[Linux newbie] Asus v7100 onder Suse 7.0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 23:06
hoe krijg ik mn Asus 7100 aan de praat onder Linux. Ik heb nvidea drivers gedownload (weet niet of het de goeie zijn :?) Hoe installeer ik die drivers en wie weet hoe ik die kaart aan de praat krijg. Ik kan nu alleen een res kiezen van 640 bij 480 (bij de setup). Linux draait nu wel, maar dus alleen op zon kl*&^te resolutie :( Wie kan mij helpen?

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al heel wat topics over de nvidia drivers, dus kijk vooral even rond.

Zorg verder dat je de 0.96 tarballs hebt; daar zitten goeie docs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem gehad..suse-7 onder asus 7100 en redhat 70.....daarbij werkt zijn grote broer asus 7700 perfeckt ...op aanrade van een collega draai ik nu mandrake 7.2...( effe kopie van gemaakt ( retail versie)...
mijn asus 7100 wordt volledig ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
Je hoeft helemaal geen andere distributie te kiezen. Ik heb het al een heleboel keer uitgelegd, maar hier komt ie voor de zoveelste keer.

Je moet zorgen dat xfree86 4.01 geinstalleerd is, het zit dacht ik wel standaard bij suse7.0. Daar hoef je dan waarschijnlijk niets aan te veranderen. Je moet de drivers van de site van nvidia gebruiken. Daar wordt ook meteen uitgelegd hoe je ze moet installeren. Na de installatie van deze drivers zal het perfect werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 23:06
Op zondag 11 februari 2001 21:46 schreef thunderbird2k het volgende:
Je hoeft helemaal geen andere distributie te kiezen. Ik heb het al een heleboel keer uitgelegd, maar hier komt ie voor de zoveelste keer.

Je moet zorgen dat xfree86 4.01 geinstalleerd is, het zit dacht ik wel standaard bij suse7.0. Daar hoef je dan waarschijnlijk niets aan te veranderen. Je moet de drivers van de site van nvidia gebruiken. Daar wordt ook meteen uitgelegd hoe je ze moet installeren. Na de installatie van deze drivers zal het perfect werken.
Nah, dan gaat ik dat maar is proberen :). Trouwens stom |:( dat ik niet ff de search gebruikt heb. Zie nu pas dat die er is. Maar toch heeel erg bedankt voor de uitleg 8-).

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)