Standaard users bij printer toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20
Hallo,

The following has occurred.

Bij het toevoegen van een printer op Windows S 2003, word er bij ons standaard de user "Iedereen" aan toegevoegd. Ik zeg dan vervolgens dat dat niet zo handig is want je hebt dan 1 minuut lang het risico dat mensen printen op de verkeerder printer...... je snapt wat ik bedoel.

Dus ik zeg, nou het lijkt mij dat je dit er uit kunt slopen. Onze systeembeheerder zegt dat dit onmogelijk is.

Ik ben al veel vertrouwen in MS verloren maar dit slaat alles. Je gaat mij niet vertellen dat je niet zelf kunt bepalen wie er standaard rechten heeft op een net nieuw aangemaakte printer/share.

Heeft iemand enig idee......?

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 10-09-2007 15:34 ]

FreeReef.nl

Verwijderd

Nope, standaard rights zijn "everyone" print. Daarom moet je EERST de rechten goed zetten en dán op "apply" klikken.
Als je dit eruit kunt slopen heeft er iemand iets handigs gebouwd, in Windows zit er geen standaard om dit te omzeilen.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:17

sanzut

It's always christmas time

Hoe groot is de kans dat een user juist in die minuut de AD doorzoekt naar alle printers, én daarbij toevallig de verkeerde aan klikt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Decon Frost schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:27:

Ik ben al veel vertrouwen in MS verloren maar dit slaat alles.
Beetje krom niet?
Je gaat mij niet vertellen dat je niet zelf kunt bepalen wie er standaard rechten heeft op een net nieuw aangemaakte printer/share.
Dat kan je dus wel, door je printer-deployment niet via de klikklik manier te doen maar door het proces bijvoorbeeld te scripten of via GPOs te doen.

http://technet2.microsoft...px#BKMK_DeployingPrinters
http://technet2.microsoft...571dae91033.mspx?mfr=true
http://www.microsoft.com/.../print/printer/index.mspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanzut schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:42:
Hoe groot is de kans dat een user juist in die minuut de AD doorzoekt naar alle printers, én daarbij toevallig de verkeerde aan klikt?
daarom is het ook common practice om eerst de printer aan te maken en hem pas dan te sharen :)

je zet toch ook niet eerst een server op het internet en pas daarna de firewall :? (alhoewel er sommigen zijn die dat dus wel doen :N )

A wise man's life is based around fuck you

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20
Powershell schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:40:
[...]

daarom is het ook common practice om eerst de printer aan te maken en hem pas dan te sharen :)

je zet toch ook niet eerst een server op het internet en pas daarna de firewall :? (alhoewel er sommigen zijn die dat dus wel doen :N )
Ik installeer toch eerst de server en voeg dan users toe,

FreeReef.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En tot die tijd heeft toch ook niemand toegang tot die server? :)

Verwijderd

Is ook logisch, want als je je rechten goed gezet hebt dan kun je de share rustig Everyone Full Control laten geven, dat wordt toch vrolijk overridden door de printer security, net als bij filesystem shares.

Decon Frost is zelf geen systeembeheerder van een Windows netwerk, neem ik aan?
Pagina: 1