Installatie 5x6_Upgrade_R6105 driver Speedtouch 546

Pagina: 1
Acties:

• mada
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb een speedtouch 546 icm een kpn adsl abbo, windows XP. Nu heb ik Software Release 5.2.7.19.0.

De installatie van de 5x6_Upgrade_R6105 driver (http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516) wil bij mij niet lukken. Als ik de wizard draai geeft hij aan bij de toesteldetectie dat hij geen toestel kan vinden in het netwerk. Ik heb enkel de windows firewall; die heb ik uitgezet. Mn virusscanner (AVG) heb ik uitgezet door bij taakbeheer alle processen van avg te beëindigen. Ik heb een static ip adres dat normaal werkt.
Internet werkt normaal en er knipperen geen vreemde lampjes.

Iemand suggesties?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Meestal zie je dit als er geen directe kabelverbinding is tussen PC en modem
Mogelijkheden:

1. er mag geen router tussenzittten; kabel van PC direct naar Speedtouch
2. IP adres static (192.168.0.2 bv.) in Windows (192.168.0.2; 255.255.255.0; 192.168.0.1)
3. Probeer het eens met alleen jouw LAN kabel aangesloten, evt. ook even een reset ('naald'-knopje). Modem wil nog wel eens te druk zijn met WAN en LAN verbindingen om in de update stand te geraken.

Firmware 6.1.0.5 heeft overigens de neiging om bij inkomende telefoongesprekken te re-syncen en lager in te trainen op een 546 V5 model.

Optie is wellicht firmware 5.4.0.14, deze heeft geen bekende probleempjes. Staat niet meer op de Speedtouch site maar kan 'm je evt wel even mailen.
.

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 11-09-2007 16:56 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54
Waarschijnlijk:
  • Modem resetten
  • Vast IP adres instellen op je PC
Dan moet het wel lukken ;)

• mada
Ik zit direct op de router aangesloten.
Een vast IP (10.0.0.151;255.255.255.0;10.0.0.138) laat de driver ook niet werken (internet doet het dan wel). Alle kabels eruit behalve die van mij (in alle 4 de poorten geprobeerd) of de router resetten hielp ook niet.

De reden voor t updaten is dat het openzetten van poorten niet goed werkt met deze versie. Ik heb het exact gedaan als portforward voorschrijft voor utorrent, maar ze blijven stug dicht. Hopelijk is dit opgelost met de nieuwe firmware.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Je moet de modem terugzetten naar fabrieksinstellingen voor dat je flashed. Ik heb precies dezelfde problemen gehad als jij. En dit loste mijn problemen op.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

@hierboven: klopt, maar ook zonder deze actie wil het wel lukken.

M.b.t. de poorten/Utorrent. Versie 5.4.0.14 werkt prima wat dat betreft. Weet je zeker dat je alles goed gedaan hebt......... (Game & Application sharing --> create new ... en vervolgens koppelen aan je device etc)? Ook in Utorrent wel even een vast poortnummer inbrengen, anders gebruikt Utorrent iedere keer andere. Utorrent is trouwens uPnP, net zoals de Speedtouch, dus als er verder niets tussenzit moet het werken (zolang uPnP aanstaat in de Speedtouch)

• mada
Nog altijd kan ik geen contact krijgen met het modem.
Via een andere computer in het netwerk is het wél gelukt om te verbinden en de nieuwe versie erop te krijgen.
Als ik de connectivity check uitvoer, geeft deze bij internet een rood kruisje met de boodschap Connectivity to Gateway (195.190.249.4).

Bij Game & Application Sharing heb ik voor utorrent bij Port range en translate to het juiste poortnummer ingevuld, en toegewezen aan mijn pc. De poortcheck van utorrent geeft echter aan dat ze nog steeds potdicht zijn. Ik heb bij de 546 upnp aangevinkt.

Op dit moment heb ik geen vast ip adres (wel elke keer hetzelfde, aangegeven in setup van 546 "always use the same adress"), maar de pc waarmee ik de nieuwe firmware erop heb gezet had dat ook niet.
Pagina: 1