleinden)?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik em zowel als Workstation als voor server doeleinden wil gaan gebruiken.
Daarnaast kon ik dit matched pair voor een leuke prijs kopen.

Verwijderd

Topicstarter
De keuze is gemaakt. Het wordt de Asus DSGC-DW. Heeft toch de beste papieren en meer opties aan boord dan de Intel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgende keer aub zelf zoeken + kiezen ipv topic te openen. Verder niet <24u schoppen van je topic. Als je iets toe te voegen hebt, gebruik de edit-knop.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.