[PHP] Session probleem

Pagina: 1
Acties:

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 19:53
Hoi, ik heb een probleempje met sessions in PHP. Wat is namelijk het geval:

Als ik mijn pagina voor de eerste keer bezoek(met de zelfde active browser) plaats php achter elke link wat session gegevens. Dit doet ie maar 1 keer(als je dus refreshed staan die gegevens niet meer achter de links)

MAAAR hij plaats ook die session info achter een java scriptje van Nedstat wat vervolgens fouten genereerd.

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik dat uit zetten dat PHP de eerste keer session info mee geeft met een link?
Alvast bedankt,
Quinten Niens

ps.
Hier is een klein voorbeeldtje:
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
<!--
d=document;
d.write("[img]"\?PHPSESSID=b4638cb0b57465feb74e20ef3e92601a""http://nl.nedstatbasic.net"); d.write("/cgi-bin/referstat.gif?"); d.write("name="wp-werkers&refer=""); d.write(escape(document.referrer)); d.write("\"[/img]");
// -->
</script>
[edit]
Sorry, info vergeten te geven:
Ik draai:
Win2kPRO IIS (weet niet welke versie, die er bij zit iniedergeval)
php-4.0.3pl1-Win32
mysql-3.23.31-win

www.shocobra.com

Verwijderd

Aj klote probleem. Je kunt niet voorkomen dat de eerste keer de session info wordt meegegeven. Dat is omdat eerst moet worden uitgezocht door php of je browser wel cookies ondersteunt. Dat is pas op de tweede pagina bekend, omdat op de eerste pagina wordt geprobeerd een cookie te setten. Helaas :(.

De oplossing zul je moet zoeken in een workaround om het netstat script denk ik. Wat is precies de fout?

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 22:30
Of je kan bruut die check uitzetten, door PHP te forceren dat ie cookies moet gebruiken.

Ik weet niet precies hoe het moet, maar ik d8 dat het wel kon.

't is alleen niet zo veilig als de browser geen cookies ondersteund

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Je kunt toch auto_start_session uitzetten? Met een beetje mazzel kan dat gewoon in een .htaccess bestandje, dat hangt er een beetje vanaf hoe je provider dat heeft ingesteld.

Verwijderd

Cross-Post |:(

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 19:53
Ja, je kan aanzetten dat php cookies MOET gebruiken. Alleen dat wil ik niet omdat niet alle browser even goed cookies accepteren (het wordt een homepage voor een school) Dus die moet gewoon goed bereikbaar zijn voor iedereen (en alle leerlingen!)

Maar geen van jullie weten hoe je een stukje code kan omzeilen?

www.shocobra.com

Pagina: 1