Chello Extreme wordt relatief duur

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-11 02:11

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Sinds Chello Power en allerlei ADSL2+ aanbieders zoals Tele2, Orange en Alice aan het stunten zijn met 20mbit en VOIP wordt Chello Extreme relatief duur.

Daarnaast cappen ze nog steeds het Usenet verkeer op +/- 8 Mbit in de avonduren en in het weekend.

Omdat ik denk dat veel tweakers er zo over denken, en omdat ik weet dat veel tweakers nogal lui zijn, hierbij een klachten template die je zo mag overnemen om via de website hierover een klacht in te dienen. Wellicht helpt het.

Dit is het klachtenformulier.

Dit is de link waarop ze adverteren met een DVD film van 4300MB in 28 minuten en 36 seconden binnen te halen (kijk bij 'welke snelheid heb ik nodig?' )

En dit is de tekst die ik daarvoor heb bedacht, doe er je voordeel mee.

Oh ja @ Modjes: Dit is dus geen oproep topic om massaal te gaan klagen, eerder om mensen 'wakker te schudden' en ze te laten beseffen dat ze relatief teveel betalen voor de geleverde dienst.

Geachte Heer/Mevrouw,

Ik ben nu 2 jaar een tevreden gebruiker van Chello Extreme. Ik heb dit 'extreme' abonnement genomen om een film in DVD kwaliteit (4300MB) in 28 minuten en 36 seconden te kunnen downloaden. (Zie upc site).

Dit ging, in combinatie met een gerenommeerde usenet provider altijd vlekkeloos. Sinds medio juni haal ik 's avonds en in het weekend helaas bedroevende snelheden. Overdag en doordeweeks is het prima in orde.

Mijn usenet provider geeft aan dat Chello hoogstwaarschijnlijk aan 'traffic shaping' doet. Zij hebben vele Chello Extreme klanten met allemaal dezelfde klacht. Andere bronnen als Chelloo, Coax en Tweakers.net bevestigen dit fenomeen.

Kunnen jullie mij uitleggen waarom ik 59 euro per maand betaal voor ['s avonds en in het weekend] dezelfde snelheid als Chello Power?

Met vriendelijke groet,
Een trouwe, maar enigszins teleurgestelde klant.

PS
Waarom moeten Extreme gebruikers overdag nog gesprekskosten betalen voor nationale telefoongesprekken ? Betalen de Extreme abonnees niet juist méér dan dan mensen met een Power abonnement ?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

en omdat ik weet dat veel tweakers nogal lui zijn,
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten? :P
Oh ja @ Modjes: Dit is dus geen oproep topic om massaal te gaan klagen, eerder om mensen 'wakker te schudden' en ze te laten beseffen dat ze relatief teveel betalen voor de geleverde dienst.
Ik zie dit meer als een 'ik wil meer snelheid en schakel daarbij zoveel mogelijk mensen in om te klagen' topic :) Random vraag; waarom niet gewoon overstappen naar een andere provider?

@ hieronder; neej bedankt :) Ben dik tevreden met mijn wanadoo/orange kabel _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 19:46 ]

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:30:
[...]
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten? :P
[...]
Uiteraard, bah wat scherp :)
Ik zie dit meer als een 'ik wil meer snelheid en schakel daarbij zoveel mogelijk mensen in om te klagen' topic :) Random vraag; waarom niet gewoon overstappen naar een andere provider?
Dat kan ook prima. Maar zo erg is het nu ook weer niet. Bovendien, dat kan altijd nog. Stel je voor dat je door zo'n actie enig beweging in het logge apparaat UPC kunt krijgen, dan is dat toch de moeite waard ?

Nou, doe je nou nog mee of niet ? :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat denk je hiermee te bereiken?

Als je klant blijft bij UPC ondanks het klagen, dan hoeven ze blijkbaar niets te veranderen om je als klant te houden, dus gaan ze niets veranderen :o

Heel simpel: vind je het de moeite en het geld waard, blijf, vind je het niet de moeite waard, ga naar een concurrent die volgens jou een beter aanbod heeft.

