[EXCEL] uitgebreid filteren

Pagina: 1
Acties:

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 19:08
ik ben in Excel bezig een lijst te filteren, via autofilter wil dit niet lukken, omdat er vaak eenzelfde zin staat, met hetzelfde woord.
Wat ik dus nu wil is dat ik via een filter zo kan zoeken naar alle regels waar pietje in voorkomt. En dan denk ik niet aandropdowns (in het autofilter), maar gewoon een tekstvak.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En dan denk ik niet aan
En dan denk ik aan het zelf bouwen in VBA. Heb je daar al ervaring mee? Anders ben je wel even bezig..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BlackBull
nee, geen VBA-ervaring, zonder niet te doen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Er zijn misschien ergens plugins die het doen, maar standaard afaik niet. (Maar goed, ik weet ook niet alles :+ ).

offtopic:
Ik zie dat je gisteren ook een topic opende. Het is wel zo netjes als je feedback geeft op de mensen die je helpen - zoals 'Bedankt, gelukt' ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BlackBull
een dropdown kan wel, maar dan moet ik daar wel 'pietje' kunnen kiezen en dan moet hij alles waar pietje in staat laten zien "teksttekst pietje teksttekst" enz.

• BlackBull
ik ben even aan het zoeken geweest en het was wederom verder kijken dan je muis lang is. Misschien handig voor anderen:

Als je een autofilter toepast en je gaat in de dropdown naar aangepast, kan je ook kiezen bevat. Tik je pietje in en je krijgt alles waar pietje in staat.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

:X Ik ga me even in een diep donker hoekje schamen. Inderdaad, ik zat ook veel te moeilijk te denken :+

Edit: koffie = goed plan :9

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 11-09-2007 10:32 ]

• BlackBull
koffie? :P

:Y) :+

[ Voor 21% gewijzigd door BlackBull op 11-09-2007 10:46 ]

Pagina: 1