Geachte mede tweakers, ik zit hier met een probleem waar ik niet uit kom.
Ik was vanmiddag bezig met raid te expirimenteren,
heb dus besloten om de hele pc opnieuw in te richten en dus logischerwijs ook formatteren.
Nu ik WindowsXP 64BIT SP2 geinstalleerd heb , ben ik (zoals altijd) eerst windows gaan updaten.
Hier stond dus mooi de "Microsoft High Definition Audio Bus" bij.
Hierna een reboot gedaan, en zoals altijd de drivers voor realtek geinstalleerd.
Echter na de 2e reboot deed het geluid het nog niet.
Wat blijkt de "Microsoft High Definition Audio Bus" is niet geinstalleerd
(hij staat er wel maar met geel uitroepteken)
Ik dus weer naar microsoft update.. maar hier staat de update niet meer bij
(logischerwijs omdat ik hem al geinstalleerd heb)
Ik heb hierna via apparaatbeheer de audio bus gedeinstalleerd en gereboot (in de hoop dat het dan wel allemaal netjes herkend zou worden).
Dit is dus niet het geval, en ik krijg me geluid nu dus NIET meer aan de gang, ook al is het een verse windows, ik ben niet echt van plan om nu nog eens opnieuw te beginnen
(Let wel ik heb deze machine in de afgelopen week al 5 x herinstalleerd doordat ik steeds nieuwe onderdelen e.d. erbij deed, toen ging het steeds goed, ik heb dus ergens iets fout gedaan.
waarschijnlijk komt dit doordat ik 10 installaties van verschillende drivers ed tegenlijk gedaan heb.)
Hoe krijg ik nu me geluid WEL aan de gang ?
edit :
sterker nog, via windows update history te bekijken kan ik dus 100% zien dat ik hem dus WEL heb geinstalleerd
Ik was vanmiddag bezig met raid te expirimenteren,
heb dus besloten om de hele pc opnieuw in te richten en dus logischerwijs ook formatteren.
Nu ik WindowsXP 64BIT SP2 geinstalleerd heb , ben ik (zoals altijd) eerst windows gaan updaten.
Hier stond dus mooi de "Microsoft High Definition Audio Bus" bij.
Hierna een reboot gedaan, en zoals altijd de drivers voor realtek geinstalleerd.
Echter na de 2e reboot deed het geluid het nog niet.
Wat blijkt de "Microsoft High Definition Audio Bus" is niet geinstalleerd
Ik dus weer naar microsoft update.. maar hier staat de update niet meer bij
Ik heb hierna via apparaatbeheer de audio bus gedeinstalleerd en gereboot (in de hoop dat het dan wel allemaal netjes herkend zou worden).
Dit is dus niet het geval, en ik krijg me geluid nu dus NIET meer aan de gang, ook al is het een verse windows, ik ben niet echt van plan om nu nog eens opnieuw te beginnen
(Let wel ik heb deze machine in de afgelopen week al 5 x herinstalleerd doordat ik steeds nieuwe onderdelen e.d. erbij deed, toen ging het steeds goed, ik heb dus ergens iets fout gedaan.
waarschijnlijk komt dit doordat ik 10 installaties van verschillende drivers ed tegenlijk gedaan heb.)
Hoe krijg ik nu me geluid WEL aan de gang ?
edit :
sterker nog, via windows update history te bekijken kan ik dus 100% zien dat ik hem dus WEL heb geinstalleerd
code:
1
2
3
4
5
| Windows XP 64-Bit Edition Version 2003 Microsoft Corporation - Other Hardware - Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio Monday, September 10, 2007 Windows Update |
[ Voor 11% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-09-2007 18:40 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner