Nu weet ik dat je met een Airport Extreme het bereik kan vergroten door ergens binnen het bereik een Airport Express te plaatsen. Alleen nu wil ik het bereik 2x vergroten door binnen het bereik van de Express (maar buiten het bereik van de Extreme) weer een nieuwe Express te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee of dit werkt?
Uitbreiden van het draadloos netwerk hoeft niet per se met alleen een Airport Expres gebeuren, maar kan ook met een Airport Extreme. Houd er alleen wel rekening dat met elke 'hop' de snelheid halveert. Wat misschien een handig document is, is Designing AirPort Networks Using AirPort Utility.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Doe dat bedraad. Wireless extenden kost je voor elke hop de helft van je bandbreedte, zoals daedalus ook zegt. Je kunt beter een bedraad netwerk aanleggen en daar je airports aan hangen, met dezelfde netwerknaam en security-instellingen.
[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 10-09-2007 23:24 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ok, bedankt voor de tips. De halvering per "hop" is alleen geen probleem aangezien het slechts om het doorgeven van een internetverbinding gaat. Redeneer ik te simpel als ik denk dat ik met 2 hops, dus 54Mbps/4=13,5 Mbps nog steeds meer dan voldoende bandbreedte heb hiervoor?
ja je beredeneert te simpel want wat houd internetten in voor jou?
downloaden, streams bekijken, webpagina's bekijken... Het zal wel werken maar niet zo vlot als normaal.
downloaden, streams bekijken, webpagina's bekijken... Het zal wel werken maar niet zo vlot als normaal.
WAZUUUUUUUP!!!!!
De beredenering was dat ik toch maximaal 1Mbps upload heb en max 3,5 Mbps (of ergens in die buurt) down. Maar ik zal voor de zekerheid een stukje utp doortrekkennilski schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:43:
ja je beredeneert te simpel want wat houd internetten in voor jou?
Ja, maar je haalt bij 1 accesspoint ook niet de 54 Mbit
... zonder storing haal je de helft. En bij elke hop krijg je ook weer wat extra ping (vertraging) en de storing telt dus ook per hop op. Lijkt me behalve voor surfen geen fijn idee
Hier stond achterhaalde informatie…
Aangezien mijn vraag aansluit op dit topic stel ik hem maar hier:
De Apple website is een beetje onduidelijk over de bridge mogelijkheden:
Wat ik gewoon wil is het ding in het stekkerblok van mijn audioinstallatie steken, en de audio uitgang aansluiten op mijn audio gear. Wireless komt dan gewoon van uit mijn ADSL router. Het lijkt me dus dat ik Airport Express daarvoor in bridge mode zal moeten zetten. Vraag is nu dus: gaat dat werken i.c.m mijn ADSL modem?
Ander klein vraagje: werkt dat airtunes alleen met itunes, of kan het ook werken als een soort echte "geluidskaart" van je mac?
Bij 5 staat dan:You can use AirPort Express as a wireless bridge to extend the range of your primary base station.(5)
Een paar regels verder staat echter weer:AirPort Express can extend the range only of an AirPort Extreme or AirPort Express wireless network.
Dat spreekt dus puntje 5 een beetje tegen, aangezien er hier gerept wordt over DSL of kabel modems....There’s no need for extra wires or cables — serving as a bridge, AirPort Express doesn't have to be physically connected to your primary base station or to your DSL or cable modem. Simply place AirPort Express within the range of your primary base station and near the area where you’d like to enjoy your wireless connection.
Wat ik gewoon wil is het ding in het stekkerblok van mijn audioinstallatie steken, en de audio uitgang aansluiten op mijn audio gear. Wireless komt dan gewoon van uit mijn ADSL router. Het lijkt me dus dat ik Airport Express daarvoor in bridge mode zal moeten zetten. Vraag is nu dus: gaat dat werken i.c.m mijn ADSL modem?
Ander klein vraagje: werkt dat airtunes alleen met itunes, of kan het ook werken als een soort echte "geluidskaart" van je mac?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Uiteindelijk moet je 'm in de range van je primaire basisstation hebben staan. Het punt is dat WDS niet is gecertificeerd door de Wi-Fi Alliance en om die reden kan het zijn dat het niet werkt tussen verschillende merken, of soms zelfs tussen verschillende modellen. Vandaar puntje 5.voodooless schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:37:
Aangezien mijn vraag aansluit op dit topic stel ik hem maar hier:
[...]
Bij 5 staat dan:
[...]
Een paar regels verder staat echter weer:
[...]
Dat spreekt dus puntje 5 een beetje tegen, aangezien er hier gerept wordt over DSL of kabel modems....
Op de manier zoals jij 'm wilt gebruiken, laat je de Airport Express gewoon verbinding maken met je draadloze netwerk. Het is niet nodig om 'm in bridge te zetten, tenzij je het bereik van het netwerk wilt uitbreiden.Wat ik gewoon wil is het ding in het stekkerblok van mijn audioinstallatie steken, en de audio uitgang aansluiten op mijn audio gear. Wireless komt dan gewoon van uit mijn ADSL router. Het lijkt me dus dat ik Airport Express daarvoor in bridge mode zal moeten zetten. Vraag is nu dus: gaat dat werken i.c.m mijn ADSL modem?
In principe werkt het alleen met iTunes (de functie heet daarom ook AirTunesAnder klein vraagje: werkt dat airtunes alleen met itunes, of kan het ook werken als een soort echte "geluidskaart" van je mac?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Thanks, helemaal duidelijk
Ga ik hem bestellen! 'T is wel weer jammer dan je Airfoil moet kopen...
[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 24-09-2007 19:39 ]
Je hebt naast Airfoil ook een gratis programma. Op de site van DVD John kan je dat vinden.
JustePort: http://nanocr.eu/software/justeport/
Verder krijg ik de express om het adsl netwerk van KPN Internet uit te breiden waardoor het draadloze bereik toeneemt. Op de plek waar de Expres zit staat ook mijn stereo installatie. Vanaf alle pc's, zelfs pc's die met een draad zijn verbonden is het mogelijk muziek te versturen naar de Express. Beter kan het bijna niet!
JustePort: http://nanocr.eu/software/justeport/
Verder krijg ik de express om het adsl netwerk van KPN Internet uit te breiden waardoor het draadloze bereik toeneemt. Op de plek waar de Expres zit staat ook mijn stereo installatie. Vanaf alle pc's, zelfs pc's die met een draad zijn verbonden is het mogelijk muziek te versturen naar de Express. Beter kan het bijna niet!
[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 25-09-2007 14:08 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Jammer dat het een windows app is... en 't maakt nog steeds geen virtueel audio device
[ Voor 42% gewijzigd door voodooless op 25-09-2007 14:38 ]
Pagina: 1