Toon posts:

[WIN Server 2000] VPN probleem (geen PPTP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant van ons bedrijf heeft niemand de mogelijkheid om via VPN in te bellen.
In de Routing and Remote Acces staat onder 'ports' alleen de WAN miniports (L2TP), terwijl er ingebeld moet worden via PPTP.

Bij de Port Properties staat bij Device de WAN miniport (PPTP) er gewoon bij en het aantal poorten hiervoor staat op 10.

Ik kan via Google of dit forum hier niks over vinden.
Hopelijk kan een forumlid mij op weg helpen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vast wel, maar dan wel in het juiste subforum :)

Move naar Windows Servers en Server-software

Verwijderd

Staat de Rass geconfigureerd met extern ipadres of staat de Rass ook nog een achter een Firewall?

Maw, het is geen portforwardingprobleem? De clientconnectie staat ingesteld op het gebruik van het juiste protocol of automatic detection? De users hebben in ADUC de toestemming om te VPN'en?
Zijn er policies die het een en ander tegenhouden? Is IAS in gebruik? Wat is de foutmelding aan clientzijde?

Iets meer info over de situatie aub.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 11:33 ]

Verwijderd

Equator schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:19:
Vast wel, maar dan wel in het juiste subforum :)

Move naar Windows Servers en Server-software
Heeft zich vandaag pas geregistreerd. Zoekt zich nu kapot naar zijn post. :+

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik kan zien, staat alles qua protocollen goed. Ras verwijderen en opnieuw configureren werkt ook niet. Je stelt in dat er 10 poorten open moet worden gezet voor PPTP. Voor L2TP staat hetzelfde ingesteld. De tien poorten voor L2TP staat wel in de lijst. PPTP komt niet voor in de lijst. Intern een VPN connectie maken naar het lokale ipadres van de server werkt ook niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:16:
Wat ik kan zien, staat alles qua protocollen goed. Ras verwijderen en opnieuw configureren werkt ook niet. Je stelt in dat er 10 poorten open moet worden gezet voor PPTP. Voor L2TP staat hetzelfde ingesteld. De tien poorten voor L2TP staat wel in de lijst. PPTP komt niet voor in de lijst. Intern een VPN connectie maken naar het lokale ipadres van de server werkt ook niet.
Wat voor een melding krijg je dan bij het connecten?

Verwijderd

Topicstarter
Fout 678: De externe computer reageert niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:24:
Fout 678: De externe computer reageert niet.
Dat is dan vrij simpel. Die fout krijg ik hier ook als ik gewoon maar een willekeurig ipnummer ingeef waarvan ik weet dat daar geen connecties gemaakt kunnen worden.

Nog een keer de vraag. Moet je over firwalls heen connecten???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 13:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:05:
[...]

Dat is dan vrij simpel. Die fout krijg ik hier ook als ik gewoon maar een willekeurig ipnummer ingeef.
...of als de PPTP "adapters" inderdaad niet aanwezig zijn? :)

Ik geloof dat de TS al duidelijk genoeg heeft kunnen constateren dat het probleem op de RRAS server zelf al begint :)

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 11-09-2007 13:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:05:
[...]

Dat is dan vrij simpel. Die fout krijg ik hier ook als ik gewoon maar een willekeurig ipnummer ingeef waarvan ik weet dat daar geen connecties gemaakt kunnen worden.

Nog een keer de vraag. Moet je over firwalls heen connecten???
Als het intern ook niet werkt, zoals hij aangeeft, dan zal dit aan de server liggen en heeft de firewall er niks mee te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:14:
[...]

Als het intern ook niet werkt, zoals hij aangeeft, dan zal dit aan de server liggen en heeft de firewall er niks mee te maken.
Ok, als hij echt op hetzelfde subnet zit dan is dat zo. Anders zou het toch best een firewallprobleem kunnen zijn of praat ik dan onzin?

Wat je ook nog kunt proberen is om op de Rass zelf een new connection (VPN) te maken op dezelfde manier als je op een client zou doen en laten connecten naar zichzelf. Als ie het dan niet doet ligt het aan de config van de Rass iig. Waar je die PPTP poorten dan vandaan moet halen weet ik ff niet. Ik zit hier alles uit te proberen op een 2003 server.

Edit: Ook ff geprobeerd op 2000 en bij configuratie mbv wizzard in Rass krijg ik gwoon de PPTP poorten en kan ook gewoon connecten. Moet wat beter lezen want dacht ff snel gelezen te hebben dat je PPTP poorten er wel waren. :$

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het opzetten van een VPN verbinding naar zichzelf gaat niet.
De optie om een VPN connectie aan te maken is 'greyed out'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:48:
Het opzetten van een VPN verbinding naar zichzelf gaat niet.
De optie om een VPN connectie aan te maken is 'greyed out'.
Ok. Je hebt de eerste opties gecanceled? Daar waar je de areacode moet geven enzo?

When you first start the New Connection Wizard, does it bug you about dial-up settings? If so, don't just cancel out of it. Give it an area code for where you're dialing from. Until I did that, those options stayed grayed out for me even though all the necessary services are running.

Maargoed. Je hebt toch geen PPTP ports.

Verwijderd

Topicstarter
Een server reboot wil ook weleens helpen ... 8)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:42:
Een server reboot wil ook weleens helpen ... 8)
de RRAS service herstarten gaat sneller.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nIghtorius schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:18:
de RRAS service herstarten gaat sneller.
Wel vreemd dat het verwijderen en reconfigureren dan niet gewerkt heeft, want dan zou je de service ook een schop geven :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1