Power connector Sapphire X1950GT

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Als TNT een beetje meewerkt komt morgen mijn X1950GT binnen. Nu zat ik wat op internet te zoeken naar plaatjes van deze kaart om te kijken of deze überhaupt wel in mijn behuizing past. Dat is geen probleem.

Echter, ik kwam ook het volgende plaatje tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.8080.net/pics/20073/3191625551.jpg

Dit is de stroomaansluiting van de X1950GT, echter ik zie 6 gaatjes hierin. Zo'n aansluiting heb ik helemaal niet aan mijn voeding zitten! (Enlight 350W). Ik heb echter nog wel een soortgelijke aansluiting over maar dan met 4 ipv 6 aansluitingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltechpc.com/ctpc/images/p4_12V_adapter.jpg
Deze kan ik toch niet op die videokaart aansluiten? En zo nee, kan ik dan gewoon ergens een verloopstekkertje halen?

Alvast bedankt. :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Meestal zit zo'n verloop stekkertje bij de kaart meegeleverd.
En die P4 plug (onderste foto) moet daar niet in, dan kun je een nieuwe kaart kopen ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Cpt.Iglo
Atlas schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:59:
Meestal zit zo'n verloop stekkertje bij de kaart meegeleverd.
En die P4 plug (onderste foto) moet daar niet in, dan kun je een nieuwe kaart kopen ;)
Bedankt voor je snelle reactie :)
Dit is mijn eerste(!) kaart met extra stroomaansluiting die ik heb, dus ik vandaar dat ik het toch maar even nagevraagd heb. :P

Ik zal even kijken op de site van Sapphire of zo'n kaartje meegeleverd wordt in de doos. Als dit niet het geval is, kun je dan zo'n kabeltje bij de plaatselijke computerboer halen?

Verwijderd

Ja :) sluit 'm wel op 2 verschillende rails aan op je psu.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

Appie

F1RST Racing

Cpt.Iglo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:02:
[...]
Ik zal even kijken op de site van Sapphire of zo'n kaartje meegeleverd wordt in de doos. Als dit niet het geval is, kun je dan zo'n kabeltje bij de plaatselijke computerboer halen?
Ik heb afgelopen week nog zo'n kabeltje bij een computerboertje opgehaald ;). Het is een verloopstukje van een naar normale voeding (2 aansluitingen) naar een videokaart (6-pins) voeding connector.

[ Voor 13% gewijzigd door Appie op 11-09-2007 11:10 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Euhm, wat zit er nog meer in je systeem? Aangezien 350watt misschien wel eens te weinig kan zijn...

• Cpt.Iglo
Ik heb 15A op 12V1 en 11A op 12V2, het lijkt me dus het slimst om deze aan te sluiten op de sterkste rail.
Maar hoe zie ik welke rail de goede is?

@Appie: Ok, dan moet het dus geen problemen op gaan leveren mocht dat kabeltje niet meegeleverd worden :)

@Mishmash: Zie m'n specs in m'n signature. Maar ik denk niet dat het problemen gaat geven, ik hoor ook genoeg verhalen van mensen die een X1950pro aan de praten krijgen op een merkloze 350W voeding. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Cpt.Iglo op 11-09-2007 11:16 ]

• Cpt.Iglo
Uit een review over de Sapphire X1950GT:

"Typical Sapphire fashion we have everything we need to get up and running - included is a PCI Express power connector if your power supply doesn’t have 6-pin power already, S-Video and RCA cable out, S-Video to RCA convertor, component out, a couple DVI to VGA connectors and the Crossfire cable required to make use of dual graphics technology."

Duidelijker kan niet :P

Verwijderd

ik heb de sapphire x1950gt ook, bij deze kaart zit een verloopstukje van maar een normale voedingsaansluiting naar de pci-e aansluiting. je hoeft/kunt er dus geen 2 op aansluiten. (behalve als je een ander kabeltje koopt dan)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:02

Haan

dotnetter

Meestal heeft zo'n verloopje twee 4-pins molexen aan de andere kant, zodat je ze op 2 rails kan aansluiten en/of de belasting voor een enkele molex wordt verlaagd, dat wordt er bedoeld.

(mijn HIS X1950 pro had dat verloopje overigens níet meegeleverd, erg leuk als je op zondag je nieuwe speeltje wilt gaan testen :( )

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 11-09-2007 23:45 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

en bij mij zat er dus een verloopje van 1 molex(niet 2 dus!) naar pci-e conenctor bij.(sapphire x1950gt)

is blijkbaar niet nodig

• Cpt.Iglo
Ok, ik weet genoeg. Bedankt allemaal!
Morgen komt als het goed is m'n kaartje binnen (al een dag vertraging :() en dan zal ik wel zien hoe dit af gaat lopen :)

Verwijderd

wel rekening mee houden dat je videokaart aan de 15 ampere echter niet genoeg heeft. Ik heb zelf ook al een nieuwe voeding besteld want mijn x1950pro van msi trekt het niet op 15 amp.

• Cpt.Iglo
Kaart is binnen, net even 20 min C&C3 gespeeld zonder problemen.
Echter merk ik nu wel dat mijn CPU een behoorlijke bottleneck is, maar gelukkig komt er binnenkort een X2 4200+ en 1GB geheugen bij :)
Pagina: 1