Daar hoef je geen vage formulieren/petities in te vullen en het werkt een stuk beter. Wie weet is over een jaar UPC Extreme wel concurrerend en kun je terug die kant op overstappen. Zo werkt de wondere wereld die kapitalisme heet. Jij (en ik, en iedere gebruiker) heeft de macht in handen en je stemt met je portemonnaie. Zo simpel is het :z

Oslik blyat! Oslik!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

Ik hoop niet dat het percentage Extreme gebruikers net zo "groot" is als bij KPN ADSL.

Van de KPN ADSL gebruikers heeft maar ongeveer 3% het snelste abonnement van 8-12 Megabit.
Het heeft dan ook geen prioriteit voor KPN om hiervan de prijs te verlagen.

Grote kans dat dit ook voor UPC zo is, en dat ze liever de prijs enkele euro's verlagen van de abonnementen die men wel bij grote getalen afneemt.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:38:
Wat denk je hiermee te bereiken?

Als je klant blijft bij UPC ondanks het klagen, dan hoeven ze blijkbaar niets te veranderen om je als klant te houden, dus gaan ze niets veranderen :o
Ik heb natuurlijk niet tegen UPC gezegd dat ik klant blijf. Als ze geen klachten binnenkrijgen, hebben ze ook geen goede performance indicator wat aangeeft dat er nog e.e.a. verbeterd kan worden aan hun dienstverlening.
Heel simpel: vind je het de moeite en het geld waard, blijf, vind je het niet de moeite waard, ga naar een concurrent die volgens jou een beter aanbod heeft.
Als ik dát wilde bereiken had ik dát toch wel gedaan, denk je niet?
Daar hoef je geen vage formulieren/petities in te vullen en het werkt een stuk beter. Wie weet is over een jaar UPC Extreme wel concurrerend en kun je terug die kant op overstappen. Zo werkt de wondere wereld die kapitalisme heet. Jij (en ik, en iedere gebruiker) heeft de macht in handen en je stemt met je portemonnaie. Zo simpel is het :z
Bedankt voor de economie les. Wellicht heb ik nog de (ijdele?) hoop dat als er een aantal van dezelfde klachten/suggesties binnenkomen dat UPC er wellicht werkelijk wat mee gaat doen. Zouden ze hun klachten niet serieus nemen en alleen naar de opzeggingen kijken? Natuurlijk niet...

Als je daar vanuit gaat hoef je dus nooit ergens een klacht in te dienen en komt jouw ISP er nooit achter wat er leeft onder haar abonnees.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Maar wat wil je hiermee bereiken dan?
De snelheid wordt niet gehaald door het cappen? Dat zal voorlopig wel zo blijven, ze gaan niet het netwerk opofferen omdat sommige "leechers" er last van hebben. Dus die cap zal daarom wel blijven.
Ook zullen ze niet gaan investeren om iedereen 24/7 een 20 mbit verbinding te leveren. Dat lukt nu aardig, vooral als ze op drukke tijdstippen de zwaarste belasting kunnen verminderen. Ook daar zijn geen grote investeringen meer nodig.
De prijs zal ook niet dalen omdat er klachten over binnen komen. Ze bieden in principe nog steeds dezelfde dienst, voor dezelfde prijs, onder dezelfde voorwaarden.
Hoewel het leuk klinkt, denk ik dat je plannetje zal mislukken.
Alleen al omdat tweakers een veel te klein bereik heeft om ook maar iets te organiseren waar een chello wakker van zal worden. Die twintig klachtenbriefjes die je hiermee door de brievenbus van chello gaat drukken zal niet veel helpen. Ik denk dat je daarvoor beter de consumentenredders van kassa of radar kunt gaan raadplegen.

Wat nog veel beter is: ga weg bij chello en stap over naar die concurrentie. Dat lijkt mij een veel beter plan, want het zal je veel pijn en moeite kosten om chello zover te krijgen om op jouw verzoek de prijs te laten zakken en die cap eraf te halen.

