MSN(-alike) for Mac OS X

Pagina: 1
Acties:
  • 14.061 views sinds 30-01-2008

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik ben sinds kort ook een trotse bezitter van een Mac, maar nu stuit ik op het volgende probleem: Ik kan geen fatsoenlijke "MSN" voor de OSX die ook iSight ondersteund. Heb de zoekfuncties gebruik, maar daar komt of heel oud materiaal uit, of problemen met MSN. Ik heb de volgende programma's al geprobeerd:

- Mercury Messenger - Werkt redelijk goed, maar ik moest heel lang met de onoverzichtelijke opties sleutelen totdat ik een beetje fatsoenlijke features had. Helaas ziet het programma er totaal niet uit, maar ondersteund wel iSight.
- MSN for Mac - Leuk en aardig, maar geen iSight
- Adium - echt mijn ding. No-nonsens en superstrak. Alleen zijn de emoticons iets te beperkt, en het grootste probleem dat ik niks met iSight kan doen...

Dus iemand tips? Of heb ik iets over het hoofd gezien en kan ik iSight toch wel bij MSN of Adium gebruiken?

Don't live for pleasure, make life your treasure

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Amsn ondersteund volgens mij ook webcam, maar die werkt bij mij niet. De andere partij blijft een zwart scherm zien.
De webcamfunctie werkt bij mij eigenlijk alleen via Mercury Messenger inderdaad :)

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
nee , voor zover ik het weet is er geen andere client voor Mac die de iSight volledig ondersteund. Daarom gebruik ik zelf ook Adium voor het normale werk.. en Mercury voor de camsessies.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
kenny89 schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:29:
nee , voor zover ik het weet is er geen andere client voor Mac die de iSight volledig ondersteund. Daarom gebruik ik zelf ook Adium voor het normale werk.. en Mercury voor de camsessies.
Ben zelf nu ook verslaafd aan Adium. Heerlijk om meerder msn accounts in 1 scherm te hebben en no nonses etc. De smilies vind ik niet zo erg. Mij Adium ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a121b1222befea8fbd04c32636b75679/thumb.png

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:46

Nietzman

Woei!

Een fatsoenlijke macclient met camsupport is er helaas niet. Ik heb het eerst ook wel geprobeerd met Mercury en en aMSN, maar ik blijf het onhandelbare trage logge monsters vinden. Dus als er gecammed moet worden slinger ik nu liever Skype aan.

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 14:59

Scrummie

Think different

Deed het zelf met Adium voor text, en mocht ik met (ex-) vriendin uit Engeland cammen slingerde ik aMSN aan of gingen we over op Skype.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Stormbringer
Ok, bedankt jongens! aMSN heb ik nu ook, maar vind ik ook niet optimaal... Adium dan maar, en voor cammen aMSN. Voor Skype moet de ander natuurlijk ook een account hebben, en datzelfde gelf voor iChat...
DaannO schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:31:
[...]

Ben zelf nu ook verslaafd aan Adium. Heerlijk om meerder msn accounts in 1 scherm te hebben en no nonses etc. De smilies vind ik niet zo erg. Mij Adium ziet er zo uit:

[afbeelding]
Erg strak! Ik heb het gedeeltelijk gejat van jou, en "verbeterd"... :9

[ Voor 7% gewijzigd door Stormbringer op 11-09-2007 00:33 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
aMSN werkt wel, alleen je moet wel tien poorten forwarden naar je apple, welke dat zijn staat wel in de amsn help.

PSN: djmurcielago

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:52

Soul__assasin

de Belbelg

ik heb het probleem dat ik bij mercury een blauwig beeld heb en dat is een probleem lijkt me zo...

