Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe te beginnen met Windows Mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Beste Tweakers,

Ik heb hier een smartphone dat draait op Windows Mobile 5. Op deze mobiel moet nu een applicatie geschreven worden die data uit een SQL database (dat op mijn webserver staat) kan lezen en bewerken. Zijn bepaalde data gedurende een bepaalde tijd niet juist, dan moet hiervan een akoestisch en visueel signaal op de smartphone van gegeven worden.
Dat is in hoofdlijnen een beetje wat er gemaakt moet worden.

Probleem is dat er meerdere wegen zijn om tot deze applicatie te komen. Allereerst heb je java JM2E waarin je programma's kan schrijven, maar je heb ook nog .NET toestanden van microsoft zelf.
Ik heb geen idee waarin ik mijn applicatie het beste kan schrijven.

Kunnen jullie mij een beetje op pas helpen waar te beginnen?
Ben ook nog op zoek naar duidelijke tutorials of forums op dit gebied

Alvast bedankt

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

je zou kunnen beginnen met google;
http://www.google.nl/sear...ng_de%7Clang_en%7Clang_nl

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:28
JM2E draait niet standaard op dergelijke telefoons (je moet de VM dan geinstalleerd hebben) en .NET zit sinds WM5 wél standaard aan boord.

Hoe te beginnen: Zorgen dat je een .NET 'dialect' kent, afhankelijk van je achtergrond zijn de meeste logische opties Visual Basic.Net of C#, waarbij waarschijnlijk de beste keuze C# is, tenzij je al Visual Basic achtergrond hebt. (Al is dat een discussie apart).

Vervolgens zorgen dat je een ontwikkelomgeving krijgt, in Visual Studio 2005 zit standaard support voor het Compact Framework van .NET (wat dus op Windows Mobile draait) en zijn al mooie projecttemplates verkrijgbaar met grafische designers en al.

Ik heb geen idee of er duidelijke tutorials zijn, maar als je een beetje programmeerervaring hebt lijkt me dat niet direct nodig gezien de uitgebreide support vanuit Visual Studio.
Qua forums kan het geen kwaad om op msdn rond te struinen, daar kom je nog vaak wel dingen tegen.

Veel succes. :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

Ik vind hetzelf erg fijn om met het .Net Compact Framework te werken.
Deze kan ook direct met je SQL server werken (je kunt eventueel ook nog combo maken met een synchronized SQL compact edition op je mobile device. Op die manier ben je niet continue een verbinding nodig.

http://msdn2.microsoft.com/en-us/windowsmobile/default.aspx

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• kinderpindakaas
Ik heb visual studio 2005 met compact .NET framework draaien.
Met deze tools kan ik in principe al aan de slag?
Is er ook nog een mogelijkheid om te simuleren en om CAB files te maken?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

sprucedesign schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:19:
Ik heb visual studio 2005 met compact .NET framework draaien.
Met deze tools kan ik in principe al aan de slag?
Is er ook nog een mogelijkheid om te simuleren en om CAB files te maken?
Ja er zit een simulator bij Visual Studio, daarnaast kun je ook direct debug connectie maken naar het werkelijk device zelf :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• kinderpindakaas
Ik kan me herinneren dat ik in het verleden wel eens .NET framework op mijn MDA moest installeren voor één of ander nutteloos progje. Hoe zit dat precies?
Alle windows mobile toestellen hebben al .NET aan boord is mij net verteld

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

sprucedesign schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:28:
Ik kan me herinneren dat ik in het verleden wel eens .NET framework op mijn MDA moest installeren voor één of ander nutteloos progje. Hoe zit dat precies?
Alle windows mobile toestellen hebben al .NET aan boord is mij net verteld
Klopt :) .Net compact framework 2.0 runtime is als update beschikbaar.Maar volgens mij kun je dit tezamen met je applicatie in een installpakket samengooien :)

• kinderpindakaas
Voor welke specifieke toepassingen is deze update een vereiste?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

sprucedesign schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:34:
Voor welke specifieke toepassingen is deze update een vereiste?
Zodra je 2.0 gaat gebruiken? :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het wordt wel heel erg een vraag en antwoord topic zo waarbij het lijkt alsof je maar direct een vraag dumpt zonder dat je zelf moeite lijkt gedaan te hebben om zelf wat zaken op te zoeken. Zeker de laatste drie vragen zijn toch vrij simpel zelf uit te zoeken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• kinderpindakaas
Sorry voor mijn vraag_antwoord gedrag dan, sorry sorry
Maar heb wel degelijk onderzoek gedaan, maar is behoorlijk woud aan informatie waar moeilijk een start in te vinden is/was

• kinderpindakaas
Hoe zorg ik ervoor dat mijn applicatie op verschillende schermgroottes te zien is?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ok, blijkbaar was ik niet helemaal duidelijk genoeg en gezien je laatste vraag gaat deze dicht. Zou je voor een eventule volgende vraag/topic eens willen kijken naar Programming Beleid en dan met name naar Programming Beleid - De Quickstart.

GoT is geen helpdesk maar een discussie forum. Puur en alleen een vraag stellen hier is not done. We verwachten dat je in elk geval aangeeft wat je nu zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte.

Tip nog van Haan: In Microsoft Visual Studio 2005 kan je verschillende devices laten emuleren om je progje op te testen, denk aan Pocket PC '03 (Q)VGA, Smartphone, Windows CE '05; misschien dat je daar wat mee kan. (je kan een 90 dagen trial gratis downloaden van de Microsoft site)

Dus ga nu gewoon eens zelf aan de slag i.p.v eerst hier je vragen te stellen. Hier op GoT verwachten we ook eigenlijk dat je eerst zelf aan de slag gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Creepy op 11-09-2007 10:39 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.