PSN: djmurcielago

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Murcielago schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:59:
Maar wat wil je hiermee bereiken dan?
De snelheid wordt niet gehaald door het cappen? Dat zal voorlopig wel zo blijven, ze gaan niet het netwerk opofferen omdat sommige "leechers" er last van hebben. Dus die cap zal daarom wel blijven.
Ook zullen ze niet gaan investeren om iedereen 24/7 een 20 mbit verbinding te leveren. Dat lukt nu aardig, vooral als ze op drukke tijdstippen de zwaarste belasting kunnen verminderen. Ook daar zijn geen grote investeringen meer nodig.
De prijs zal ook niet dalen omdat er klachten over binnen komen. Ze bieden in principe nog steeds dezelfde dienst, voor dezelfde prijs, onder dezelfde voorwaarden.
Hoewel het leuk klinkt, denk ik dat je plannetje zal mislukken.
We betalen genoeg aan UPC om enkele investeringen te blijven doen, zodat hun reclame slogans die bij het betreffende abonnement horen, weer hout snijden. Misschien heb je wel gelijk, maar stel dat er van de extreme abonnees 10% klachten binnenkomen. Dat zou ze toch aan het nadenken moeten zetten. Wellicht gaat er dan iets eerder wat veranderen als dat ze helemaal geen klachten krijgen. Al ben ik met je eens dat het hoogstwaarschijnlijk een druppel op een gloeiende plaat is, je moet ergens beginnen toch? Van te voren al opgeven is wel erg makkelijk.
Alleen al omdat tweakers een veel te klein bereik heeft om ook maar iets te organiseren waar een chello wakker van zal worden. Die twintig klachtenbriefjes die je hiermee door de brievenbus van chello gaat drukken zal niet veel helpen. Ik denk dat je daarvoor beter de consumentenredders van kassa of radar kunt gaan raadplegen.
Die kans is inderdaad aanwezig. (te klein bereik). Maarja, zoals ik hierboven al zei, je moet ergens beginnen. Ik denk dat de klachten nog te 'klein' zijn voor een consumentenprogramma. Bovendien is het cappen iets dermate technisch dat het altijd weer op een soort tech-war uitdraait, waarbij het hun woord is tegen de consument. Ik probeer het gewoon op een constructieve manier, dmv gebruik maken van hun klachtenprocedure op te lossen en UPC aan het denken te zetten. Al zijn er maar 20 tweakers die er ook zo over denken, dan zijn het nog altijd 20 klachten méér als dat ik dit niet had gedaan, toch?
Wat nog veel beter is: ga weg bij chello en stap over naar die concurrentie. Dat lijkt mij een veel beter plan, want het zal je veel pijn en moeite kosten om chello zover te krijgen om op jouw verzoek de prijs te laten zakken en die cap eraf te halen.
Nou ja, ik verwacht ook niet dat die cap er morgen af is, al is het wel mijn uiteindelijke doel. Als blijkt dat ik de enige ben die er zo over denkt, ook prima dan kan dit topic alsnog dicht. Maar ik verwacht(te) wel wat medestanders hier te vinden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hachy schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:56:
[...]

Bedankt voor de economie les. Wellicht heb ik nog de (ijdele?) hoop dat als er een aantal van dezelfde klachten/suggesties binnenkomen dat UPC er wellicht werkelijk wat mee gaat doen. Zouden ze hun klachten niet serieus nemen en alleen naar de opzeggingen kijken? Natuurlijk niet...
Waarom niet? Zo werkt dat namelijk wel :o

Als klanten bereid zijn om hetzelfde bedrag te blijven betalen zonder dat je als bedrijf meer gaat investeren, waarom zou je dan in vredesnaam als bedrijf dief van eigen portemonnaie zijn en wel gaan investeren?
Als je daar vanuit gaat hoef je dus nooit ergens een klacht in te dienen en komt jouw ISP er nooit achter wat er leeft onder haar abonnees.
Een beetje bedrijf let niet zozeer op de klachten, maar op de gewone vragen die binnenkomen via servicedesk enzo. En is dus op de hoogte van wat er gebeurt.

Klachtenafhandeling is een kwestie van een aantal negeren en hier en daar wat bloemetjes bij schrijnende gevallen. Beleid wordt niet gemaakt op basis van een paar blaatapen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Dit ging, in combinatie met een gerenommeerde usenet provider altijd vlekkeloos. Sinds medio juni haal ik 's avonds en in het weekend helaas bedroevende snelheden. Overdag en doordeweeks is het prima in orde.
Psst. SSL? :)

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Ik wil niet lullig doen maar als je de Algemene Voorwaarden leest van UPC/Chello dan zie je daarin staan dat ze mogen "knijpen" als het andere verkeer er last van heeft... Je kan dus wel zo een contactformulier invullen maar het maakt toch niks uit...
Er is al reeds eens contact geweest met Stichting COAX welke dezelfde vraag gesteld heeft aan UPC/Chello maar hetzelfde antwoord kreeg...
Er kan dus niks aan gedaan worden. Het is de policy van UPC/Chello..

