Windows Media Centre TV met digitenne

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wim The Slim
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik heb op mijn pc-videokaart een digitale tv tuner met digitenne aangesloten. De Tuner is een Samsung twintuner SMT-1100TP.

Het werkt goed, alleen is er een lag van zo'n 2 à 7 seconden tussen het signaal van de digitale ontvanger en het daadwerkelijk verschijnen van de beelden op mijn computerscherm. Als je bijvoorbeeld met de afstandbediening van de digitale ontvanger het geluid uitzet, duurt het vrij lang voordat dit ook daadwerkelijk gebeurt.

Ik heb omdat ik dacht dat ik gek werd en om te kijken of het niet ergens anders aan lag, eens een keer tijdens het uitzenden de stekker van de digitale ontvanger uit het stopcontact getrokken. Het duurde nu nog dik zes seconden voordat de uitzending op mijn pc-scherm stopte.

Ik denk zelf dan ook dat het niet aan de ontvanger ligt, maar aan mijn computer. Er zit één van de nieuwste videokaarten in; ik heb de pc een paar maanden geleden aangeschaft. Het bestuuringssysteem is (vooraf geïnstalleerd) Vista en ik kijk tv via Windows Media Centre. Ik denk zelf dat het aan Media Centre ligt. MP3 speelt bijvoorbeeld ook via mediacentre en ook via mediaplayer met "vertraging" af vlak aan het einde van de nummers. Met Winamp het ik daar totaal geen last van.

Is er een ander programma waarmee je het tv-signaal zou kunnen afspelen? En dan natuurlijk het liefst zonder die vertraging.

Alvast bedankt!!

PS ik ben ook maar een noob, ik weet niet zeker of dit topic in dit forum hoort, maar ik kon ook niet zo gauw uitvinden waar het dan wel had gemoeten... :9

• Wim The Slim
:$ wiNdows uiteraard :o

[ Voor 6% gewijzigd door Wim The Slim op 10-09-2007 21:22 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Er zit vertraging in omdat WMC er nog wat filters overheen jast. Er zijn wel programma's (zoals DScaler) die zonder vertraging werken. (Dat gebruiken de zogeheten preview mode.) Maar die zijn vaak niet voorzien van een geweldige TV-interface.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wim The Slim
--MeAngry-- schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:28:
Er zit vertraging in omdat WMC er nog wat filters overheen jast. Er zijn wel programma's (zoals DScaler) die zonder vertraging werken. (Dat gebruiken de zogeheten preview mode.) Maar die zijn vaak niet voorzien van een geweldige TV-interface.
Dat geeft niets. De TV interface zit in de Tuner ingebakken. Is dit een freeware programma of is het te koop?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:54
Je zou mediaportal www.team-mediaportal.com kunnen proberen. Gebruikt (eventueel) de DScaler filters. Op zich zijn de eigen filters ook erg goed. Het programma heeft overigens wel een vrij steile leercurve. (en een behulpzaam forum)
Geen lag gaat je niet lukken, maar 7 seconden is wel erg veel.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
M > N en dan zet ik 'm ook maar gelijk in Windows Clients want wat dit met officesuites temaken heeft ontgaat me compleet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1