Heeft er iemand een oplossing? zelf vind ik er niets over

www.weefab.com

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

het grappige van Mercury is wel dat je de mogelijkheid hebt om je camsessies te capturen (zowel inbound als outbound), in een fileformat dat niet eens zoveel ruimte inneemt. Verder is mercury baggertraag en ziet het er niet uit. Ergo: I never use it :P Voor mij is het Adium all the way, en voor cam heb ik Skype ;)

Launching containers into space

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 20:33
Wat ik wel eens heb gedaan is het via Parallels doen gewoon je iSight doorlussen (staat rechts onderin het oswindow wel een icoontje) En dan Live Messenger aanzetten, niet perfect maar als het moet werkt het wel als een trein.

• Stormbringer
Bij Adium zie ik nu dat je de emoticons kunt aanpassen, zodat je alle emoticons kunt ontvangen, opslaan, en zelf kunt gebruiken. Dus het programma is meer dan top buiten het feit dat het geen iSight ondersteund...

Ik kan btw geen functie vinden zodat Adium automatisch opstart bij het opstarten van de OSX. Ik vind het namelijk handig als het altijd aanstaat en ik zelf in "Invisible modus" ben. Kan ik mooi zien wie er online is, en als het de moeite waard is kom ik zelf online... :P Iemand een idee hoe Adium automatisch opstart?

Verwijderd

Stormbringer schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:16:
Bij Adium zie ik nu dat je de emoticons kunt aanpassen, zodat je alle emoticons kunt ontvangen, opslaan, en zelf kunt gebruiken. Dus het programma is meer dan top buiten het feit dat het geen iSight ondersteund...

Ik kan btw geen functie vinden zodat Adium automatisch opstart bij het opstarten van de OSX. Ik vind het namelijk handig als het altijd aanstaat en ik zelf in "Invisible modus" ben. Kan ik mooi zien wie er online is, en als het de moeite waard is kom ik zelf online... :P Iemand een idee hoe Adium automatisch opstart?
simpelweg het programma opstarten, en dan "CTRL-muisklik" (ook rechtermuisknop) en dan "open na inloggen" kiezen.
hierdoor wordt het gewenste programma geopend na het inloggen van het account

• DaannO
Er zit een spellingschecker in adium maar die staat op engels, ook nog een mogelijkheid om deze nl te krijgen?

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat is gewoon de spellingchecker van OS X. Die kun je met right click > Spelling > Spelling... instellen. :)

• DaannO
Thnx :P

• Stormbringer
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:57:
[...]

simpelweg het programma opstarten, en dan "CTRL-muisklik" (ook rechtermuisknop) en dan "open na inloggen" kiezen.
hierdoor wordt het gewenste programma geopend na het inloggen van het account
Thanks!

Wat betreft die spellingschecker... Waar moet ik op klikken dan?

• DaannO
Stormbringer schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:25:
[...]
Thanks!

Wat betreft die spellingschecker... Waar moet ik op klikken dan?
In het schrijfvenster van je adium en dan rechtermuisknop ;)

• Stormbringer
Och... |:( :P

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 20:12
Heb inmiddels de meeste messenger cliets voor de mac geprobeerd, geen enkele beviel me.

Ik gebruik nu via VNC Live messenger vanaf mn windows-bak. Erg traag, maar tenminste wel een fatsoenlijke client nu :) .. je moet wat zolang Microsoft geen goede messenger voor de mac maakt :(

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 12-09-2007 16:47 . Reden: het bedrijf heet Microsoft ]

Verwijderd

Splendid_dj schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:28:
Heb inmiddels de meeste messenger cliets voor de mac geprobeerd, geen enkele beviel me.

Ik gebruik nu via VNC Live messenger vanaf mn windows-bak. Erg traag, maar tenminste wel een fatsoenlijke client nu :) .. je moet wat zolang Microsoft geen goede messenger voor de mac maakt :(
Microsoft maakt ook een RDP client voor de mac... Da's wat sneller dan VNC.

[ Voor 0% gewijzigd door Daedalus op 12-09-2007 16:48 ]

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 20:12
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:33:
[...]