Heb zelf ook UPC/Chello (Classic) en heb er ook last van... het lijkt net een bergetappe zoals in de Tour de France die lijnen ;)

• Murcielago
Dus rest alleen maar weggaan bij UPC en je de moeite besparen om Chello wakker te schudden. Als zelfs organisaties als COAX al niks bereiken, dan houdt het helaas op.
Of je zult ze voor de rechter moeten dagen.
Een aantal klachten is helaas te zwak om iets te bereiken.

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Het idee om UPC/Chello er bewust van te maken is al een tijdje aan de gang op verschillende fora maar nog geen enkele resultaat.. Een bekend forum is Chelloo.com maar tot op heden wordt er niks veranderd bij UPC/Chello...
Wie weet als iedereen weggaat bij UPC/Chello dat er resultaat komt...

-TCM

• Murcielago
The CarNagE Man schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:03:Wie weet als iedereen weggaat bij UPC/Chello dat er resultaat komt...
Je bedoelt toch niet dat als alle superleechers weggaan dat het netwerk dan neit meer te zwaar belast wordt waardoor het cappen niet meer nodig is?
Dat zou natuurlijk ook een idee zijn.
Voor de rest, nog even geduld, Chello is weer bezig met verbeteringen.

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Murcielago schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:05:
[...]

Je bedoelt toch niet dat als alle superleechers weggaan dat het netwerk dan neit meer te zwaar belast wordt waardoor het cappen niet meer nodig is?
Dat zou natuurlijk ook een idee zijn.
Voor de rest, nog even geduld, Chello is weer bezig met verbeteringen.
Wellicht... maar ik denk in het achterhoofd houden van de verschillende IPTV diensten die uit de grond springen denk ik dat UPC/Chello hun netwerk op den duur wel moet verbeteren...
Waarschijnlijk gaat dat EuroDocsis 3.0 werken om het netwerk minder te belasten waardoor "knijpen" niet meer nodig is...
Nu wordt het alleen gedaan omdat het meeste verkeer van Usenet komt.. maar straks als de IPTV diensten erzijn dat die makkelijk het kunnen reden om Usenet te overtreffen..

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik denk dat ze recente wijzigingen in de abbo-structuur overigens nog wel eens even verder onder de loupe mogen nemen. Als je Chello Power aanvraagt ben je 39,95 p/m kwijt. Vraag je Chello Power en telefonie aan, dan betaal je 29,95 p/m 8)7

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:43:
[...]

Waarom niet? Zo werkt dat namelijk wel :o

Als klanten bereid zijn om hetzelfde bedrag te blijven betalen zonder dat je als bedrijf meer gaat investeren, waarom zou je dan in vredesnaam als bedrijf dief van eigen portemonnaie zijn en wel gaan investeren?

[...]
Eh nou...om een hoger dienstenniveau aan te kunnen bieden, wat uiteindelijk weer meer klanten oplevert?

Maar kennelijk ben ik nogal naïef gezien de reacties hier. Waarschijnlijk geef ik het tegenwoordige UPC, wat toch een stuk verbeterd is de laatste jaren, teveel krediet als het gaat om klachtenafhandeling.
Een beetje bedrijf let niet zozeer op de klachten, maar op de gewone vragen die binnenkomen via servicedesk enzo. En is dus op de hoogte van wat er gebeurt.

Klachtenafhandeling is een kwestie van een aantal negeren en hier en daar wat bloemetjes bij schrijnende gevallen. Beleid wordt niet gemaakt op basis van een paar blaatapen.
Hoewel ik vrees dat je in dit geval gelijk hebt vind ik je theorie wel erg suggestief. Alsof een ISP dus helemaal niets met zijn klachten doet. Of werk je bij UPC als manager van de klachtenafdeling? >:)

En ik vraag trouwens ook niet om er direct beleid van te maken, al is dat wel het mooiste, maar ik probeer een beetje een tendens te scheppen / toon te zetten. Maargoed, gezien de reacties hier denken de meeste mensen toch dat het weinig zal helpen, behalve je abo opzeggen. Jammer dan, nice try, de eerste post kan naar /dev/null.

