Toon posts:

javascript in dit forum?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Toevallig zag ik dat jullie forum javascript gebruikt om de berichten te laten zien.

Dit is denk ik gedaan om bandbreedte te sparen? Zelf heb ik een forum systeem, waar mensen gratis een forum kunnen laten hosten. En die forums nemen een aardige bandbreedte in (nu gebruik ik nog gewone html), dus ik zat te denken om ook zoiets met javascript te doen.

Nu is m'n vraag eigenlijk, hoeveel het nu scheelt in de bandbreedte? en hoe doen jullie dat als de bezoeker javascript heeft uitstaan?

Dank!
Twan

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het scheelt bandbreedte en is dus sneller voor de bezoekers. Verder gebruiken we ook ook HTTP compressie.

Ik weet niet precies hoeveel de javascripts schelen, maar bij threads met veel korte postings kan het al snel een factor 3 zijn (omdat alle tabelcode vanuit een javascript functie wordt geschreven).

HTTP compressie scheelt ook weer een factor 3 of hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor het antwoord, ik heb even naar je js code gekeken en de tabel code is inderdaad nogal groot. Bij mij is hij iets kleiner, maar bij 10 berichten is het toch al gauw best groot.

HTTP compression ziet er ook veel belovend uit, alleen moet ik eerst even kijken of m'n server mod_gzip geinstalleerd heeft.

Ik denk dat ik ook zoiets met javascript ga implenteren, het http compression gedeelte moet ik nog even nakijken.

Dank :)