Microsoft maakt ook een RDP client voor de mac... Da's wat sneller dan VNC.
Hey bedankt! Werkt inderdaad stukje beter :)

• Stormbringer
Weet iemand of ik bij Adium (andermans) emoticons kan opslaan en gebruiken? Ik zie wel dat je met de rechtermuisknop ze als afbeelding kan opslaan, maar ik wil ze graag ook gebruiken met een sneltoets... ;)

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:46

Nietzman

Woei!

Je kunt sowieso geen custom icons gebruiken in Adium.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nietzman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:01:
Je kunt sowieso geen custom icons gebruiken in Adium.
Gebruiken niet, displayen wel :)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/adium_msn_customicons.png

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Stormbringer
Displayen had ik al. Wel jammer dat je het niet kan gebruiken...

Ach, niets is perfect... Alhoewel... mijn MacBook Pro... :9

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Gebruikt ook Adium, wat ik zelf erg nadelig vind is dat je wel de smileys die mensen je sturen kunt zien maar niet zelf kunt gebruiken (wel opslaan), zoals dat wel bij Mercury & Adium kan, plus bijna elke week fixes, das opzich erg goed, maar ik denk dan, fix dat dan custom icons er ook ff bij...

Wat ik verder nadelig vind van Mercury/AMsn is dat het CPU/geheugengebruik zwaar omhoog gaat, wat bij Adium bijna niet merkbaar is...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-01 09:07

Roq

Splendid_dj schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:14:
[...]

Hey bedankt! Werkt inderdaad stukje beter :)
Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee, maar volgens andere werkt CoRD zelfs nog beter.
Misschien het proberen waard ? :)

http://cord.sourceforge.net/

Verwijderd

een kickje voor dit topic.

Adium is en blijft de beste messenger voor OSX imo.

Heeft iemand enig idee hoe je kunt chatten met anderen die invisible zitten (met Adium) ?

Ik kan wel met mensen praten die invisible zitten en mij ineens benaderen, maar zeg ik 1 minuut (oid) niks en die andere persoon ook niet, dan kan ik niks meer terug sturen, uitermate vervelend.

• Stormbringer
Gebruik ook al een hele tijd Adium. Dat van Invisible mode is inderdaad raar, maar ik ben bang dat je er vrij weinig aan kan doen. Zal wel weer aan hun "server" (of hoe dat ook heet) liggen die dat niet ondersteunt. Net als het opslaan en verzenden van custom emoticons (waar ik me nog steeds dood aan erger) en iSight ondersteuning. Mocht dit allemaal wel mogelijk zijn, zijn ze de beste Messenger by far, vind ik...

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Adium is top, jammer dat het geen MSN personal messages ondersteunt. iSight is ook wel een tegenvaller.

Maargoed we hebben idd altijd Parallels nog :)

Verwijderd

De messenger is bij veel mensen een knelpunt,
zelf heb ook killo's messengers uitgeprobeerd,

momenteel werk ik vooral met de laatste RC van mercury (1.9RC4).
Dit is de enige messenger die een deftige ondersteuning biedt voor isight en voor offline berichten.
Jammer dat adium dit niet doet anders zou ik ook liever met audium werken,
want de gui van mercury laat het aan de wensen over :'(

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43

Vuvuzela

My spire is forming

Ik gebruik adium nu een maandje. Opzich wel tevreden (eerlijk gezegd niets anders geprobeert), dat ik geen iSight kan gebruiken mis ik niet. Wat ik wel verschrikkelijk vind is dat de data-overgangen naar anderen verschrikkelijk traag gaan 3 kb/s oid.
Soms staat iemand op inactief en praat hij/zij tegen mij maar kan ik niet replyen omdat diegene inactief is. :/ Smiley's van anderen overnemen mis ik weinig maar zou soms wel leuk zijn. Persoonlijke berichten mis ik soms wel.

