Toon posts:

aanmelden windows server 2003 zonder wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server in elkaar geknutseld van wat oude computeronderdelen die ik nog had liggen. Deze server wil ik graag ergenst in een (goed geventileerde) kast opbergen zonder dat er een monitor en toetsenbord op zit aangesloten. De volledige besturing van de server wil ik graag via een remote desktop doen.

Ik kom in de problemen wanneer ik de server moet rebooten omdat hij bij het aanmelden vraagt om een wachtwoord. Nu ben ik opzoek naar een manier om me als administrator aan te melden zonder dat er bij het aanmelden om een wachtwoord gevraagd wordt. Ik ben druk aan het googlen geweest maar kon geen antwoord vinden op deze vraag.

Alvast bedankt.

lqdo

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
start -> uitvoeren, 'control userpasswords2' ingeven en dan zou het volgens mij moeten werken :)

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55
waarom moet je jezelf aanmelden als administrator op de console? lijkt me bij een server namelijk niet echt nodig.

wat je kan doen is op je client inloggen op de console van de server (via start> uitvoeren > mstsc /console)

net even gekeken, control userpasswords2 werkt (en terecht als je het mij vraagt) niet onder windows 2003 server

edit: correctie, op een DC werkt het niet, onder een 'gewone' server moet het wel werken

[ Voor 30% gewijzigd door LinuZZ op 10-09-2007 18:17 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
Linuzz heeft gelijk. Ik ging er vanuit dat logon noodzakelijk was, blijkbaar niet.
Bedankt voor de info

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
LinuZZ schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:10:
waarom moet je jezelf aanmelden als administrator op de console? lijkt me bij een server namelijk niet echt nodig.

wat je kan doen is op je client inloggen op de console van de server (via start> uitvoeren > mstsc /console)

net even gekeken, control userpasswords2 werkt (en terecht als je het mij vraagt) niet onder windows 2003 server

edit: correctie, op een DC werkt het niet, onder een 'gewone' server moet het wel werken
Toch is het wel mogelijk, via het register iig.

Of je het wilt is een tweede natuurlijk

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Twee mogelijkheden:
- TweakUI powertoy van Microsoft XP (werkt ook op 2003) en dan autologon gebruiken
- registry tweaken

Die laatste optie had ik trouwens na 5 seconden googlen (autologon), dus erg efficient heb je niet gegoogled ;)

p.s. er is voor deze dingen een forumdeel WSS, Windows Servers en Server-software. Daar zit ook Windows Clients - Howto's and Guides. Misschien toch voortaan goed kijken welk forumdeel je je vraag plaatst, ze hebben allemaal heel erg goede FAQ topics :)

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 10-09-2007 23:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Waarom zou je in godsnaam geen wachtwoord op je server hebben hangen?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:20:
Waarom zou je in godsnaam geen wachtwoord op je server hebben hangen?
misschien start ie een paar user-programma's op, die hij dus automatisch wil laten starten... (dan zou ik eerder XP installeren, maar het zou kunnen)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk eerder dat de TS niet eerst wil inloggen, alvorens de server uit te zetten. Onder XP/2000 heb je deze mogelijkheid wanneer je op ctrl-alt-del drukt. Voor een server moet je dat apart aanzetten:

HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\ShutdownWithoutLogon (XP setting)

Is dat niet wat de TS wil, dan moet hij het nog maar eens beter uitleggen :)

Hoe dan ook, het heeft niets met Netwerken te maken, maar meer met Windows Servers en Server-software

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55
RonnieB82 schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:24:
[...]

misschien start ie een paar user-programma's op, die hij dus automatisch wil laten starten... (dan zou ik eerder XP installeren, maar het zou kunnen)
dit kun je beter me firedaemon oplossen, dan hoef je niet in te loggen

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Ehmm ik gebruik hier pc anywhere en daar kun je gewoon al inloggen als de server nog niet aangemeld is hoor. Dus ook een user + paswoord ingeven.

Dus denk dat je even moet gaan zoeken naar verschillende remote control software.
Pagina: 1