[iSync] Verjaardagen worden niet goed gesynchroniseerd

Pagina: 1
Acties:

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:41
Ik heb een MacBook Pro en gebruik OSX 10.4.10 en dus iSync 2.4. Verder heb ik een Nokia E61 die door iSync herkend wordt zonder drivers of plugins te hoeven installeren. Syncen gaat over het algemeen goed, maar ik heb nu een vreemd probleem.
Ik heb de geboortedatum bij contacten ingevuld en in iCal de verjaardagskalender geactiveerd. Als ik die synchroniseer met mijn E61 worden de verjaardagen bij sommige mensen niet helemaal op de goede dag geplaatst.
Stel ik maak een contact aan met achternaam Test en geboortedatum 27 september 1980. Dit staat dan perfect in iCal, maar na een Sync Devices actie in iSync staat het in mijn telefoon als volgt:
26-09-2007 23:00 - 27-09-2007 23:00. Dan staat die verjaardag ook bij 2 dagen en dat is nou niet bepaald gemakkelijk.

Bij sommige contacten komt ie dus een uur te vroeg, bij andere een uur te laat en bij sommige zelfs maar 40 minuten te laat.

Heeft iemand anders hier ook last van of zelfs opgelost gekregen?

Als ik de geb. datum aanpas naar 27 sept. 1985 is het weer wel goed :?

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:56

996

Heeft het niet iets met tijdzones of zomer-/wintertijd te maken?

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:41
Ik dacht ook dat het misschien aan een combinatie tijdzone zomertijd/wintertijd zou kunnen liggen. Maar dan snap ik nog niet waarom ik bij een paar contacten 40 minuten verschil krijg met wat ik wil. Mijn telefoon staat op Amsterdam (GMT+2) en mijn MBP staat ook op Amsterdam (CEST) dus de tijdzones zouden ook goed ingesteld moeten zijn.

Edit:
Ik heb ook al een paar keer mijn telefoon verwijderd uit iSync en dan opnieuw toegevoegd waarbij alles in de telefoon overschreven moet worden, maar dat heeft ook nog steeds niet geholpen.

[ Voor 22% gewijzigd door jorikc op 10-09-2007 15:45 ]