Toon posts:

Alleen nog maar tekst e-mails

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd alleen nog maar jullie nieuwsbrief in plain text (alsof het gewoon getypt is) en niet meer in HTML.

Hoe kan dit?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welke client gebruik je?

Ik krijg 'm mooi in HTML :)

Kijk eens naar de source, waarschijnlijk ligt het probleem bij je client.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:47:
Welke client gebruik je?

Ik krijg 'm mooi in HTML :)

Kijk eens naar de source, waarschijnlijk ligt het probleem bij je client.
Office Outlook

Ik snap het niet helemaal want ik kreeg hem altijd mooi in HTML alleen de laatste tijd niet meer.

Mailindeling staat gewoon op HTML in Office Outlook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 17:59 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De nieuwsbrief is gewoon valide html, voor zover ik kan nagaan, wellicht heb je een of ander filter dat dingen wegsloopt waarvan het denkt dat het onveilig is ofzo?.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraag hem eens opnieuw aan, als HTML. Het kan zijnd at het op een of andere vage wijze op text is gesprongen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:10:
De nieuwsbrief is gewoon valide html, voor zover ik kan nagaan, wellicht heb je een of ander filter dat dingen wegsloopt waarvan het denkt dat het onveilig is ofzo?.
Ik heb op mijn Desktop PC het zelfde gelazer tot 5 sept. HTML na 5 sept Plain Text.

Zelfde instellingen als op notebook, ook Office Outlook.

@ The_Zeroorez
Opnieuw aanvragen in HTML heb ik al gedaan, kijken of het misschien helpt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

crisp

Devver

Pixelated

kingpin1966: om welke versie outlook gaat het hier? Microsoft heeft in al zijn wijsheid besloten om in Office 2007 voor Outlook niet meer gebruik te maken van de IE renderengine maar van de uiterst beperkte HTML renderer van MS Word. Ik kan me best voorstellen dat onze nieuwsbrief er dan wat 'kaal' uit zal zien ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:51:
kingpin1966: om welke versie outlook gaat het hier? Microsoft heeft in al zijn wijsheid besloten om in Office 2007 voor Outlook niet meer gebruik te maken van de IE renderengine maar van de uiterst beperkte HTML renderer van MS Word. Ik kan me best voorstellen dat onze nieuwsbrief er dan wat 'kaal' uit zal zien ;)
Ik heb gewoon Outlook 2003

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het trouwens alleen met jullie nieuwsbrief, de andere nieuwsbrieven zijn wel gewoon HTML.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hoe zit het met je default weergave voorkeur? Staat die op plaintext of HTML? We versturen namelijk sinds kort multi-part zag ik net :P

Intentionally left blank

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:41:
Hoe zit het met je default weergave voorkeur? Staat die op plaintext of HTML? We versturen namelijk sinds kort multi-part zag ik net :P
Nou, dat was bij het mailtje dat ik van 2 augustus bekeek ook al het geval...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:13:
[...]

Nou, dat was bij het mailtje dat ik van 2 augustus bekeek ook al het geval...
schiet me dan maar lek... :P

Intentionally left blank

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Ik heb precies hetzelfde probleem als de topicstarter. De nieuwsbrieven van tot en met woensdag 5 september toont Outlook 2003 als HTML, de nieuwsbrieven van de dagen erna als plain text.

Misschien is er iets in de opmaak of codering van de nieuwsbrief veranderd? Of zou er met de automatische updates een update voor Outlook 2003 meegekomen zijn die de weergave van HTML-e-mail aanpast? In het laatste geval zou de oude mail ook niet meer weergegeven moeten worden, zou je zeggen.

Edit: vannacht een mailtje van de Meuktracker gekregen. Die ziet er nog wél goed uit. Maar de nieuwsbrief van vandaag weer niet.

[ Voor 11% gewijzigd door HappyChainsaw op 13-09-2007 15:39 ]

• M.T. Cicero
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-01-2020
Het mime / plain text probleem in Outlook 2003 en 2007 wordt al langer gesignaleerd. Zie bijvoorbeeld http://office.webforums.n...a635439fabe8abcd3d7526d1e

De Topicstarter aldaar (WobStar) heeft het 'opgelost' door opnieuw Office 2007 te installeren. Ik weet niet of hij zijn Office al heeft geupdate (waarmee het probleem mogelijk weer terug komt...).

Typisch is dat het veel bij mail-letters voorkomt. Zonder dat er iets bij de ontvangers gewijzigd is. Dus: van de ene op de andere dag. De oorzaak zal dan eerder gezocht moeten worden bij de verzender. In dit geval bij Tweakers.net.

