Toon posts:

Krijg poort niet open op speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik word gek, ben nu al de hele dag bezig, maar ik geef het op (in de zin van zelf prutsen dan)

Ik wil een Trackmania Nations servertje draaien die poort 2350 gebruikt. Nu zet ik deze poort open op mijn speedtouch 546 maar vervolgens gebeurt er niets. :/

Poort gaat niet open, verbindingen komen niet binnen. Heb alles netjes gedaan. UDP en TCP opengezet naar static local IP 10.0.0.154 (TM server), en outside IP 0.0.0.0. maar helaas :|

Nu heb ik al gelezen dat het klotedingen zijn en dat die poorten niet open willen, maar als iemand de sleutel heeft hoor ik dat graag :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Grote Poortmappingsverhaal

Hoe getest? Geef wat meer informatie, dan zal alleen maar helpen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

die dingen willen nog wel eens dat je alles 10x saved, blijft alles wel zo ingesteld staan in je apparaat als je later weer terugkijkt?

Simplicity is de bom...

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:26
Ik heb met de de nieuwe firmware ook een probleem.

Nu heb ik poort 44 gebruikt en dat werkt, hoge poort nrs werken niet meer, vraag me niet waarom?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 20:09
Ikzelf heb een speedtouch 510iv4, met de webinterface ben ik niet tevreden, de telnet interface wel daarentegen ;) Je zou eens kunnen kijken of het wel lukt met de telnet intterface...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:45:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Hoe getest? Geef wat meer informatie, dan zal alleen maar helpen :)
Ok ik heb het volgende geprobeerd:

- Poort 2350 toegevoegd UDP / TCP en netjes 10x op save all geklikt (als ik terug ga naar het NAPT scherm, dan staan ze er ook nog)
- Modem herstart (10 sec stekker eruit en er weer in)
- TM servertje herstart
- Default server ingesteld op 10.0.0.154
- Alle entries weggegooid en weer opnieuw toegevoegd.
- Als laatste heb ik andere poorten geprobeerd en die ook omgezet op mijn TM Server, ook dit werkt niet.

Lijk dus echt op een blokkade ergens die ik er niet uit krijg.

Speedtouch helpdesk gebeld. Die konden me niet verder helpen, zou aan de provider liggen. Toen heb ik de provider gebeld, die willen me uiteraard niet helpen omdat ze geen servers ondersteunen. |:(

Nou, als laatste dan nog maar een screenshotje.

Afbeeldingslocatie: http://www.f2w.com/portforward.JPG

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar hoe getest? GRC.com? Firewalls uitgezet? Lees de FAQ link voor meer tips.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet geheel onbelangrijk. Ik heb er nog een linksys router tussenhangen. Daar heb ik DHCP op uitgezet en hem in poort 1 gefrot, dus die gooit al het verkeer door. Moet ik daar ook nog poorten op open zetten?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:45:
Misschien niet geheel onbelangrijk. Ik heb er nog een linksys router tussenhangen. Daar heb ik DHCP op uitgezet en hem in poort 1 gefrot, dus die gooit al het verkeer door. Moet ik daar ook nog poorten op open zetten?
Meten is weten, dus test het maar eens. Maar verder: beantwoord nou eerst even de vragen voor je zelf verder vraagt?

Verwijderd

Topicstarter
IK BEN ERUIT ! :*)

Voor iedereen die ook zit te kloten met portforwarding op een Speedtouch 546.

Ik heb de firmware geupdate naar R6.1.0.5 voor Windows (zie link)

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516

Probleem meteen opgelost!

LET OP! Je moet wel weten waar je mee bezig bent. Na het updaten heb je géén internet meer en al je settings worden verwijderd (dus ook je username en password voor je ISP). Denk hier goed over na voor je gaat updaten.

Tnx for the help!
Pagina: 1