Ik krijg de laatste tijd alleen nog maar jullie nieuwsbrief in plain text (alsof het gewoon getypt is) en niet meer in HTML.
Hoe kan dit?
Hoe kan dit?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Office OutlookSnake schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:47:
Welke client gebruik je?
Ik krijg 'm mooi in HTML
Kijk eens naar de source, waarschijnlijk ligt het probleem bij je client.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 17:59 ]
Ik heb op mijn Desktop PC het zelfde gelazer tot 5 sept. HTML na 5 sept Plain Text.ACM schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:10:
De nieuwsbrief is gewoon valide html, voor zover ik kan nagaan, wellicht heb je een of ander filter dat dingen wegsloopt waarvan het denkt dat het onveilig is ofzo?.
Intentionally left blank
Ik heb gewoon Outlook 2003crisp schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:51:
kingpin1966: om welke versie outlook gaat het hier? Microsoft heeft in al zijn wijsheid besloten om in Office 2007 voor Outlook niet meer gebruik te maken van de IE renderengine maar van de uiterst beperkte HTML renderer van MS Word. Ik kan me best voorstellen dat onze nieuwsbrief er dan wat 'kaal' uit zal zien
Intentionally left blank
Nou, dat was bij het mailtje dat ik van 2 augustus bekeek ook al het geval...crisp schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:41:
Hoe zit het met je default weergave voorkeur? Staat die op plaintext of HTML? We versturen namelijk sinds kort multi-part zag ik net
schiet me dan maar lek...ACM schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:13:
[...]
Nou, dat was bij het mailtje dat ik van 2 augustus bekeek ook al het geval...
Intentionally left blank
[ Voor 11% gewijzigd door HappyChainsaw op 13-09-2007 15:39 ]
Zo makkelijk is het niet... Er kan van alles gebeurd zijn. Maar mogelijk is het (ook) een bug in Outlook, want de mail voldoet vziw gewoon nog altijd aan de specificaties, juist omdat het van de ene op de andere dag ineens bij veel mail-letters voorkomt lijkt me een indicatie van een bug daar... Althans, in de andere clients (outlook express, thunderbird) die wij gebruikt hebben zie je gewoon de html.Typisch is dat het veel bij mail-letters voorkomt. Zonder dat er iets bij de ontvangers gewijzigd is. Dus: van de ene op de andere dag. De oorzaak zal dan eerder gezocht moeten worden bij de verzender. In dit geval bij Tweakers.net.
Dus: Tweakers-teasers: Los het voor de Tweakers.net Nieuwsbrief nou eens gewoon op. In plaats van ons steevast naar deze topic te verwijzen.
[ Voor 26% gewijzigd door ACM op 13-09-2007 17:43 ]
Ik forward even een nieuwsbrief zoals ik hem binnenkrijg sinds 5 sept.ACM schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:28:
Kan een van jullie een werkende en een niet werkende mail zo compleet mogelijk naar mij forwarden? (liefst inclusief headers of domweg de plain mail text, de mails als attachment meesturen zou ook moeten werken), mijn mailadres is uiteraard acm at tweakers punt net.
Nee, het lijkt er nog steeds op dat de fout bij Outlook ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:47:
Al een mogelijke oorzaak gevonden?
het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 19:48 ]
Dat zou goed kunnen want ik ben tevens Viesta gebruikerVerwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:44:
Ik begin een idee te krijgen dat een Vista update de boel vern*ukt heeft.

Ik vrees dat dat weinig zin heeft want ik heb dat ook al geprobeerd, zonder resultaat.skaars schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:01:
Dit zijn mijn laatst geinstalleerde updates:
[afbeelding]
Ik heb iig geprobeerd mezelf opnieuw aan te melden en HTML gekozen... misschien dat het werkt.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Het probleem is niet zo makkelijk. De "oude set-up" stuurde namelijk de mail door naar de nieuwe, al maanden. Het enige wat nu verschilt is dat de "oude" server niet de mail fabriceert en verwerkt, maar dat de nieuwe dat zelf doet (met in wezen dezelfde code). De meuk-notificatie is niet verhuisd omdat die geen merkbare impact op de oude server heeft.HappyChainsaw schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:57:
Van de week getest met ACM. Tegelijkertijd dezelfde nieuwsbrief van de oude en van de nieuwe server ontvangen. De nieuwsbrief die vanaf de oude server verstuurd werd, kwam net als voorheen wel goed aan in Outlook 2003. Alleen die van de nieuwe setup niet. Of de nieuwe setup een bug triggert in Outlook die eerder niet optrad, dat zou heel goed kunnen. Het lijkt er in ieder geval sterk op. Maar om het nu helemaal op OL2003 te schuiven... Ik krijg behoorlijk wat HTML-mail binnen uit verschillende bronnen en die berichten worden allemaal goed weergegeven. De meuktracker notificatie ziet er bijvoorbeeld ook nog steeds prima uit. Alleen de vanaf de nieuwe server verstuurde T-net nieuwsbrief niet. Erg jammer want ik las hem intensief.
Je krijgt eigenlijk geen plain text mail... Je krijgt een complete mail die totaal niet geinterpreteerd wordt. En waarom dat gebeurt?Wat het leed voor mij wat zou verzachten: in het plain text gedeelte van de nieuwsbrief staan de koppen van de nieuwsberichten opgesomd. Kan daar per kop een hyperlink bij zodat ik door kan klikken naar het bericht op de frontpage?
Klopt. Een gedeelte van die complete mail is bedoeld als plain text, ik bedoelde dat gedeelte.Je krijgt eigenlijk geen plain text mail... Je krijgt een complete mail die totaal niet geinterpreteerd wordt.
Eigenlijk niks... Behalve kiezen om de mail via php's "mail"-commando te versturen in plaats van dmv SMTP aan de interne mailserver aan te bieden.HappyChainsaw schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:02:
Hoe dan ook, we zijn een flinke stap verder. Je testmail van 1900u was perfect!Ben erg nieuwsgierig naar wat je gedaan hebt.
Intentionally left blank
Mooie "feature", ik heb er nu een bruikbaardere To ingezet en weer op de nieuwe server gezet, hopelijk gaat het nu wel goed.crisp schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 01:08:
Het lijkt 'm in het verschil mbt de To: header te zitten: http://www.microsoft.com/...ft.public.outlook.general
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq