Toon posts:

CGI-BIN en Apache

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik draai apache 1.3.14 onder een windows98 doosje en wil graag cgi-bin werkend hebben....

Nou neem ik aan dat ik een module moet laden, maar waar haal ik die vandaan en hoe installeer ik die...?
Bij voorbaat dank

Martin
Mail: martin@digimail.mine.nu

Verwijderd

Je moet dan even naar www.perl.com en daar de versie voor windows downloaden. En instaleren. Zit ook een readme bij hoe je ervoor zorgt dat het werkt met apache, maar ik kan je nu al zeggen, dat veel scripts niet zullen werken, omdat je op een windows bak bestanden geen bepaalde rechten kan geven. :(

Dus zou dan toch maar ergens je site neerdumpen op een *nix machine.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 11 februari 2001 16:21 schreef HPC het volgende:
..maar ik kan je nu al zeggen, dat veel scripts niet zullen werken, omdat je op een windows bak bestanden geen bepaalde rechten kan geven. :(
Ze werken wel, met een beetje aanpassen, maar totaal niet veilig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

HPC: Ik kan je nu al zeggen, dat veel scripts niet zullen werken, omdat je op een windows bak bestanden geen bepaalde rechten kan geven. :(

Aangezien WinDOS die rechten niet kent maakt dat dus niets uit. Je hebt die permissies dus gewoon niet nodig.

Dus zou dan toch maar ergens je site neerdumpen op een *nix machine.

Dat is sowieso verstandiger. ;)

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Kan je de rechten van de files dan niet veranderen met een ftp programma ?? Bijv gewoon local inloggen in je pc en dan de rechten veranderen ?

Ik krijg alleen die mod_perl niet aan de gang.

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Verwijderd

Kwai_gon_jinn: Kan je de rechten van de files dan niet veranderen met een ftp programma ?? Bijv gewoon local inloggen in je pc en dan de rechten veranderen ?

Alleen Windows NT en 2000 kennen rechten, dus heb je niet een van die twee dan wordt het moeilijk.

Ik krijg alleen die mod_perl niet aan de gang.

Je hebt wel Apache opnieuw gecompileerd met mod_perl?

Verwijderd

Ook handig is dat als je zelf linux met apache installeert er automatisch al een werkende cgi-bin wordt geleverd :) (althans bij de nieuwere linux dists)

Verwijderd

_KaKaRoT_: Ook handig is dat als je zelf linux met apache installeert er automatisch al een werkende cgi-bin wordt geleverd :)

Voor WinDOS kan je die ook voorgecompileerd downloaden.
Pagina: 1