Toon posts:

gezocht: (vaste?) telefoon met nummerbeperking

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een telefoon die we in de hal kunnen hangen waarmee alleen de particuliere alarmcentrale afgebeld kan worden als er weer eens vals alarm is. Oh, en de brandweer ook.
Als we nu niet binnen twee minuten na een optisch rookalarm resetten EN die alarmcentrale bellen staat de brandweer namelijk op de stoep, zonde van hun tijd. En er komt ook een boeteregeling.

Weet iemand welk model dat kan?

Het hoeft niet superhightech te zijn, liefst gewoon aansluitbaar naast een bestaande telefoon.
Ik bedenk me nu dat als de nummerbeperking in de telefoon zit een creatieveling er een normale telefoon op zou kunnen klikken. Is daar nog iets zinnigs op te zeggen? In elk geval geen stekkertje gebruiken denk ik dan, de lijn vast solderen aan de telefoon.

Of zullen we zo'n kids mobiele telefoon nemen die we altijd aan de adapter laten hangen?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Waar wordt de telefoon op aangesloten?
Met een eenvoudige centrale kun je vrij makkelijk nummer beperkingen instellen op een bepaalde poort. Zo voorkom je ook direct dat er eenvoudig een ander toestel ingeprikt kan worden.

Zo'n mobieltje lijkt me nogal diefstal gevoelig eigenlijk.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja, met wat hak en breek werk kan je ook een normale telefoon met voorkeuze toetsen aanpassen zodat alleen die voorkeuze toetsen "beschikbaar" zijn. Bijv. een plaat voor de nummertjes plakken / schroeven.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Er zijn ook van die ouderen-telefoons waar geen nummertoetsen opzitten, maar alleen plaatjes. Die programmeer je van tevoren met bepaalde nummers en dan na het drukken van bijv. brandweer plaatje belt hij die op.

☻/
/▌
/ \

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Telefoon met paar geheugentoetsen nemen, en die dus voorprogrammeren. Vervolgens zet je telefoon in de stevige afsluitbare metalen kast maar dat geheugentoetsen nog te bereiken is via de opening in de kast. Zo kun je alleen bellen met de geheugentoetsen.

Neem toestel met lekker grote toetsen, dan is kast maken minder moeilijk. Anders maak je knopje aan buitenkant, doorgesoldeerd naar de telefoon keyboard op de geheugentoets. De kast blijft dicht en gaat alleen open als het geprogrammeerd moet worden. Beter hiervoor iets oudere toestel nemen met geheugenknoppen omdat je beetje gaat modden. Dat is minder duur en is meer foolproof.

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 20:27

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Als je ben aangesloten op de alarmcentrale van de brandweer hoor je toch een directe lijn met hun te hebben?

Als je het niet kan resetten in 2 min. heeft ook geen zin om te bellen dat het vals alarm is, ze komen toch. Daarom heb je ook die 2 min. vertraging op zitten ( bij ons 6 min. ) Om te kunnen restten bij vals alarm.

Ik zal voor je op werk kijken hoe die dingen heten ( ben beveiliger dus heb vaak te maken met die dingen)

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

edit: oeps verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door job op 11-09-2007 13:45 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 15:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voorkeuze nummers icm afgeschermde normale toetsen is natuurlijk leuk en aardig, maar niet sluitend. De vraag is hoe veilig het moet zijn. Zelfs met een knoploze telefoon kun je nog bellen wanneer je de DTMF toontjes op een bandje hebt staan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-02 09:43
Volgens mijn zit dit in siemens mobieltjes. Ik had ooit zo'n gave postbank mobiel, waarmee je kunt aangeven dat er alleen nummers uit de lijst kunnen worden gebeld. En dat je alleen nieuwe nummers kunt opvoeren m.b.v. een (pin)code
Weet niet of die nieuwe modellen dit ook hebben.

Nu nog de vraag of ze je mobiel dan niet meescoopen ;)

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
"Waar wordt de telefoon op aangesloten?"
Het makkelijkst zou zijn als hij op dezelfde vaste lijn komt als de kantoortelefoon.
Dus een nummerblock bij de provider zit er niet in.

"Met een eenvoudige centrale kun je vrij makkelijk nummer beperkingen instellen op een bepaalde poort. Zo voorkom je ook direct dat er eenvoudig een ander toestel ingeprikt kan worden. "
Het is volgens mij een enkelvoudige aansluiting zonder centrale, maar ik zal toch eens navragen, dat zou idd een elegante oplossing zijn.

"Zo'n mobieltje lijkt me nogal diefstal gevoelig eigenlijk."
En bij nader inzien is het bereik niet betrouwbaar genoeg.

Standeman
"Tja, met wat hak en breek werk kan je ook een normale telefoon met voorkeuze toetsen aanpassen zodat alleen die voorkeuze toetsen "beschikbaar" zijn. Bijv. een plaat voor de nummertjes plakken / schroeven."
Ha! Dan weet ik wel iemand die dat zou willen maken. :) Hee, ik kom misschien binnenkort terug met een vraag want ergens hangt nog een defecte intercom waarmee je ooit mensen on bellen. Display en numeriek toetsenbordje.

Kixtart:
"Er zijn ook van die ouderen-telefoons waar geen nummertoetsen opzitten, maar alleen plaatjes. Die programmeer je van tevoren met bepaalde nummers en dan na het drukken van bijv. brandweer plaatje belt hij die op."
Heb je een link of zo?

sekeroglan:
"Als je ben aangesloten op de alarmcentrale van de brandweer hoor je toch een directe lijn met hun te hebben?"
Het gaat om een PAC en wij (en de brandweer) balen nogal van die doormeldingen van ze maar het moet natuurlijk van de verzekering.

"Als je het niet kan resetten in 2 min. heeft ook geen zin om te bellen dat het vals alarm is, ze komen toch. Daarom heb je ook die 2 min. vertraging op zitten ( bij ons 6 min. ) Om te kunnen restten bij vals alarm."
Ah, je hebt er dus ook ervaring mee. Maar 's nachts is 2 minuten niet realistisch.
(2 minuten om te accepteren, 8 om te resetten, het was allebei de helft)

"Ik zal voor je op werk kijken hoe die dingen heten ( ben beveiliger dus heb vaak te maken met die dingen) "
graag!

Janoz
"Zelfs met een knoploze telefoon kun je nog bellen wanneer je de DTMF toontjes op een bandje hebt staan."
iedereen weet wie er geacht wordt te bellen, dus een buitenstaander wordt wel gespot. Het gros van de bewoners weet niet wat het verschil is tussen analoog en digitaal.

jee-weetje
"Volgens mijn zit dit in siemens mobieltjes."
"Nu nog de vraag of ze je mobiel dan niet meescoopen ;)"
inderdaad, dat kunnen ze wel hier, dus dat moesten we maar niet doen. ook vanwege dat bereik!
Pagina: 1