Toon posts:

Verborgen partitie te voorschijn toveren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een week een laptop met daarop Windows Visto Home Premium. Hij is kant en klaar geinstalleerd maar de laptop is zonder cd's geleverd.

Nu is Vista wel een mooi OS, maar voor mijn laptop is het te zwaar waardoor alles redelijk traag werkt. Nu wil ik mijn windows XP erop installeren maar vindt het zonde om Vista weg te gooien.

De HD is 80 GB groot waarvan maar 62 GB gebruikt is. Ik heb een vermoeden dat de Vista installatie CD op de overige 18 GB is geinstallleerd.

Maar ik kan die laatste partitie niet zien en ook niet vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor hoe ik die partitie zichtbaar kan maken want mij is het tot nu toe nog niet gelukt.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Probeer Partition Magic eens ;-)

Homey — Critics are those without skills to create.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Ik weet niet of dit ook in Vista nog werkt maar in Windows XP heb je schijfbeheer, dat zit in Configuratiescherm - Systeembeheer - Computerbeheer, daar kan je ook de partities beheren.

Hail to the king baby!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je wilt de Vista installatie backuppen neem ik aan, maar hoe wil je die dan daarna weer installeren? Tis namelijk niet een ISO bestandje wat op die partitie staat kan ik je nu al vertellen. Ik zou eerder proberen of je met een gedownloade Vista DVD en jouw serienummer, Vista HP kunt installeren. Dit kun je checken door te booten van de cd en vervolgens langs het "klop serienummer in" schermpje te komen. Als dat lukt kun je die partitie plus inhoud gewoon weggooien. Verlies je wel een hoop HP software, mocht dat boeien.
urk_forever schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:20:
Ik weet niet of dit ook in Vista nog werkt maar in Windows XP heb je schijfbeheer, dat zit in Configuratiescherm - Systeembeheer - Computerbeheer, daar kan je ook de partities beheren.
Tuurlijk heeft Vista nog Disk management, maar deze partitie zul je daar niet zien of ze zijn niet te wijzigen.

[ Voor 33% gewijzigd door Dukey op 11-09-2007 11:30 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 20:52
Als het je niet om het geld te doen is kan je natuurlijk ook een nieuwe harde schijf kopen die je er voor in de plaats doet. Dan weet je zeker dat je geen installaties molt.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:09
Met mijn vrouw's Acer was er de mogelijkheid om een backup "Vista + Acer" software DVD(s) te branden, door het aanklikken van een E-Acer programma dat een aantal van de systeem instellingen regelde. Ik weet alleen niet of deze niet verwacht dat de partitie daar nog is...

[ Voor 16% gewijzigd door Jouke74 op 12-09-2007 10:46 ]

"That was left handed..." - JJH

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:35
Ga naar start, alle programma's, en daar staat in je lijstje ergens iets van recovery dvd's branden. Een beetje service-verlenend winkeltje had dat voor jou gedaan (ik deed het toch altijd bij mijn vakantiejob).

Die rec dvd's zijn de installatiedvd's voor vista voor jou dus.

EDIT: Als je zoveel schrik hebt, dan trek je gewoon even een ghost of een acronis van je herstelpartitie nadat je met partition magic je partitie terug zichtbaar hebt gemaakt. Er bestaat zo een cd'tje dacht ik, het begon met een H O-) en er kwam boot in voor. Niet dat ik het gebruik !

[ Voor 35% gewijzigd door HyperBart op 12-09-2007 18:01 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
@Dukey: Voor zover ik weet zie je in Disk Management alle partities, ook de partities die windows niet herkent.

Hail to the king baby!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

urk_forever schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:00:
@Dukey: Voor zover ik weet zie je in Disk Management alle partities, ook de partities die windows niet herkent.
Je spreekt jezelf tegen :+ (maar ik snap wat je bedoeld ;) ). Ik zeg ook OF.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1