Dus: Tweakers-teasers: Los het voor de Tweakers.net Nieuwsbrief nou eens gewoon op. In plaats van ons steevast naar deze topic te verwijzen. :(

Cicero

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hebben jullie dan zowel de plain text als de html-code onderaan? Of echt alleen de plain text? Zoja, zie je in de source ervan wel dat de html er bij zit?

Ik heb zelf geen outlook en op kantoor gaat het op de enige pc met outlook 2007 wel goed, dus het is voor ons ook niet zo makkelijk te testen...
Typisch is dat het veel bij mail-letters voorkomt. Zonder dat er iets bij de ontvangers gewijzigd is. Dus: van de ene op de andere dag. De oorzaak zal dan eerder gezocht moeten worden bij de verzender. In dit geval bij Tweakers.net.

Dus: Tweakers-teasers: Los het voor de Tweakers.net Nieuwsbrief nou eens gewoon op. In plaats van ons steevast naar deze topic te verwijzen. :(
Zo makkelijk is het niet... Er kan van alles gebeurd zijn. Maar mogelijk is het (ook) een bug in Outlook, want de mail voldoet vziw gewoon nog altijd aan de specificaties, juist omdat het van de ene op de andere dag ineens bij veel mail-letters voorkomt lijkt me een indicatie van een bug daar... Althans, in de andere clients (outlook express, thunderbird) die wij gebruikt hebben zie je gewoon de html.

Kan een van jullie een werkende en een niet werkende mail zo compleet mogelijk naar mij forwarden? (liefst inclusief headers of domweg de plain mail text, de mails als attachment meesturen zou ook moeten werken), mijn mailadres is uiteraard acm at tweakers punt net.

[ Voor 26% gewijzigd door ACM op 13-09-2007 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:28:

Kan een van jullie een werkende en een niet werkende mail zo compleet mogelijk naar mij forwarden? (liefst inclusief headers of domweg de plain mail text, de mails als attachment meesturen zou ook moeten werken), mijn mailadres is uiteraard acm at tweakers punt net.
Ik forward even een nieuwsbrief zoals ik hem binnenkrijg sinds 5 sept.

Het gekke is als ik hem van de webmail van mijn ISP (Versatel) naar mijn outlook forward dan komt hij wel als HTML binnen maar rechtstreeks via jullie niet.

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Ik zal er ook twee doorsturen, die van de meuktracker (wel in orde) en een nieuwsbrief (plain text + HTML eronder).

Verwijderd

Topicstarter
Al een mogelijke oorzaak gevonden?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nee, het lijkt er nog steeds op dat de fout bij Outlook ligt.

En het lijkt er op dat die fout getriggered werd door het verhuizen van de verzending van de nieuwsbrieven naar een andere server. Maar aangezien zelfs niet alle outlook-versies dezelfde fout vertonen is het voor ons vrijwel onmogelijk na te gaan waar dit nou op mis loopt. Bovendien verandert outlook de html-mail die ie wel begrijpt dusdanig dat we ook niet achteraf kunnen zien wat er nou eigenlijk verschilde tussen de twee...

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Zelfde probleem hier. Ik krijg de melding dat het mailtje vol zit met "text zonder opmaak".

Ik kan alles wel gewoon lezen, maar het ziet er nogal warrig uit door alle html code te lezen.

heeft het altijd gedaan, heb sinds kort pas dit probleem. Ben Outlook 2003 gebruiker.

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin een idee te krijgen dat een Vista update de boel vern*ukt heeft.

Blijf het toch vreemd vinden dat het maar bij twee afzenders gebeurt nl. bij jullie en bij de email warnings voor het forum van railcam.nl

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 19:48 ]

• skaars
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:44:
Ik begin een idee te krijgen dat een Vista update de boel vern*ukt heeft.
Dat zou goed kunnen want ik ben tevens Viesta gebruiker ;(

Verwijderd

Topicstarter
Dan zullen toch meerdere Vista/Outlook 2003 gebruikers hier last van moeten hebben.
Ik kan echter op buitenlandse fora niets ontdekken wat daar op zou moeten duiden.

• skaars
Dit zijn mijn laatst geinstalleerde updates:

Afbeeldingslocatie: http://skaars.ath.cx/plaatjes/knipsel.jpg

Ik heb iig geprobeerd mezelf opnieuw aan te melden en HTML gekozen... misschien dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
skaars schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:01:
Dit zijn mijn laatst geinstalleerde updates:

[afbeelding]

Ik heb iig geprobeerd mezelf opnieuw aan te melden en HTML gekozen... misschien dat het werkt.
Ik vrees dat dat weinig zin heeft want ik heb dat ook al geprobeerd, zonder resultaat.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

