Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LED knippers? remmen?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
heeft hier iemand ervaring met aftermarket LED knippers en/of remlichten?
ter vervanging van de gloeilampen dus...

Bij Conrad worden ze namelijk (ook) verkocht, maar daar staat bij dat ze op de openbare weg niet naar buiten mogen schijn... sja wordt een beetje moeilijk remmen dacht ik zo :?

bij andere led aanbieders staat dit niet vermeld en worden ze zelfs als gloei-bollampje geleverd
prijzen varieren van 5 tot 10 euro per stuk.
hoe werkt dit nou precies?
je lampjes dienen aan wattages te voldoen, maar hoe zit dit met LED?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

ledjes zijn zo fel dat ze achterliggers kunnen verblinden, meestal dus klein spiegeltje voorzetten dat het difuus op je reflectorplaat achter je ledjes schijnt

*burp*

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Knipperlichten zomaar vervangen door ledjes gaat niet zomaar, aangezien de clignoteur (knipperlicht relais) een minimaal wattage aan zich moet hebben hangen om in normaal tempo te kunnen knipperen, als er te weinig ballast aan hangt dan gaat de lampen veelste snel knipperen.

Remlichten kan je wel zo vervangen denk ik, maar sommige lampen hebben 2 gloeidraden in de lamp, 1 voor normaal licht, 1 voor de rem, als dit niet zo is dan kun je je remlichten zo vervangen door ledjes denk ik.

Verwijderd

Voor die dubbele lampen heb je ook gewoon led vervangers. Voor de knipperlichten moet je een ballast weerstand parallel over de lamp zetten.

• paQ
ThinkPadd schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:51:
Knipperlichten zomaar vervangen door ledjes gaat niet zomaar, aangezien de clignoteur (knipperlicht relais) een minimaal wattage aan zich moet hebben hangen om in normaal tempo te kunnen knipperen, als er te weinig ballast aan hangt dan gaat de lampen veelste snel knipperen.

Remlichten kan je wel zo vervangen denk ik, maar sommige lampen hebben 2 gloeidraden in de lamp, 1 voor normaal licht, 1 voor de rem, als dit niet zo is dan kun je je remlichten zo vervangen door ledjes denk ik.
you think? :?

het gaat over deze lampjes
http://www.leds-buy.nl/bau15s-lamp-leds-oranje-p-398.html

Verwijderd

Trek een lampje eruit en zie wat er gebeurt :)
Die led dingen verbruiken ongeveer de helft, voor het knipperlicht relais lijkt het dus alsof er een lamp stuk is.

• Bestla
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Ik heb in mijn Firebird led achterlichten zitten. Besteld in de VS , met 3 draden voor de licht/remfunctie. Het zijn ronde plaatjes met 50 ledjes elk. Ik heb die in de unit gelijmd. Je ziet er aan de buitenkant niets van. De lichtopbrengst is erg goed en in tegenstelling tot de originele gloeilampjes een hele verbetering.
Op die plaatjes zitten dus 50 ledjes waarvan de helft normale, en de andere helft is ultra bright (remlicht)

Die dingen waren wel duur 3 jaar geleden. ( 4 stuks $260)

Zoek maar eens op LED bulbs of Led Bar of Led Light Fabrikanten genoeg tegenwoordig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 11-09-2007 08:11 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

paQ schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:46:
maar daar staat bij dat ze op de openbare weg niet naar buiten mogen schijn... sja wordt een beetje moeilijk remmen dacht ik zo :?
Je mag niet met ongekeurd licht de weg op, dus je hebt keus uit door de fabrikant ontworpen combinaties van LED-verlichting en armatuur voorzien van een NL-keurmerk en behorende bij je auto, of zelf wat knutselen en tegen een boete aanlopen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zelf knutselen in bestaande armatuur is goed te doen. Bij mij werd er niets over gezegd bij de RDW keuring.

