Toon posts:

Internet met vast IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een LAN netwerkje waarin een computer en een bewakingscamera zitten, deze zijn verbonden door middel van een router die op het internet is aangesloten. Om beelden van de camera te bekijken via de computer is een vast ip nodig, echter wanneer ik dat instel (via eigenschappen van tcp/ip config) geraak je met deze computer niet meer op het internet, wanneer het IP adres dynamisch toegekend wordt werkt het internet wel maar kan ik geen beelden van de camera bekijken.

Iemand die mij kan helpen welke instellingen ik eventueel over het hoofd heb gezien bij het instellen van een vast IP zodat via deze manier verbinding met het internet gemaakt kan worden ?

Axaya

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 21:46
misschien een dns-naam aanvragen (gratis) bij dyndns?

Als je ISP dynamische IP's toewijst dan is er geen andere workaround lijkt mij.

[ Voor 43% gewijzigd door RedHat op 10-09-2007 13:48 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
er zijn zelfs veel routers die dyndns ondersteunen (dus zelf hun nieuwe ip adres submitten om zo je domein up2date te houden)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Om beelden van de camera te bekijken via de computer is een vast ip nodig, echter wanneer ik dat instel (via eigenschappen van tcp/ip config) geraak je met deze computer niet meer op het internet,
Pas jij nu het adres op je computer aan? Dat is niet de bedoeling. Waarschijnlijk spreekt de handleiding van de camera over een statisch (vast) adres om de beelden over internet te kunnen bekijken.

Check in je modem/router of daar een vast ip adres in zit of dat deze op dhcp staat. Indien laatste optie is ingesteld moet je bovenstaande reacties lezen en even googlen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:43:
[..] Om beelden van de camera te bekijken via de computer is een vast ip nodig, echter wanneer ik dat instel (via eigenschappen van tcp/ip config) geraak je met deze computer niet meer op het internet, wanneer het IP adres dynamisch toegekend wordt werkt het internet wel maar kan ik geen beelden van de camera bekijken. [..]
2 dingen:
• Functioneert de software simpelweg niet als je een door DHCP-aangewezen IP-adres hebt?
• Dat je een door DHCP-toegewezen IP-adres hebt, wil niet zeggen dat het dynamisch is... Je kunt nog steeds een vaste lease hebben op de DHCP-server.
• Ok, 3: Is het "dynamische" adres trouwens een intern of extern adres?

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - Meer ads!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:59:
[...]

2 dingen:
• Functioneert de software simpelweg niet als je een door DHCP-aangewezen IP-adres hebt?
• Dat je een door DHCP-toegewezen IP-adres hebt, wil niet zeggen dat het dynamisch is... Je kunt nog steeds een vaste lease hebben op de DHCP-server.
• Ok, 3: Is het "dynamische" adres trouwens een intern of extern adres?
* Wanneer ik een verbinding met de camera wil maken wanneer het IPadres automatisch toegewezen is lukt dit niet, probeer ik dit wanneer ik via de eigenschappen van mijn netwerkverbinding zelf volgend IP adres zet 192.168.1.2 lukt deze verbinding zonder problemen maar geraak ik weer niet op het internet
* het "dynamische adres" is een intern adres.

btw alvast bedankt voor de hulp iedereen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 14:10 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je moet waarschijnlijk even in de DHCP server van je modem/router. aangeven dat je addresseb wil uit de 192.168.1.* reeks. Maak eens een screen shot van de instellingen van je modem.
Pagina: 1