Toon posts:

Apple of pc

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnen een paar weken op kot in Brussel en wil daar de richting regie gaan volgen aan het RITS. Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik voor op mijn kot een MacBook Pro, iMac (24 inch) of een gewone pc laptop zou kopen. Ik ben zelf nu nog een windows-man en ik ken wel iets van al deze pc's maar ik heb meningen nodig van anderen.

Het moet dus dienen voor alle normale dingen (zoals tekstbewerking, e-mail, internet), maar bovenal zou het goed moeten zijn als videobewerking. Vooral het renderen van beelden moet snel gaan.

Nu is mijn vraag dus: welke laptop of Mac is het beste voor videobewerking?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien is het handig om een budget erbij te vermelden?

Zelf heb ik onlangs een MacBook Pro besteld waar ik nu op aan het wachten ben,
maar voor videobewerking zou een MacBook Pro vast wel voldoen. er zit een relatief zware videokaart in.

In principe zijn de meningen hierover verdeeld, maar IMHO krijg je bij apple best wel 'bang for your buck'
Alleen is de vraag of je voor de zelfde prijs niet een zwaardere laptop kan krijgen.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Flapp schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:17:
Misschien is het handig om een budget erbij te vermelden?
Budget speelt geen rol. Ik wil gewoon een goede videobewerkingspc, die niet om de vijf seconden uitvalt of te traag word. :)

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:06:
[...]

Budget speelt geen rol. Ik wil gewoon een goede videobewerkingspc, die niet om de vijf seconden uitvalt of te traag word. :)
Dan zou ik een macbook pro kopen.. Maarja, moet ook eerlijk bekenen dat ik alleen op apple's werk..
Heb zelf een macbook pro, en monteer er heerlijk mee.
Enige nadeel is dat ie niet echt mobiel zal zijn ivm hitte van de onderkant.
Geen schoot laptop dus.

Final cut pro (of de goedkopere simpele express versie) is ook voor beginners vrij makkelijk te hanteren.
Veel drag & drop, en weinig start kennis nodig ..
i love it (a)

Verwijderd

We zien hier graag openingsposts met enige inzet aan een standaard "wat-moet-ik-kopen"-topic heeft niemand wat. Waarom ga je zelf niet eens wat research doen? Weet wel zeker dat er benchmarks te vinden zijn m.b.t. mac's en pc's voor videoberwerking. Daarnaast lijkt mij deze vraag niet erg goed passen in dit subhok, aangezien het eigenlijk om mac/pc prestaties gaat en niet over het editen zelf.

Dit topic is gesloten.