Maargoed de discussie is toch een beetje op gang gekomen, dat is al winst dan.

@ Michiel, thanx, maar Eweka doet toch geen SSL ?
@ Sopsop, dat is inderdaad wel vaag, dan mogen ze die normale power ook wel 10 / 15 euro omlaag doen....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met UPC specifieks te maken, maar puur met hoe een bedrijf werkt. Bedrijven zijn er om geld te maken voor hun aandeelhouders. Ze zijn geen openbare instelling die rekening dienen te houden met de wensen en grillen van bewoners/leden/wat dan ook.

Dat wil niet zeggen dat ze totaal negeren wat hun klanten willen, dat is namelijk commerciele zelfmoord. Maar een commercieel bedrijf heeft er 0,0 belang bij om noemenswaardig meer te doen dan het minimale wat klanten behoudt- tenzij de klanten ook meer gaan betalen voor die extra prestaties is het geld over de balk. Het moet alleen ervoor zorgen dat het nooit voor z'n klanten daadwerkelijk interessant genoeg is om over te stappen naar een concurrent.

Zolang jij (en vele anderen met jou) dat laatste niet als optie ziet, zijn de alternatieven voor UPC het volgende:
- niets veranderen, jullie klagen maar blijven trouw klant (kost niets)
- veranderingen doen, jullie klagen niet meer, maar betalen evenveel (kost veel)

Netto zijn de inkomsten voor UPC hetzelfde, maar de uitgaven anders. Plaats je eens in de schoenen van iemand die die keuze moet maken :o

Het wordt een ander plaatje als je opzegt, dan blijven de kosten voor het tweede gedeelte hetzelfde, maar komen er zware kosten bij het eerste bij (verloren klanten = nog veel meer verloren geld).

Enneh, nee, ik ben geen manager klachtenafdeling bij UPC (gelukkig niet...), maar heb wel in het verleden bij een zo mogelijk nog minder populair bedrijf Engelstalige correspondentie afgehandeld. En reken maar dat mensen die alleen klagen maar er verder geen consequenties aan verbonden genegeerd worden :z
Let trouwens wel op het subtiele verschil tussen klagen en melden - als je niet gelijk begon te zeiken maar gewoon ergens op wees werd wel alles op alles gezet om te kijken of er wat voor je geregeld kon worden

Oslik blyat! Oslik!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik ben vorig jaar van chello naar ADSL gegaan oa om de prijs/snelheid...

Klagen heeft geen zin !!!
Wil je iets doen: zorg ervoor dat iedereen die je kent overstapt naar ADSL, pas dan gaat UPC een beetje zweten.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 16:59

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De overstap optie naar adsl is er voor mij eigenlijk niet. Max snelheid die ik hier kan krijgen is 4 tot 6Mbit. En echt goedkoop is het dan nog niet (kan alleen over kpn netwerk).
Opzich heb ik nog steeds vrij weinig te klagen over upc, verbinding is behoorlijk stabiel de laatste tijd. Http en ftp verkeer is altijd snel (2350kb/s) alleen usenet cappen ze van 18:00 tot 23:30 ofzo.

Wat ik trouwens vreemd vind. UPC heeft een jaartje geleden ofzo een keer een test gedaan met 24Mbit, wat perfect werkt. Waarom voeren ze dat niet eens door (24/4 ofzo). Zo zijn ze de snelste provider van de rest aangezien er geen adsl provider is die werkelijk aan de 24Mbit komt.
(@ 24mbit haalde je toen zo'n 2900-2950kb/s).

[ Voor 30% gewijzigd door Tortelli op 11-09-2007 20:33 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Leuk te lezen dat er zoveel mensen zijn, die niet snappen dat de enige reden dat een BEDRIJF
iets doet of niet doet, te maken heeft met EURO's. Afknijpen, testen, waarom dit niet en waarom
dat wel....alles is verbonden met winst maken.

Verwijderd

Chello wordt tegenwoordig omzeilt door SSL in te schakelen via Usenet. Maar een paar providers die ook SSL ondersteunen met usenet.

