Toon posts:

Ervaring 2405FPW onder Vista...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft een "Dell 2405FPW" en draait Windows Vista?

Probleem(pje): Vista getest op mijn Dimension 5000. Alles werkt behalve videokaart (RADEON X300/X550 Series) en de 24" beeldscherm (2405FPW). Videokaart-vista-drivers kunnen downloaden bij ATI en dus geen probleem. 24" beeldscherm ook aan de praat gekregen maar heb hier XP-drivers van Dell moeten gebruiken. Dell heeft geen Vista-drivers voor dit scherm.
[edit] Bij het afspelen van video slechte kwaliteit, Vista wil terug naar standaard GUI-mode.

Daadwerkelijke vraagjes: Heeft dit scherm ook problemen voor jouw opgeleverd? Werd het scherm door Vista herkent? Welke drivers gebruik je nu voor dit scherm?

Alvast bedankt voor je reactie,
Hans Olo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 16:19 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Normaal gezien heb je geen drivers nodig voor je beeldscherm. Maar los daarvan, zou ik de XP drivers daar toch niet te lang laten opstaan .. is er eigenlijk een probleem? Krijg je het scherm niet op de juiste resolutie? Is het kleur compleet verkeerd? Of lees ik er nu zo hard over...

Yes, but no.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
als alles werkt, waarom zou je dan monitor drivers willen gebruiken? ik zelf heb de 20 inch versie en deze word gewoon herkent als een 1650 * 1050 lcd monitor en werkt zoals het zou moeten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

mieJas schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:48:
Krijg je het scherm niet op de juiste resolutie?
Daar gok ik wel op... Ik heb laatst een laptop voorzien van Vista. Deze had een 15" breedbeeld beeldscherm met een resolutie van 1440x950. Deze kon ik nergens instellen. Een alternatief kwam dicht in de buurt van die resolutie en die draait op dit moment. Maar dat is een noodoplossing. Heb tot op de dag van vandaag nog niet uitgevonden hoe ik de resolutie 1440x950 kan instellen. De laptop en de daarbij behorende hardware werden niet ondersteund met Vista drivers :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
@MIEJAS:
Normaal gezien heb je geen drivers nodig voor je beeldscherm. Maar los daarvan, zou ik de XP drivers daar toch niet te lang laten opstaan
Ik las op de mini-faq dat het topic 'op slot' gaat wanneer "als je 32b-Vista draait en geen WinXP drivers geprobeerd hebt". Ik heb deze drivers geprobeerd en deze werken opzich.
Dus blijkbaar is het normaal om xp-drivers te gebruiken...
.. is er eigenlijk een probleem? Krijg je het scherm niet op de juiste resolutie? Is het kleur compleet verkeerd? Of lees ik er nu zo hard over...
Het probleem is dat videofilms (divx) niet goed wordt afgespeeld in WMP11, en in MediaPlayer Classic wil Vista continue terug naar zijn standaard GUI. Ik wil een nieuwe pc kopen maar de vraag is dus Xp of Vista. Tis niet de bedoeling om dit scherm ergens in een hoekje neer te kletsen...

Verwijderd

Topicstarter
@ANDREICT:
als alles werkt, waarom zou je dan monitor drivers willen gebruiken? ik zelf heb de 20 inch versie en deze word gewoon herkent als een 1650 * 1050 lcd monitor en werkt zoals het zou moeten.
Vista herkent de monitor niet. Na het installeren van de juiste vista-drivers voor de videokaart krijg ik de monitor niet in de juiste resolutie. Na het installeren van XP-drivers van de monitor wordt WEL de juiste resolutie weergegeven....

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:00:
Het probleem is dat videofilms (divx) niet goed wordt afgespeeld in WMP11, en in MediaPlayer Classic wil Vista continue terug naar zijn standaard GUI.
Dat ligt niet aan je scherm, maar aan de geïnstalleerde codecs en de incompatibliteit van MPC met Vista. Normaal gezien mag je dat met een andere player (VLC, GOM Player,..) niet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door mieJas op 11-09-2007 23:14 ]

Yes, but no.

Pagina: 1