2 Videokaarten - Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Hallo,

Ik heb een Radeon 1900XTX als main videokaart op mijn 2x22" TFT schermen. Echter heb ik mijn PC verbonden aan mijn LCD TV met een DVI/HDMI kabel naar boven op een 2e videokaart, namelijk de radeon 9250 volgens mij (een PCI kaartje).

Echter, ik heb sinds ik mn 1900xtx drivers heb geupdate (maand geleden) een probleem waardoor ik de oude videokaart niet aan de praat krijg. Ik heb gewoon de laatste catalyst drivers voor mn 1900xtx gedownload en geinstalleerd na een cleansweap. Vervolgens moet ik alsnog drivers installeren voor mijn oudere videokaart, maar ik weet niet in welke volgorde ik het moet doen. Vorige keer ging het helemaal mis en kreeg ik nogal wat conflicten en kon ik ook geen video afspelen op m'n 2e videokaart.

Moet ik gewoon nu de oude drivers eroverheen rammen?

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde PCI kaart, er extra bijzitten... ook driver problemen gehad. Als het een optie is, probeer de default windows drivers voor die kaart es te pakken? Dat werkt voor mij iig

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Hey, als ik windows laat zoeken naar drivers (nieuwe hardware gevonden) dan vind hij dus niets :)

Het enige wat de kaart hoeft te doen is video af te spelen maar ik denk dat ik de boel ga verpesten als ik weer oude officiele ati drivers eroverheen ga gooien.

Hoe krijg ik de normale windows drivers erop?

Ah, als ik handmatig de driver probeer te selecteren kom ik in een hele lijst van ATI drivers (die windows dus heeft) maar daar staat 9250 niet bij :o

Ik moet dus alleen de display driver hebben, maar ik vind enkel pakketen van 60mb+ met meer dan ik nodig heb en wat voor conflicten gaat zorgen

Edit: Het is me gelukt :) Catalyst driver voor 9250 wordt eerst in een map uitgepakt, daar zit de .inf in. Dus dan handmatig naar de inf bladeren en niet de installatie van de oude catalyst uitvoeren en dan werkt het :)

Super!

[ Voor 48% gewijzigd door nudie op 10-09-2007 23:24 ]