Je ziet er ook niets van, of je moet het knipperen van een led kennen. (geen nagloeien)

[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 11-09-2007 08:13 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je LED-lamp dezelfde licht uitstralings-eigenschappen heeft als het oorspronkelijke gloeilampje, kan je hem ongestraft vervangen. Echter heeft een LED dat niet, dus begeef je je in een vaag gebied. Nu zal bij een APK niemand erover vallen, en ook bij de RDW wordt er niet heel nauw naar gekeken... Als een licht duidelijk zichtbaar is, en niet verblind is het al snel goed.
Het mooiste en beste is natuurlijk wat burne zegt. Het hoeft niet van de origineel fabrikant te zijn, maar een aftermarket setje met E-keur mag ook.

Ik meen dat je tegenwoordig voor je knippers LED-vervangers kan krijgen met ingebouwde ballast. Die kan je dus zo plaatsen. Voor niet knipperende lampen is die ballast niet nodig.
Ik weet alleen niet in welke auto je ze wilt zetten, maar als die iets heeft als Check-Control (zoals BMW en Mercedes), kan het daar ook nog mee fout gaan. Check-Control controleerd of je lampen in orde zijn, en die raakt van slag van LED-verlichting (te weinig stroomafname). Dit was een lange tijd een serieus probleem bij MB-vrachtwagens, waardoor er geen trailers aangekoppeld konden worden met LED-verlichting.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• paQ
ja dat doet mijn S60 dus ook.
bij de minste spanningswisseling geeft ie (netjes) een melding.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mijn 147 checkt ook alle lampen (zelfs de kentekenplaatverlichting :/ ) had bij de inbouw van led stadslicht ook een extra weerstand nodig.

ik geloof dat bijna elke (nieuwere) auto met uitgebreide boordcomputer de lampen checkt. let daar dus wel op :)

[ Voor 29% gewijzigd door Luuk op 11-09-2007 23:31 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43

MBV

Mercedes-Benz ook alles, alleen de mistlichten niet. In Eindhoven rijdt nu al een half jaar een taxi rond met 1 kapot mistlicht :+

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:07:
Mercedes-Benz ook alles, alleen de mistlichten niet. In Eindhoven rijdt nu al een half jaar een taxi rond met 1 kapot mistlicht :+
Zeg dat de man dan even vriendelijk :+

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bestla schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 08:12:
Zelf knutselen in bestaande armatuur is goed te doen. Bij mij werd er niets over gezegd bij de RDW keuring.
http://www.google.com/search?q=LED-verlichting+bekeuring

Genoeg voorbeelden van mensen die €65 mogen lappen voor verlichting, zelfs als die uitstaat, of het nou neon of LED is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• paQ
nou ik weet niet hoor, maar ik heb de eerste twee pagina's van google doorgespit, maar ik zie nergens een bekeuring voor ledlampen :?

ja, voor dat blauwe of groene geklooi voor onder je auto 8)7

• Bestla

Bestla

Kvinne

burne schreef op woensdag 12 september 2007 @ 03:58:
[...]

http://www.google.com/search?q=LED-verlichting+bekeuring

Genoeg voorbeelden van mensen die €65 mogen lappen voor verlichting, zelfs als die uitstaat, of het nou neon of LED is.
Bij mijn auto zie je er niets van. Ik heb die LEDunits tegen de spiegelende achterzijde in de behuizing gelijmd.
Dat spiegelende deel was toch al zeer verweerd, en een gloeilampje had daardoor weinig lichtopbrengst overdag. Niet geheel onbelangrijk dus om goede heldere verlichting overdag te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://drooglevah.kapnah.nl/homepage/show/1104688.jpg

Dit is niet de verlichting die brand maar de reflectie van de flitser.

Afbeeldingslocatie: http://drooglevah.kapnah.nl/homepage/show/1309907.jpg
Ok, hij is vies ;) maar vrijdag ga ik hem wassen en poetsen. Zaterdag 15-9 moet ik namelijk meerijden met de Oldtimer rondrit van Alphen a/d Rijn 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Bestla op 12-09-2007 08:51 ]

Pagina: 1