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ja, dat is wel gek. Die 24mbit hebben ze inmiddels teruggedraaid ja. Waarom was het dan een test vraag je je af...

Maar oke Dion_b, je hebt me bijna overtuigd, op twee puntjes na, en dat is

1) Dat ik denk dat er nog steeds wél bedrijven zijn, ook ISP's, die net iets meer in hun bedrijfsdoelstelling hebben staan dan 'aandeelhouders tevreden houden', en derhalve goed luisteren naar hun betalende klanten.
dion_b schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:56:
<knip> Het moet alleen ervoor zorgen dat het nooit voor z'n klanten daadwerkelijk interessant genoeg is om over te stappen naar een concurrent.
<knip>
2) Zij weten niet dat ik overstappen voorlopig niet als optie zie. Voor UPC zou het moeten overkomen als "Tjonge, als zoveel mensen ineens deze klacht hebben kan dat weleens betekenen dat deze mensen hun account opzeggen als we er niets aan gaan doen."

En dan is de kans natuurlijk veel groter dat er wat gaat gebeuren. Zodra ze het als mogelijk risico gaan ervaren.
Let trouwens wel op het subtiele verschil tussen klagen en melden - als je niet gelijk begon te zeiken maar gewoon ergens op wees werd wel alles op alles gezet om te kijken of er wat voor je geregeld kon worden
Overigens spreek je jezelf hier een beetje tegen, immers als ik er gewoon op 'wees' ipv zeiken en ze hadden alles op alles gezet, dan had dit net zo goed tijd en geld gekost voor een (nog) niet vertrekkende klant. Sterker nog, dan zou ik, als ik in de schoenen van de klachtenmanager zou staan, er gewoon helemaal geen aandacht aan schenken omdat UPC nu eenmaal niet aan liefdadigheid doet. Een 'echte' klacht heeft imo toch wat meer gewicht.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een 'echte' klacht wekt geen enkele sympathie op, een vriendelijke melding wel - maar ook dan is er geen enkele garantie dat degene wiens sympathie opgewekt is er wat aan kan doen. Bovendien willen 'echte' klagers nooit opstappen (anders hadden ze daar wel de moeite ingestoken ipv in het klagen), vandaar dat je ze - zolang ze geen advocaat in de arm hebben - vrolijk kunt negeren (en gezien de AV van UPC lijkt me sterk dat je hiervoor een advocaat kunt strikken)

Nu kan het best zijn dat de ervaringen die ik bij een ander bedrijf heb afwijkend zijn en dat andere grote bedrijven als UPC dat anders aanpakken, maar ik betwijfel het ten zeerste - kijk maar eens op www.chelloo.com hoeveel petities e.d. daar niet geweest zijn. Beste voorbeeld waren die geweldige datalimieten van een paar jaar terug. 40GB voor Classic. Iedereen klagen, zeuren en petities tekenen tot en met, zonder enig effect.
Toen heeft iirc XS4All aangekondigd de FUP clausule uit hun AV te schrappen en binnen een dag had UPC de datalimieten opgeheven. Dat is waar bedrijven naar luisteren - wat de concurrent doet :z

Oslik blyat! Oslik!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Oke, you got me there.
By the way slaap jij wel eens ? Of zit je 24/7 te modden ??

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alice is wat dat betreft ook niet alles. Het is meer een provider waar je vooral niks mag en geen vrijheden hebt. (dacht dat die tijd al achter ons lag) Zo is er gezeik met een afgesloten modem en willen ze kost wat kost KPN voor je opzeggen. Wie weet wat ze nog meer voor verrassingen in petto hebben.

Alhoewel de prijs van 59euro best met een tientje omlaag mag denk ik nu toch weer aan Chello Extreme ipv andere goedkope dsl providers. Toen ik het nog had tot dec vorig jaar kon ik iig met volle snelheid up en downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 12-09-2007 09:25 ]

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Tja het leven van een 'extreme' tweakende internetter wordt er niet makkelijker op :) Eigenlijk moet je gewoon een alice lijntje van 20mbit nemen voor het leechwerk en nog een xs4all sdsl lijntje erbij voor het tweaken en klooien met servertjes enzo. Maarja dat redt je dan weer niet voor 59 euro :)

Pagina: 1