MSXML5, RICHED20 & OUTLOOK.. Klinkt alsof er toch iets geïnstalleerd is wat dwars zit.
Probleem is alleen dat we er nog niet achter zijn wat er precies fout gaat bij de mailing, de html is gewoon (semi :P ) valide en Thunderbird heeft er vziw geen problemen mee.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Van de week getest met ACM. Tegelijkertijd dezelfde nieuwsbrief van de oude en van de nieuwe server ontvangen. De nieuwsbrief die vanaf de oude server verstuurd werd, kwam net als voorheen wel goed aan in Outlook 2003. Alleen die van de nieuwe setup niet. Of de nieuwe setup een bug triggert in Outlook die eerder niet optrad, dat zou heel goed kunnen. Het lijkt er in ieder geval sterk op. Maar om het nu helemaal op OL2003 te schuiven... Ik krijg behoorlijk wat HTML-mail binnen uit verschillende bronnen en die berichten worden allemaal goed weergegeven. De meuktracker notificatie ziet er bijvoorbeeld ook nog steeds prima uit. Alleen de vanaf de nieuwe server verstuurde T-net nieuwsbrief niet. Erg jammer want ik las hem intensief.

Wat het leed voor mij wat zou verzachten: in het plain text gedeelte van de nieuwsbrief staan de koppen van de nieuwsberichten opgesomd. Kan daar per kop een hyperlink bij zodat ik door kan klikken naar het bericht op de frontpage?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

HappyChainsaw schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:57:
Van de week getest met ACM. Tegelijkertijd dezelfde nieuwsbrief van de oude en van de nieuwe server ontvangen. De nieuwsbrief die vanaf de oude server verstuurd werd, kwam net als voorheen wel goed aan in Outlook 2003. Alleen die van de nieuwe setup niet. Of de nieuwe setup een bug triggert in Outlook die eerder niet optrad, dat zou heel goed kunnen. Het lijkt er in ieder geval sterk op. Maar om het nu helemaal op OL2003 te schuiven... Ik krijg behoorlijk wat HTML-mail binnen uit verschillende bronnen en die berichten worden allemaal goed weergegeven. De meuktracker notificatie ziet er bijvoorbeeld ook nog steeds prima uit. Alleen de vanaf de nieuwe server verstuurde T-net nieuwsbrief niet. Erg jammer want ik las hem intensief.
Het probleem is niet zo makkelijk. De "oude set-up" stuurde namelijk de mail door naar de nieuwe, al maanden. Het enige wat nu verschilt is dat de "oude" server niet de mail fabriceert en verwerkt, maar dat de nieuwe dat zelf doet (met in wezen dezelfde code). De meuk-notificatie is niet verhuisd omdat die geen merkbare impact op de oude server heeft.
Wat het leed voor mij wat zou verzachten: in het plain text gedeelte van de nieuwsbrief staan de koppen van de nieuwsberichten opgesomd. Kan daar per kop een hyperlink bij zodat ik door kan klikken naar het bericht op de frontpage?
Je krijgt eigenlijk geen plain text mail... Je krijgt een complete mail die totaal niet geinterpreteerd wordt. En waarom dat gebeurt?

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Je krijgt eigenlijk geen plain text mail... Je krijgt een complete mail die totaal niet geinterpreteerd wordt.
Klopt. Een gedeelte van die complete mail is bedoeld als plain text, ik bedoelde dat gedeelte.

Hoe dan ook, we zijn een flinke stap verder. Je testmail van 1900u was perfect! _/-\o_ Ben erg nieuwsgierig naar wat je gedaan hebt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

HappyChainsaw schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:02:
Hoe dan ook, we zijn een flinke stap verder. Je testmail van 1900u was perfect! _/-\o_ Ben erg nieuwsgierig naar wat je gedaan hebt.
Eigenlijk niks... Behalve kiezen om de mail via php's "mail"-commando te versturen in plaats van dmv SMTP aan de interne mailserver aan te bieden.

Maar zolang we het zelf niet kunnen reproduceren heeft het geen zin uitgebreid verder te zoeken. We weten hoe het ontstaat, maar niet waardoor het komt en het is domweg de tijd niet waard om door te blijven zoeken. Kortom, we hebben de oude situatie teruggedraaid en laten die voorlopig zo.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt 'm in het verschil mbt de To: header te zitten: http://www.microsoft.com/...ft.public.outlook.general

Intentionally left blank

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mooie "feature", ik heb er nu een bruikbaardere To ingezet en weer op de nieuwe server gezet, hopelijk gaat het nu wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu weer zoals het hoort.
Of het in die servicepack 3 voor office 2003 zit of zo, wat het weer rechtgebreid heeft.

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Ook hier kwam de nieuwsbrief van 1500u goed aan.

Crew, bedankt voor de aandacht voor ons probleem!

• skaars
Bij mij werkt het weer...!! :) volgens mij na een update (ik denk service pack 3, maar dat weet ik niet zeker) super!

Pagina: 1