Toon posts:

utorrent

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem met het configureren van mijn utorrent, de poort is namelijk niet open volgens utorrent. Nu heb ik uit verschillende bronnen vernomen dat planet gebruik maakt van NAT en dat het daarom niet werkt. Ik heb immers de poorten doorgestuurd op zowel mijn router als op mijn modem helaas mocht dit niet helpen.

Kan iemand mij misschien helpen?

Verwijderd

http://www.torrent-info.nl/page.php?5
mischien kan je wat met deze site?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het probleem ligt niet aan de torrent client. Azureus gaf ook een foutmelding dat er een probleem was met mijn netwerk iets met NAT. Dus ik vroeg me af of het aan de router of aan de ISP, planet, ligt....

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:39:
Nu heb ik uit verschillende bronnen vernomen dat planet gebruik maakt van NAT en dat het daarom niet werkt.
Bullshit.
Ik heb immers de poorten doorgestuurd op zowel mijn router als op mijn modem helaas mocht dit niet helpen.
Het is heel simpel

(internet) - [modem/router] - [pc]

Je geeft op je [modem/router] aan dat bijvoorbeeld poort 55000 doorgestuurd moet worden naar [pc].
Dan stel je µtorrent zo in dat hij luistert op poort 55000. Misschien moet je de config van je router nog even saven.. en je bent klaar.
Je hebt het over een modem EN een router. Dan neem ik het volgende aan:

(internet) - [modem] - [router] - [pc]

Hier stel je dus niets in op je modem, maar alles op je router. Je router is hier een PC met Internet Connection Sharing? Dan moet je naar de netwerkinstellingen gaan van de routerPC, kiezen voor tabblad advanced en daar kiezen voor de settings van ICS (internet con. sharing).
Daar moet je instellen dat de poort 55000 doorgestuurd moet worden naar [pc].

Het kan ook nog zijn dat je situatie als volgt is:

(internet) - [modem/router] - [router] - [pc]

In dat geval moet je het dus _2x_ doorgeven dat die poort moet worden doorgerouterd. Al moet je dan bij de eerste aangeven dat de poort doorgestuurd moet worden naar [router]. Daar ben ik niet zeker van.

Als het je nog niet lukt dan raad ik je aan om eens te zoeken op port forwarding.
Succes :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal al gedaan check deze screens maar eens misschien heb je er wat aan.
http://img511.imageshack.us/img511/2079/naamloosqo9.jpg
http://img122.imageshack.us/img122/705/naamlooskl2.jpg

EDIT: Hij begint nu helemaal raar te doen af en toe wordt bij utorrent de connectie groen dan weer een uitroepteken en soms helemaal niks :S. Ik begrijp er nu helemaal niks meer van ik heb alles toch goed gedaan?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 20:51 ]

Verwijderd

Misschien eens een andere poort proberen? Ik zit hier op poort 40204 achter een Siemens ExperiaBox van KPN en dat draait als een trein.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
en probeer is zelf de benodigde poorten aan je firewall toe te voegen ipv de client te laten doen. Ik had ook problemen met azureus en de poort gewijzigd en alles in de firewall/router/modem aangepast. Werkte toen wel.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
In sommige routers (o.a. de Zyxels die tiscali uitdeelt) moet je niet alleen de port forwarden naar 1 PC op het subnet, maar ook de firewall (van/op de router) aanpassen om verkeer via poort 55000 toe te staan.

Kijk anders eens op de site van de fabrikant van de router, daar is dit vast wel te vinden.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:40
ondersteunt je router uPnP? aanzetten in je router en in utorrent, en al je problemen zijn opgelost.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:39:
Nu heb ik uit verschillende bronnen vernomen dat planet gebruik maakt van NAT en dat het daarom niet werkt.
Verdiep je eens in wat NAT inhoudt, dan zul je begrijpen dat dat flauwekul is.

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 11:59
Hmm zo te zien gebruik je Vista, gebruik eens een hoger poortnummer. Ikzelf had ook van die vage problemen onder Vista. Na het kiezen van een hoger poortnummer was het probleem over bij mij.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik zou eerlijk gezegd eens kijken naar je firewall en/of av scanner. Bij mij zorgde kaspersky er namelijk voor dat de ik de melding kreeg dat de poorten niet goed geforward waren. Regeltje erbij in kaspersky av en klaar was wook :)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor de vele reacties het werkt helaas nog steeds niet helemaal naar behoren maar er zit vooruitgang in. De utorrent poortchecker zegt dat de poort goed is doorgestuurd maar ik krijg in utorrent nog een foutmelding.
hetvolgende heb ik ingevuld
Modem : NAPT 10.0.0.152:65530 (hierna zij de poortchecker dat het OK was)
Router: IP192.168.50.100 Port65530
windows firewall uitzetten hielp niet
upnp stond al aan
firewall van router stond al uit

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 15:43 ]

Pagina: 1