Toon posts:

Citrix Metaframe 4.5 connect probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Intern werkt de Citrix Metaframe 4.5 server prima.

Zodar ik van buitenaf connect met me netscreen vpn, en ik connect op het ip adres van me citrix server (wat te pingen is etc) krijg ik geen citrix sessie opgezet omdat ik zogenaamd geen lid van de terminal server / remote desktop users.

Terwijl als ik met deze user account inlog intern in het netwerk op de citrix server het wel werkt.

Dus het is een kwestie van beveiliging die hoogstwaarschijnlijk kijkt of je pc / notebook in het domein zit. Zo niet dan mag je niet inloggen. Tenminste dat denk ik.

Ik krijg voor de rest geen foutmeldingen terug en de search helpt me niet echt verder.

Jullie een idee waar ik het moet zoeken / oplossen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
connecteer je wel naar een published application en niet direct naar de desktop :?

in 4.0 en hoger mag je namelijk (default) alleen naar een published app connecteren en niet meer direct naar de serverdesktop.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik connect naar een published application, dezelfde ica / setup file gebruik ik ook intern en dan werkt het wel van mijn notebook (zit niet in domein)

Dus mijn idee van je pc moet in domein zitten voordat je kan aanmelden vervalt.

Ping naar citrix server is mogelijk.
telnet op 1493 ook.

Inlogscherm etc krijg ik ook, alleen verificatie gaat dus fout.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kun je wel inloggen als administrator op die sessie :? uncheck op je rdp/ica listener voor de grap eens 'allow non administrator to connect to published applications only'

wat zijn de rechten op je ica/rdp listener :?

[ Voor 36% gewijzigd door Zwelgje op 10-09-2007 21:39 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Remote dekstop wel met administrator.

Via Citrix niet via administrator.

Rechten ga ik ff bekijken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

doe eens post van je ica file. Maak je zelf een ica custom connectie of gebruik je het zelfde settings als dat je intern zit.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar werd er toch geconnect naar de verkeerde published application ipv de gepubliceerde desktop.

Mijn Ica file werkt in ieder geval vanaf extern en lokaal nu.

Excuses voor de late reactie en het antwoord uiteindelijk zo simpel was.
Pagina: 1