Toon posts:

Kleur verdwenen in excel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[XL 2003]

Ik heb een probleem met een bepaalde office-user in het netwerk.

Op deze specifieke PC krijg ik in een excel sheet geen kleur meer in de cellen (kan wel de cel een kleur toewijzen, maar zie ze grafisch niet).
Open ik deze excel op een andere PC dan is de kleur wel gewoon zichtbaar.

Volgens mij zit er ergens een weergave setting mis, maar ik zoek er me nu al een tijdje gek naar.

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Is een Excel 2003 bestand, zonder vba of macro's eraan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:51:
Ik heb een probleem met een bepaalde office-user in het netwerk.

Op deze specifieke PC krijg ik in een excel sheet geen kleur meer in de cellen (kan wel de cel een kleur toewijzen, maar zie ze grafisch niet).
Open ik deze excel op een andere PC dan is de kleur wel gewoon zichtbaar.

Volgens mij zit er ergens een weergave setting mis, maar ik zoek er me nu al een tijdje gek naar.

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Is een Excel 2003 bestand, zonder vba of macro's eraan.
Lijkt wel of de cel gelocked (geblokkeerd) is.

Verwijderd

Topicstarter
Snel antwoord,

Maar de cellen zijn geblokkeerd, echter zijn ze op andere PC's ook gewoon geblokkeerd maar tonen ze wel de inhoud + achtergrondkleur.

Blad is ook niet beveiligd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 14:57 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
staat alles wat betreft de weergave hetzelfde? Excell staat niet op formuleweergave oid?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:55:
Snel antwoord,

Maar de cellen zijn geblokkeerd, echter zijn ze op andere PC's ook gewoon geblokkeerd maar tonen ze wel de inhoud + achtergrondkleur.

Blad is ook niet beveiligd.
Ok, dan inderdaad zoals je al zei een instelling van Excel op die pc dat even anders staat.

Verwijderd

Topicstarter
Het blad staat niet in formuleweergave. (Beeld -> 'normaal')

Ik merk wel als ik op dat toestel de afdrukweergave vraag dat hij daar wel de kleur toont, maar niet op het werkblad excel.
Bold, Underline, Italic, cel omlijnen etc werken wel. Maar ik kan geen kleur aan de tekst of aan de cel geven.

Net even Extra -> Opties volledig voor de 2e maal doorgenomen, en deze instellingen blijken toch in orde te staan met de testpc.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even melden dat ik er via een kennis ben uitgeraakt.

Even doorverwezen naar volgende link voor mensen die het eventueel ooit tegenkomen.

The fill color, the fill pattern, or the line color of a WordArt or AutoShape object in an Office document does not change

Solution :
Start -> Uitvoeren : access.cpl
Tab : Weergave
Vinkje : Hoog contrast (uitvinken)
Knop : OK

Even windows laten razen door de contrast en het komt in orde.
Pagina: 1