NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Er zijn programma's die data kunnen recoveren maar dit is ook niet 100%.
je vista pc kan geen mac-geformateerde schijven lezen, dus het is logisch dat die er niets mee kan. (als ze mac-geformateerd zijn).
Fat-32 gewoonVerwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:20:
onder hulpprogramma's -> schijfhulpprogramma, waarschijnlijk is je HD defect geraakt door het foutief afsluiten van je MBP. je kan de repair functies proberen, maar vaak werken deze niet.
Er zijn programma's die data kunnen recoveren maar dit is ook niet 100%.
je vista pc kan geen mac-geformateerde schijven lezen, dus het is logisch dat die er niets mee kan. (als ze mac-geformateerd zijn).
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Maar die werkt geloof ik niet via USB, dus dan moet je hem openschroeven.
Ook kun je je partities met zoiets als Partition Manager wel bekijken als de drive is gemound op een vista/xp-kist. Je kunt dan alleen geen data zien, maar wel de schijf checken.
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Maar wat ik merk (er stond iig. alleen muziek op die HD maar als DJ zijnde is dat toch wel belangrijk)
is dat iTunes wel alle tracks nog heeft (zonder dat me HD) er aan gekoppeld zit... dus ergens staan die tracks?? op me MBP? of heb ik dat mis.
De feitelijke muziekbestanden staan op de 'defecte' disk. Als je daar geen backup van hebt, moet je gaan kijken naar recovery tooling voor HFS (mac filesystem). Als dat ook niet werkt is de disk stuk.nils7 schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:07:
Ik heb m nog steeds niet gefixed!
Maar wat ik merk (er stond iig. alleen muziek op die HD maar als DJ zijnde is dat toch wel belangrijk)
is dat iTunes wel alle tracks nog heeft (zonder dat me HD) er aan gekoppeld zit... dus ergens staan die tracks?? op me MBP? of heb ik dat mis.
Verwijderd
Ja er zitten zelfs meerdere HD's in het kastje! Die hij wel ziet!Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:04:
Heb je nog een ander extern HD-kastje? Dan kan je de defecte disk eens omzetten, dan weet je zeker of het aan de disk ligt, of aan het kastje.
Ik denk dat hij een partitie niet ziet. Want de HD is ingedeeld in 2 partities en 1tje ervan ziet ie niet!
als je de betreffende tracks probeert af te spelen, spelen ze dan wel of niet af? (als het goed is niet en worden ze grijs in de tracklisting). iTunes houdt namelijk in ~/Music/iTunes/ zijn Library bij, een xml file met verwijzingen naar alle tracks. Het 'doodgaan' van de externe disk heeft dus geen enkele invloed op de library file.nils7 schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:07:
Ik heb m nog steeds niet gefixed!
Launching containers into space
ja ze spelen af zelfs zonder de kapotte HD eraanWhieee schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:41:
[...]
als je de betreffende tracks probeert af te spelen, spelen ze dan wel of niet af? (als het goed is niet en worden ze grijs in de tracklisting). iTunes houdt namelijk in ~/Music/iTunes/ zijn Library bij, een xml file met verwijzingen naar alle tracks. Het 'doodgaan' van de externe disk heeft dus geen enkele invloed op de library file.
Ik heb ze natuurlijk niet allemaal getest... maar die paar die ik aanklikte!
[ Voor 7% gewijzigd door nils7 op 24-09-2007 13:08 ]