Problemen met Newszilla van XS4ALL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 10:15
Afgelopen weekend heeft een vriend van mij me het werken met nieuwsgroepen uitgelegd. Nu zit ik bij xs4all welke news.xs4all.nl en newszilla.xs4all.nl aanbied. Nu kan ik alleen na het installeren van Grabit niets binnenhalen, van beide niet. Rechtsonder bij 'Decode Treath' geeft hij dan: 'Unable to connect to newszilla: 119' aan. Ook bij het kiezen van news.xs4all.nl gebeurt dit.

Nu zit de draadloze router direct aan de modem gehangen, en heb ik geen hardwarematige firewall draaien. Al het andere downloadverkeer gaat dan ook gewoon vlekkeloos. Ook staat poort 119 gewoon open.

Is het dan nodig om in Grabit bij serverproperties gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen? Dacht dat dit bij xs4all niet nodig was?

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 19:53
Kun je newszilla.xs4all.nl wel pingen? Probeer eens te telnetten naar die poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Isaja schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:12:

Is het dan nodig om in Grabit bij serverproperties gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen? Dacht dat dit bij xs4all niet nodig was?
Naam en password zijn beiden nodig...

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
robbert schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:15:
Kun je newszilla.xs4all.nl wel pingen? Probeer eens te telnetten naar die poort?
Pingen gaat prima, maakt dus verbinding.
Diabolical schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:15:
[...]

Hmm... Probleem is alleen dat ik met meerdere mensen samenwoon en niemand het meer exact weet... Heb dus een geschreven naam en password, maar het zou goed kunnen dat dit fout zit... :X Ik ga morgen even bellen, hopen dat ik dan verder kom. Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35

Nakebod

Nope.

Diabolical schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:15:
[...]

En dat is dus niet waar.
xs4all is open voor iedere xs4all verbinding, zonder in te loggen. (Ook wel erbuiten als je via een IPv6 tunnel gaat)

Maar news.xs4all.nl moet je sowiezo nooit gebruiken voor wat jij wilt, news is alleen text.

Unable to connect to newszilla: 119 << Hoort hier geen newszilla.xs4all.nl te staan? Ofwel, staat je server instelling wel goed?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Isaja schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:19:
[...]

[...]

Hmm... Probleem is alleen dat ik met meerdere mensen samenwoon en niemand het meer exact weet... Heb dus een geschreven naam en password, maar het zou goed kunnen dat dit fout zit... :X Ik ga morgen even bellen, hopen dat ik dan verder kom. Alvast bedankt! ;)
Helpdesk xs4all zit er tot 8 uur.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Nakebod schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:20:
[...]

En dat is dus niet waar.
xs4all is open voor iedere xs4all verbinding, zonder in te loggen. (Ook wel erbuiten als je via een IPv6 tunnel gaat)
Zonder deze kan ook ik niets downloaden. En ik zit al een behoorlijke tijd bij xs4all...

oeps.. sorry.. note to self: volgende keer edit gebruiken idioot

[ Voor 10% gewijzigd door Diabolical op 10-09-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Isaja schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:19:
[...]

Was'dat nou voor redenatie? 8)7 Pingen werkt op een compleet ander niveau dan het daadwerkelijk met een TCP-gebruikende daemon verbinding maken.

Dus zoals hij al vroeg: probeer eens te telnetten? Dus: `telnet newszilla.xs4all.nl 119` in een prompt.

En een "Unable to connect" heeft verder ook niets met wachtwoorden of gebruikersnamen te maken. Dan hoort GrabIt toch echt wel een authentication-error oid te geven.

Ik gok: firewall die roet in 't eten gooit :)

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 10-09-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Unable to connect is idd wat anders ja. En heb net getest zonder login en ww..en het werkt dus ook zonder.. :$ waarom het er dus instond bij mij.... :? Was dus te snel met antwoorden...

Unable to connect krijg ik alleen als ik trouwens zoek via grabit. Als ik dan avast eruit gooi werkt dat wel (dus zoek ik niet meer met de search van grabit... fw vind ik iets belangrijker)

[ Voor 5% gewijzigd door Diabolical op 10-09-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Zojuist na gebeld te hebben met xs4all bleek er toch een subtiel probleempje te zijn met de router. Aangepast en het werkt perfect! Muchos gracias!
Pagina: 1