Ik ben bang dat er nog geen MSN client voor mac bestaat die doet/kan wat ik zou willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 15-10-2007 22:32 ]

I served in a company of heroes.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Maciek schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:32:
Ik gebruik adium nu een maandje. Opzich wel tevreden (eerlijk gezegd niets anders geprobeert), dat ik geen iSight kan gebruiken mis ik niet. Wat ik wel verschrikkelijk vind is dat de data-overgangen naar anderen verschrikkelijk traag gaan 3 kb/s oid.
Soms staat iemand op inactief en praat hij/zij tegen mij maar kan ik niet replyen omdat diegene inactief is. :/ Smiley's van anderen overnemen mis ik weinig maar zou soms wel leuk zijn. Persoonlijke berichten mis ik soms wel.

Ik ben bang dat er nog geen MSN client voor mac bestaat die doet/kan wat ik zou willen.
Om even hierop in te haken, de traagheid, ik vind het verschrikkelijk, ze brengen iets uit, maar om het even fatsoenlijk te supporten, hoe noemt dat, die submessages, ik heb even het protocol bekeken, en zo moeilijk is dat toch niet om dat te implementeren? Dan heb ik zoiets van: fuck even die custom sounds, en hack even dat erin.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Snake schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:39:
[...]

Om even hierop in te haken, de traagheid, ik vind het verschrikkelijk, ze brengen iets uit, maar om het even fatsoenlijk te supporten, hoe noemt dat, die submessages, ik heb even het protocol bekeken, en zo moeilijk is dat toch niet om dat te implementeren? Dan heb ik zoiets van: fuck even die custom sounds, en hack even dat erin.
Dus jij hebt nu aangeboden om eventjes die source voor die features te fixen om het daarna netjes te submitten voor libpurple zodat zowel pidgin als adium er gebruik van kunnen maken?

Bekijk dingen voortaan eens wat langer dan "even" dan zul je zien dat dingen bij lange na niet zo simpel lijken als dat ze zijn. Overigens kun je ook de SVN versie proberen; deze heeft nieuwe features die in de stable versie niet zit. Daar zit naar ik meen te herinneren die offline messaging in. Dat filetransfer gebeuren...sja, daarvoor zul je eerder de servers van MSN moeten aanpassen. Alle niet-officiele Windows versie van de MSN client laten de filetransfers over de servers lopen en die gaan niet echt harder dan 3~5 kB/s. Alleen de Windows client doet aan direct connections waardoor je gewoon met de volle mep van de verbinding de filetransfer kunt doen. Dat is dus niet zo makkelijk te klussen.

Voor webcam en audio support...men is er ooit mee bezig geweest maar dat ligt stil. Er is verder ook geen animo om dat weer op te pakken. Ik denk dat dat ook wel wat zegt over de userbase van adium/pidgin. Kennelijk zijn er heel wat meer mensen die dat soort features niet kunnen waarderen. Ik zie overigens ook liever dat ze een aantal basic zaken goed supporten. De huidige jabber support is echt om te janken. Ze hebben het vergeleken met de oude 0.89 versie compleet om zeep geholpen. Het staat in de planning voor 1.2 en ik hoop dat ze het dan ook echt gefixt hebben. Het zou fijn zijn als filetransfer via jabber überhaupt werkt en dat de buggy contactlist mbt jabber ook opgelost is.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
trage msn-transfers zijn vaak op te lossen door de juiste porten te forwarden. heb het hier nu ook gedaan, en het komt hier met de max van upload van de tegenpartij binnen.

PSN: djmurcielago

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Murcielago schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:48:
trage msn-transfers zijn vaak op te lossen door de juiste porten te forwarden. heb het hier nu ook gedaan, en het komt hier met de max van upload van de tegenpartij binnen.
welke poorten zijn dat? Ik kan ze niet vinden in de prefs van MSN.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tiiim schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:28:
[...]

welke poorten zijn dat? Ik kan ze niet vinden in de prefs van MSN.
Network ports that are required for Windows Live Messenger

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Stormbringer
Ligt het aan mij of kun je die poorten niet instellen bij Adium?

Verwijderd

Stormbringer schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:43:
Ligt het aan mij of kun je die poorten niet instellen bij Adium?
Moet in je firewall :')

Verwijderd

Wat is er mis met de "gewone" msn voor osX?

http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=msnmessenger

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:42
Die gebruik ik ook gewoon, werkt prima. Alleen jammer dat je geen buzzers kan sture, en offline berichten kan lezen/sturen..

Verwijderd

VeeGee schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:33:
[...]

Die gebruik ik ook gewoon, werkt prima. Alleen jammer dat je geen buzzers kan sture, en offline berichten kan lezen/sturen..
Ik gebruik hem ook, mijn contactlist is te lang om goed te kunnen gebruiken in Adium.
Wel erg jammer dat het niet even goed functioneert als de windows-variant.

Ergens ook wel slim van ze:
Meneer A: Hey, cammen?
Meneer B: Nee, kan niet, ik gebruik Mac.

En zo krijgt meneer A dus een slecht idee over Mac, terwijl het niets met Mac te maken heeft maar met de jongens van Microsoft!

Verwijderd

Hopelijk is het binnenkort mogelijk om linux chat clients te installeren,
aangezien apple volledige suport geeft aan unix in de leopard (Release 26 okt).
Deze hebben veel meer mogelijkheden.

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb vandaag Adium geinstalleerd maar een ding is een beetje raar: Van al mijn contactpersonen zie ik het emailadres ipv de schermnaam staan, als ik dit probeer in te stellen via Weergave => Weergave naam contact kan ik hem op Alias of gebruikersnaam zetten, maar ik blijf de emailadressen zien. Onder de email adressen staat in het klein wel de schermnaam, maar in het chatvenster zie ik ook alleen emailadressen.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:30:
[...]
En zo krijgt meneer A dus een slecht idee over Mac, terwijl het niets met Mac te maken heeft maar met de jongens van Microsoft!
Waarom zou microsoft zich verplicht moeten voelen dan om msn ook apart voor de mac uit te brengen? Laat Apple maar zelf komen met een fatsoenlijke client die gebruik maakt van het msn protocol... dat kunnen alle alternatieven namelijk ook.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja door middel van reverse engineering zeker... (afgaande van aMSN en Mercury, die vind ik nou niet echt geweldig) Laat Microsoft het MSN protocol maar eens open gooien, maar dat gebeurt toch niet.

Maar ach, misschien verbeterd het nog eens wat als Adium naar de nieuwe libpurple bijgewerkt wordt. Of Trillian wellicht. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Frietsaus op 16-10-2007 23:50 ]

• Stormbringer
WinningLOSER schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:22:
Ik heb vandaag Adium geinstalleerd maar een ding is een beetje raar: Van al mijn contactpersonen zie ik het emailadres ipv de schermnaam staan, als ik dit probeer in te stellen via Weergave => Weergave naam contact kan ik hem op Alias of gebruikersnaam zetten, maar ik blijf de emailadressen zien. Onder de email adressen staat in het klein wel de schermnaam, maar in het chatvenster zie ik ook alleen emailadressen.
Preferences - Advanced - MSN - "Show display names as status messages" uitvinken

:)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:34:
Hopelijk is het binnenkort mogelijk om linux chat clients te installeren,
aangezien apple volledige suport geeft aan unix in de leopard (Release 26 okt).
Deze hebben veel meer mogelijkheden.
Volgens mij is het al tijden mogelijk om X11 en QT apps te draaien op OS X hoor? Daar heb je Leopard echt niet voor nodig. Of ik moet iets gemist hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door BezurK op 17-10-2007 10:18 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01-2025
Ik werk ook met adium maar heb een raar probleem hiermee, als ik tegen iemand chat zien die niet mijn nickname (alhoewel die ingesteld staat) maar men email adres. Is dit normaal?

Zijn allemaal mensen met windows en windows messenger die dit zien.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een oud topic kapen voor een probleem wat je hebt met Adium is niet echt de bedoeling. Open voor je een nieuw topic, waarin je duidelijk uitlegt wat het probleem is en wat je zelf hebt geprobeerd. Zie ook Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007).

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 24-11-2007 12:35 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.