Toon posts:

[Vista] Volgorde afsluitmenu aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

In XP kon men de computer uitschakelen door op een van 3 knoppen te klikken, de rode voor afsluiten, groen voor opnieuw opstarten en oranje voor standby. Nu heb ik in Vista menu Start in de klassieke weergave staan. Als ik nu de computer wil afsluiten ga ik naar Start > Afsluiten.. alles leuk een aardig maar nu krijg ik een lijstje waarvan de standaard optie de Slaapstand is... Nou wil ik dus graag dat de standaard optie Afsluiten is, omdat ik dus geen zin heb om elke keer afsluiten te selecteren...!

Wie weet hoe ik dit kan oplossen, want nergens op internet kan ik antwoord vinden :)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:39:
Ik heb het volgende probleem:

In XP kon men de computer uitschakelen door op een van 3 knoppen te klikken, de rode voor afsluiten, groen voor opnieuw opstarten en oranje voor standby. Nu heb ik in Vista menu Start in de klassieke weergave staan. Als ik nu de computer wil afsluiten ga ik naar Start > Afsluiten.. alles leuk een aardig maar nu krijg ik een lijstje waarvan de standaard optie de Slaapstand is... Nou wil ik dus graag dat de standaard optie Afsluiten is, omdat ik dus geen zin heb om elke keer afsluiten te selecteren...!

Wie weet hoe ik dit kan oplossen, want nergens op internet kan ik antwoord vinden :)
Volgens mij blijft hij standaard staan op de optie die je als laatste gebruikt hebt..?

Verwijderd

Topicstarter
MrAcid schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:40:
[...]

Volgens mij blijft hij standaard staan op de optie die je als laatste gebruikt hebt..?
Eh nee, na het afsluiten blijft ie hier vrolijk op Slaapstand staan :)

MAAR, blind dat ik ben, heb ik toch op de oplossing gevonden!

Men gaat naar het Configuratie scherm > Energie beheer > schema instellingen wijzigen > geavanceerde instellingen wijzigen > aan / uit knoppen en deksel > aan / uit knop van menu start > instelling: van slaapstand op afsluiten zetten... :)

Toch ff iets beter kijken de volgende keer, waarvoor mijn wel gemeende excuses!